AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #1 Skrevet 22. november 2018 Liker du det? Anonymkode: c60c6...6c2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #2 Skrevet 22. november 2018 Ja, det er hyggelig og veldig godt betalt. Anonymkode: ed2e3...124 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #3 Skrevet 22. november 2018 Både og. Jeg liker ikke kombinasjonen sen/tidlig. Ei heller flere på rad, ettersom jeg da mister flere dager med barna mine. Liker å sove litt lenger, og ha energi til å gjøre husarbeid/tur med hunden osv før jobb. Så jeg liker senvakt med tidlig dagen før, eller fri dagen etter. Anonymkode: 96679...89c 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #4 Skrevet 22. november 2018 Ja, jeg liker å få trent på morgenen, sove til jeg våkner av meg selv og rett og slett ta det rolig på morgenen. Fint om man skulle ha legetimer e.l. også. Men, kjedelig når mannen jobber dag og jeg kveld eller motsatt. Da ser vi hverandre knapt Anonymkode: e96c3...cfe
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #5 Skrevet 22. november 2018 Foretrekker kveldsvakter fremfor dagvakter, bedre betalt og der jeg jobber er kveldsvaktene som regel betraktelig mye roligere enn dagvaktene. Anonymkode: e02e4...e4c 2
Nuttery Skrevet 22. november 2018 #6 Skrevet 22. november 2018 Jeg liker kveldsvakter. Det er roligere tempo, og jeg får bedre betalt. Det eneste jeg ikke liker er at jeg er på jobb når min familie er hjemme.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #7 Skrevet 22. november 2018 Likte alltid kvelds- og nattevakter da jeg jobbet skift. Bare mas og jag på dagvaktene. Liker å sovne sent og stå opp enda senere 😬 Anonymkode: 375e3...95d 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #8 Skrevet 22. november 2018 Jeg jobber i en turnus med kun sen/nattevakter, så tydeligvis liker jeg det ganske greit. Det jeg ofte legger merke til er at det er de som kun en sjelden gang, eller kun som en liten del av turnusen sin, jobber sent eller natt, er de som har mest problemer med det, og føler at det liksom er noe spesielt eller et stort offer, nettopp fordi de har en turnus hvor dette er unntaket, heller enn regelen. "Åååh, nå skal jeg på nattevakt, jeg må passe spesielt på å få sove nok, og ikke oppholde meg i for sterkt lys, for det kan forstyrre døgnrytmen min, og jeg har hørt at man ikke skal spise tungt om natten, så jeg får ta med meg bare en lett lunch eller noe, og bare drikke kaffe helt på begynnelsen av vakten" Gjør man det til en spesiel og unormal greie, så vil jo selvfølgelig kroppen, og ikke minst hodet, behandle det som en sær og unormal greie.... Anonymkode: da0a9...00b 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #9 Skrevet 22. november 2018 Liker seinvakter veldig godt, her jeg jobber er det mest trøkk på seinvakter. Dagvaktene blir altfor stille. B-menneske som liker å ligge lenge og sitte opp seint etter jobb er jeg også. Nå er jeg alene, med familie ser jeg at mye seinvakter ikke er særlig attraktivt. Anonymkode: 46d6a...7b5 4
Frøken.stille Skrevet 22. november 2018 #10 Skrevet 22. november 2018 Liker å kunne sove litt lenger og at det som regel er noe roligere på kvelden. Føler dog at jeg ikke alltid får gjort så mye før kveldsvakt. Hater kveld/dag etter hverandre. 1
agnesbjercke Skrevet 22. november 2018 #11 Skrevet 22. november 2018 (endret) Ikke helt senvakt kanskje men jeg jobber natt! 2230-0730/08. Det er gull. Har ikke helse til å jobbe fullt så 2 netter i uken holder og fungerer godt Det er godt betalt så det veier opp for færre timer føler jeg God kombinasjon med barn og. Føler jeg får vært tilstede på alt:) Kveld synes jeg er gørr... går bare å venter på å dra på jobb.. får liksom ikke gjort noe fornuftig... Endret 23. november 2018 av agnesbjercke 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #12 Skrevet 23. november 2018 I høysesongen er det tre skift og stress 24/7, men nå i lavsesong kjører vi to skift og jeg liker å jobbe senvakt. På min arbeidsplass er senvaktene fra 14 til 23:30 og det er vanligvis passe å gjøre hele vakten, men ikke særlig stress. På tidligvaktene fra 5 til 14 er det som regel mye stress og mas og man "løper" hele vakten. Jeg sliter med å sove før tidligvakter pga at jeg må opp ca 03:30 og stresser med å ikke forsove meg, så er som regel så sliten når jeg kommer hjem at jeg sover bort ettermiddagen for å komme sånn nogenlunde til hektene. Anonymkode: 24d22...fe9
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #13 Skrevet 23. november 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: I høysesongen er det tre skift og stress 24/7, men nå i lavsesong kjører vi to skift og jeg liker å jobbe senvakt. På min arbeidsplass er senvaktene fra 14 til 23:30 og det er vanligvis passe å gjøre hele vakten, men ikke særlig stress. På tidligvaktene fra 5 til 14 er det som regel mye stress og mas og man "løper" hele vakten. Jeg sliter med å sove før tidligvakter pga at jeg må opp ca 03:30 og stresser med å ikke forsove meg, så er som regel så sliten når jeg kommer hjem at jeg sover bort ettermiddagen for å komme sånn nogenlunde til hektene. Anonymkode: 24d22...fe9 Jobber du på flyplass? Jeg har jobbet skift i altfor mange år. Det var veldig fint til å begynne ned. Nå klarer jeg ikke skift lenger og er på vei iver i ny jobb. 16 år ble nok for meg på stressende flyplass. Anonymkode: ce1c8...b87
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #14 Skrevet 23. november 2018 Liker senvakter. Mindre stress, mer betalt og passer det B-mennesket jeg er mye bedre. Slipper også å ligge våken hele natta i frykt for å ikke våkne av vekkeklokka 😂 Anonymkode: d1cc7...33a
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #15 Skrevet 23. november 2018 Nei. Skal jobbe 18-00 i kveld og gruer meg. Liker heller ikke de vanlige senvaktene på 15-21. Med 30 minutter overlapp til å hente opp varer, så står jeg smerten av tiden alene. Savner å jobbe på kontor, hvor jeg kunne spise når jeg ville og gå på do uten å ringe vekter. Føler jeg mister hele dagen men som de sier i England “beggars can’t be choosers” Anonymkode: a5095...cbd
Mister Nysgjerrig Skrevet 23. november 2018 #16 Skrevet 23. november 2018 Jeg foretrakk senvaktene/nattevaktene istedenfor tidligvaktene. Dette var vel i bunn og grunn fordi jeg er mer en natteravner enn morgenfugl. Vil ikke si at det var så mye bedre betalt, men igjen liker jeg å være opp om natten. 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #17 Skrevet 23. november 2018 Absolutt ikke. Det lille tillegget man får for å jobbe kvelden er ikke verdt det. Anonymkode: 99739...f1b
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #18 Skrevet 23. november 2018 Siden jeg ikke har barn synes jeg det er superdeilig å ikke måtte stå opp gryttidlig 5 dager i uka Anonymkode: 344b6...946
Mister Nysgjerrig Skrevet 23. november 2018 #19 Skrevet 23. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Absolutt ikke. Det lille tillegget man får for å jobbe kvelden er ikke verdt det. Anonymkode: 99739...f1b Det er veldig sant, hvor tillegget er svært lite. Men til oss som faktisk er B-mennesker, er det egentlig ingen problem, hvor man faktisk da får litt ekstra for å jobbe på en tid man selv egner seg best i. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden jeg ikke har barn synes jeg det er superdeilig å ikke måtte stå opp gryttidlig 5 dager i uka Anonymkode: 344b6...946 Helt enig med deg! 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #20 Skrevet 23. november 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber du på flyplass? Jeg har jobbet skift i altfor mange år. Det var veldig fint til å begynne ned. Nå klarer jeg ikke skift lenger og er på vei iver i ny jobb. 16 år ble nok for meg på stressende flyplass. Anonymkode: ce1c8...b87 Ja. Heldigvis jobber jeg "i kulissene" hos en cateringleverandør og slipper å forholde meg til passasjerer som har lagt igjen folkeskikken hjemme dagen lang. Har jobbet skift i et par år nå og trives godt med det faktisk, jeg har en turnus som fungerer bra for meg og jeg elsker jobben min, både pga arbeidsoppgavene og at vi har et veldig godt arbeidsmiljø. Anonymkode: 24d22...fe9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå