Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd å bli gravid i ca. 10 mnd. Har vært åpen om det med nærmeste venninner, og i forrige forening fortalte jeg at legen hadde sendt meg og mannen til utredning og muligens videre prøverør på sikt. Hun ene venninna mi sier da: "Det er jo ikke en menneskerett å få barn, da". Jeg ble helt satt ut. Selvsagt vet jeg at det ikke er en menneskerett, men hva vil hun oppnå med det? Jeg begynner å tvile på hennes intensjoner. Hvordan hadde du reagert om ei god venninne sa det til deg i en sårbar situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med hun er barneløs 🤦🏻‍♀️ Huff, korttenkt av venninnen din.. det er sårt og personlig, masse lykke til ❤️

Anonymkode: 1e81f...30d

• Liker 5
Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Regner med hun er barneløs 🤦🏻‍♀️ Huff, korttenkt av venninnen din.. det er sårt og personlig, masse lykke til ❤️

Anonymkode: 1e81f...30d

Hun har faktisk ei datter på 2 år selv. Tusen takk ❤️

Endret av Stellia
Skrevet

Hva forventer du at hun skal svare?

Anonymkode: f698e...e69

• Liker 6
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Huff, det var dårlig gjort av henne å si noe sånt, syns du burde si at du ble veldig såret av den kommentaren.

Og masse lykke til håper det klaffer for dere snart :hjerte:

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med; " så trist at der sliter sånn. Håper de finner noe ut på utredningen slik at dere får hjelp til å bli gravide"? 

Det er lov å ha litt sosial kompetanse, bare litt. Man slenger ikke tankeløse kommentarer til venninner i en sårbar situasjon. 

Anonymkode: a70c9...7d4

• Liker 22
Skrevet

kjerring

Anonymkode: 45879...900

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor spør du ikke, der og da, hva hun mener? Det er jo det mest naturlige å gjøre. Nå kommer du til å gå rundt og tenke på dette i en evighet før du (kanskje) tør å ta det opp. Det er ikke bra for deg. 

Anonymkode: 74c0a...aa1

• Liker 7
Skrevet

Noen mennesker mangler virkelig takt og empati. Man kan tenke hva man vil, men man trenger ikke å lufte alle tankene sine, særlig ikke med slike sensitive tema. 

Jeg hadde sagt et eller annet som «Hva mener du med det egentlig?» eller «Det er lett for deg å si som allerede har barn.» Gitt streng beskjed om at hvis hun ikke har noe pent eller hjelpsomt å komme med kan hun heller ti stille. 

Jeg gidder ikke sånt fra «venninner», jeg snapper tilbake.

Anonymkode: bae4e...455

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker kanskje og at det ville være greit å si; "det er ikke en menneskerett å se sine barn vokse opp " til noen som mistet et barn?

Til TS

Håper hun bare var i litt dårlig humør og tenkte seg lite om. Ta det opp med henne og lykke til ❤️

Anonymkode: e47ea...f3e

• Liker 2
Skrevet

Tipper hun selv ikke ønsker barn og derfor ikke forstår andres situasjon. Eller at hun selv sliter/har slitt og lar det gå utover deg? 

Dårlig gjort å si noe slikt. Lite gjennomtenkt og sårt. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spør du ikke, der og da, hva hun mener? Det er jo det mest naturlige å gjøre. Nå kommer du til å gå rundt og tenke på dette i en evighet før du (kanskje) tør å ta det opp. Det er ikke bra for deg. 

Jeg hadde blitt skikkelig satt ut av en slik kommentar.. Tror jeg hadde svart noe som "ok" eller noe.. 

Jeg har vert gjennom prøverør selv Ts. Det er en tung beskjed å få at dere trenger hjelp. Ikke bry deg om venninnen din. Men hvis hun sier noe sånt igjen så håper jeg du klarer si noe slikt som Ab jeg siterer skrev! 

Anonymkode: 9ea4f...18b

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker kanskje og at det ville være greit å si; "det er ikke en menneskerett å se sine barn vokse opp " til noen som mistet et barn?

Til TS

Håper hun bare var i litt dårlig humør og tenkte seg lite om. Ta det opp med henne og lykke til ❤️

Anonymkode: e47ea...f3e

Du kan bare drite i å tillegge meg meninger jeg ikke har og kutte ut stråmenner! 

Mitt spørsmål er  for å spørre ts hvilken reaksjon hun syntes hadde vært riktig. 

• Liker 5
Skrevet

Feil, mente AB.. 455

Anonymkode: 9ea4f...18b

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan bare drite i å tillegge meg meninger jeg ikke har og kutte ut stråmenner! 

Mitt spørsmål er  for å spørre ts hvilken reaksjon hun syntes hadde vært riktig. 

Er ikke det åpenbart da? Må du virkelig ha det forklart at man gjerne ønsker et sympatisk svar fra en som skal være en venninne? Litt støtte gjerne? Spesielt med et sånn tema. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev ingenting om at jeg ikke hadde tatt det opp med henne. Det gjorde jeg på slutten av kvelden, og var klar på at jeg synes det var en unødvendig og sårende kommentar. Hun beklaget seg, men jeg stiller tydelig spørsmålstegn ved venninner som ikke virker støttende når jeg trenger det som mest. Vurderer faktisk å kutte ut hele vennskapet.

Endret av Stellia
Skrevet

Jeg synes ikke det var en grei kommentar. Samtidig vil jeg bare si at det  ikke alltid er lett å si noe «perfekt» til folk som står i en vanskelig situasjon. Jeg har både vært den som har fått m ugjennomtenkte kommentarer og den som har tråkket i salaten fordi jeg ble «tatt på senga».

Hvis venninnen pleier å være hyggelig og støttende, hadde jeg puttet det i skuffen for dumme ting som kom helt feil ut, men som hun sikkert ikke mente noe vondt med.

Hvis dette plager deg veldig, så hadde jeg tatt det opp med henne. Det er jo en ærlig sak at du ble såret. Hvis det kom feil ut, vil hun unnskylde seg og forklare seg. Hvis hun er en bitch så finner du ut det. 

Anonymkode: 3f0c5...74e

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det åpenbart da? Må du virkelig ha det forklart at man gjerne ønsker et sympatisk svar fra en som skal være en venninne? Litt støtte gjerne? Spesielt med et sånn tema. 

Beklager, jeg visste virkelig ikke at det bare var lov å komme med innlegg av typen "huff så fælt, hun er dum" osv. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hun sa det hun tenkte.

Det er nok sånn at fra hennes tue skal du og mannen bare gi dere til tåls med denne barnløsheten fordi det er deres skjebne siden det ikke ser ut som dere kan få barn på vanlig måte.  

Endret av O.G.
Gjest Dævendøtte
Skrevet
4 timer siden, Stellia skrev:

Jeg har prøvd å bli gravid i ca. 10 mnd. Har vært åpen om det med nærmeste venninner, og i forrige forening fortalte jeg at legen hadde sendt meg og mannen til utredning og muligens videre prøverør på sikt. Hun ene venninna mi sier da: "Det er jo ikke en menneskerett å få barn, da". Jeg ble helt satt ut. Selvsagt vet jeg at det ikke er en menneskerett, men hva vil hun oppnå med det? Jeg begynner å tvile på hennes intensjoner. Hvordan hadde du reagert om ei god venninne sa det til deg i en sårbar situasjon?

Korttenkt og dumt sagt av henne. 

Kanskje det har blitt mye prat om dette og hun har gått litt lei og svarte deretter. Uten at det er en unnskyldning. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...