AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #101 Del Skrevet 1. desember 2018 23 minutter siden, Camlon skrev: La oss ta et nytt eksempel. "Satt helt på spissen: et menneske blir til, 2 foreldre valgte å få barn pga de ønsket det. Barnet som kom til verden hadde jo ikke noe valg, det var foreldrene som tok valget. Barnet må vokse opp etter kravene, så gjør husarbeid. Da blir det jo ikke riktig at man skal tvinge noen til å gjøre husarbeid." Lar du barna dine bruke denne unnskyldningen for å ikke bidra noe som helst hjemme? Selvfølgelig ikke. Samfunnet fungerer på samme måte, det er forventet at folk som har mulighet, bidrar til samfunnet om de skal ta nytte av andres arbeid. Om de ikke liker det så kan de flytte inn i skogen, og prøve å overleve på egenhånd. Korrekt, du kan ikke tvinge barna til å gjøre husarbeid. Du glemmer hvor egoistisk det er å sette et barn til verden. Flytte ut i skogen? Hvorfor det, er ikke jo ikke barnet sin feil at det kom til verden. Såklart foreldrene må gjøre alt de kan, av å skaffe mat og husrom til sitt avkom. Utover dette må evt staten hjelpe til. Anonymkode: afc4a...ed0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #102 Del Skrevet 1. desember 2018 Ja, jeg er lei arbeidslivet. Vi som har produktive jobber må yte mer og mer, mens andelen ansatte som skal planlegge, analysere og effektivisere vokser. Hos oss er det vel nå rundt 70% som jobber med å planlegge hvordan resten skal jobbe. Er så uendelig lei av å sitte i seminarer og svare på spørsmål som "finn tre ord som representerer våre verdier". Og så uken etter seminaret kommer spørsmålene om hvorfor det ikke ble produsert noe uken før. Og så må man på nytt seminar for å finne det ut. Borgerlønn hadde fungert bedre enn alt dette tullet man kaster bort tiden på. Anonymkode: 96cad...84a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #103 Del Skrevet 13 timer siden Jeg er drittlei det evige maset. Har opparbeidet med en ganske stor formue og har nedbetalt bolig. Nå kan jeg faktisk leve av avkastningen, men er redd det ikke blir sett på som «innafor» med hus, barn og alt annet. Anonymkode: 61fd9...450 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #104 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er drittlei det evige maset. Har opparbeidet med en ganske stor formue og har nedbetalt bolig. Nå kan jeg faktisk leve av avkastningen, men er redd det ikke blir sett på som «innafor» med hus, barn og alt annet. Anonymkode: 61fd9...450 Innafor? For hvem? Anonymkode: 96cad...84a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå