Gå til innhold

Går mot nyvalg i Sverige, 3 partiet gir opp å danne regjering!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hvordan du kommer fram til den teorien.

Skrevet

Så svenskene skal virkelig stemme på SD, ikke bare si at de skal gjøre det når det er meningsmålinger?

Jaja, vi får vel se om de fremdeles bare har det i kjeften. Det er også 1 million tilsammen av utlendinger i Sverige med stemmerett, og de kan mobiliseres. (mener slike flyktinger, asylsøkere og familiegjenforente som har fått svensk pass)

Skrevet
5 hours ago, BMW 5-serie 535D said:

Ja det kommer til å bli omvalg i Sverige, Sverige demokratene kommer til å bli sterke!

http://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet#!verbatimId=5bf6783b5152f7766aa7e343

L har tapt 2% siden valget, og kommer til å tape enda mer fordi deres velgere vil ha en borgelig regjering. Ved en nyvalg havner de under sperregrensen. 

Dette er ikke noe C+L ønsker, så jeg tror de kommer til å velge side snart. 
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/P38w26/kallor-jan-bjorklund-vill-sitta-i-en-s-regering

Skrevet

Hvorfor kan de ikke bare samarbeide med Svergie Demokratene? Det er litt barnslig å ikke kunne samarbeide.

Forstår ikke problemet. De har en hel haug med partier, og det er vel ingen som har flertall alene. Det virker som at systemet deres er bygd opp rundt samarbeid på tvers av partigrensene, slik at folkeviljen kommer frem. 

Har ikke SD over 20% av stemmene? At 20% av folket ønsker at de skal få innflytelse? Da bør en jo høre på det. 

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, Madame Butterfly said:

Hvorfor kan de ikke bare samarbeide med Svergie Demokratene? Det er litt barnslig å ikke kunne samarbeide.

Forstår ikke problemet. De har en hel haug med partier, og det er vel ingen som har flertall alene. Det virker som at systemet deres er bygd opp rundt samarbeid på tvers av partigrensene, slik at folkeviljen kommer frem. 

Har ikke SD over 20% av stemmene? At 20% av folket ønsker at de skal få innflytelse? Da bør en jo høre på det. 

Sverige er ikke som andre land. I Sverige blir du politianmeldt hvis du er Sverigedemokrat og sier: At han synes det er beklagelig at det nå blir bønnerop fordi Allahu Akbar er det samme som terroristene roper, at Islam er middelaldersk, kvinneundertrykkende og homo/LGBT fiendtlig. Noe man selv kan konstatere ved at kvinner og menn ikke kan bruke samme inngang og samme rom i moskeen. Å si det åpenbare er rasisme og hets mot folkegruppe i Sverige. http://www.blt.se/karlskrona/experten-om-sds-inlagg/

For øvrig er det tatt ut tiltale mot politikeren nå, anmeldelsen ble ikke henlagt.

Å skrive så islamkritisk som jeg gjør, ville fått meg dømt for hets mot folkgrupp i Sverige, selv om jeg hadde bevist det jeg sa var sagt av imamer - for eksempel om kvinneundertrykkelse.

Dette er Sveriges politikk i et nøtteskall. Det er slik en utfrysing og stigmatisering av SD at det egentlig er merkelig at de fikk 17,53%.

SD har over 20% oppslutning i meningsmålinger, men det er hva man stemmer som avgjør. De kan gjerne ha 100% oppslutning i en meningsmåling, det betyr null og niks.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Det er en ting jeg tenker på. Hvordan valget gjennomføres skal endres fra 2019.

Office for Democratic Institutions and Human Rights, OSCE, har rettet kritikk mot Sverige for hvordan valget i 2018 ble gjennomført. Det at det er synlig hvilken stemmeseddel man tar, pluss at det ikke er åpenhet om valgfinansiering. Sverige oppfyller hverken internasjonale overenskomster for demokratiske valg, eller FNs konvensjon mot korrupsjon. https://www.osce.org/odihr/elections/sweden/403760?download=true

Så, i teorien skal et nyvalg i 2019 gjennomføres med skjermete valgsedler. Men jeg tror det når jeg ser det. Regjeringen i Sverige vil sikkert finne på en utkrøpen unnskyldning som at "Vi har ikke hatt tid til å lage skjermbrett" eller noe annet hinsides, som påskudd for å gjennomføre nyvalg på samme gamle måte som i 2018.

Endret av ops2
Skrevet (endret)

Jeg sier at det var valg juks sist valg i Sverige, målinger, stemmelokaler, distrikt som stemmer 99% for S, noen disktrikt som stemmer 50% for V og 50% grønt, valg sedler som ble borte, partimedlemer som sto utenfor valglokalene. Ja valget i Sverige er i banan republikk stativet, nå venter jeg bare på at SD, liberalistene og AFS blir forbudt eller "sperret". Jeg forventer også at M blir så redde at de går 5 hakk til "venstre" igjen.       

Endret av ElinX0Xpoliti
  • Liker 1
Skrevet

Mulig du har noe rett Elin, men i bunn og grunn feiget folk ut. Jeg tror absolutt ikke at så mye ble borte i stemmejuks.

S fikk ut velgerene i "utenforskapsområdene" hvor det er 99% sosialklienter og 99% innvandrere. Selvsagt stemte de ikke på SD.

Grunnen til at meningsmålingene ikke fanget opp deres stemmer, er at de knapt snakker svensk, hvis de ble ringt opp av noen og de skjønte det ikke, så la de bare på. Men de stemte.

Og så er SD mye et protestparti. De har troløse velgere. Det finnes blanke valgsedler i stemmelokalene, for at man skal ta en og skrive på det partiet man stemmer på, hvis den trykte valgseddelen er borte.

Selvsagt var det mye dritt. Menn som fant i stemmesedler til kvinnene. Menn som sto og glodde ved bordene hvor stemmesedlene lå. Men hadde svenskene reist seg og stemt slik noen meningsmålinger viste, så ville det ikke blitt 17,53%.

For mange feiget ut og stemte ikke.

• Liker 2
Skrevet
På 22.11.2018 den 10.58, BMW 5-serie 535D skrev:

Centerpartiets leder Annie Lööf var sjanseløs. Hun ville aldri klare å stable et regjeringsalternativ på bena. Men jeg frykter at det ikke blir så veldig store forandringer dersom det blir nyvalg.

Skrevet

Sverige er nå et godt eksempel på at demokratiet ikke fungerer.  Sd fikk 17,5 % av stemmene men så vil ikke noen andre partier som har satt landet i denne situasjonen lytte til folkets røst og innlede samarbeid.  det er en hån mot 17.5 % av befolkningen

• Liker 2
Skrevet
15 hours ago, ops2 said:

Mulig du har noe rett Elin, men i bunn og grunn feiget folk ut. Jeg tror absolutt ikke at så mye ble borte i stemmejuks.

S fikk ut velgerene i "utenforskapsområdene" hvor det er 99% sosialklienter og 99% innvandrere. Selvsagt stemte de ikke på SD.

Grunnen til at meningsmålingene ikke fanget opp deres stemmer, er at de knapt snakker svensk, hvis de ble ringt opp av noen og de skjønte det ikke, så la de bare på. Men de stemte.

Og så er SD mye et protestparti. De har troløse velgere. Det finnes blanke valgsedler i stemmelokalene, for at man skal ta en og skrive på det partiet man stemmer på, hvis den trykte valgseddelen er borte.

Selvsagt var det mye dritt. Menn som fant i stemmesedler til kvinnene. Menn som sto og glodde ved bordene hvor stemmesedlene lå. Men hadde svenskene reist seg og stemt slik noen meningsmålinger viste, så ville det ikke blitt 17,53%.

For mange feiget ut og stemte ikke.

Tja, enten inkompetansene og "religiøs" innflytelse (aka at autoriteter forteller hva medlemmer skal stemme) der enkelt personer blir presset til velge noe eller bevist valgfusk. Jeg i det minste finner det meget rart at Dan Eliason som er en kjent løgner eller "sannhet benekter" satt for sikkerhet for hele valget i Sverige.

Jeg tror mange "feiget" ut når det var en person som så hva han eller hun stemte.       

Skrevet (endret)
2 hours ago, NordicViking said:

Centerpartiets leder Annie Lööf var sjanseløs. Hun ville aldri klare å stable et regjeringsalternativ på bena. Men jeg frykter at det ikke blir så veldig store forandringer dersom det blir nyvalg.

Annie løøf KAN ikke samarbeide med andre partier, hun har kalt parti medlemmer i M for rasister, hun har ALDRI samarbeidet noen partier om noe som helst uten at det har falt i stykker. Grunnen til Annie løøf er i topp politiken er siden faren hennes er "stor" politiker i Ørebo og var god kompis til Bankene der.  

Ellers så hadde Annie løøf jobbet som en kultur arbeider på SFO eller en kommune i Sverige. Annie løøf vet for lite om Sverige, statistikk, generelle problemer som folk i Sverige har, venstre radikal verdigrunnlag og har et dogmatisk feministisk syn på verden. Hun er en såkalt sjampanje sosialist rett og slett som ikke kan samarbeide med andre.      

Endret av ElinX0Xpoliti
Skrevet

Talmannen i den svenske Riksdagen gir regjeringsoppdraget til sittende statsminister Stefan Löfven. Han får i mandat å presentere et regjeringsopplegg som det skal voteres over i Riksdagen den 5. desember. Dette er andre runde for Socialdemokraternas leder Löfven, som ikke lyktes med sine første sonderinger. 

Skrevet (endret)
37 minutter siden, NordicViking said:

Talmannen i den svenske Riksdagen gir regjeringsoppdraget til sittende statsminister Stefan Löfven. Han får i mandat å presentere et regjeringsopplegg som det skal voteres over i Riksdagen den 5. desember. Dette er andre runde for Socialdemokraternas leder Löfven, som ikke lyktes med sine første sonderinger. 

Er dette en spøk?

Nei det var ikke en spøk. Å herregud, trodde faktisk han idet minste vare ute av bilde. 

Endret av ElinX0Xpoliti
Skrevet

Dette skjer når alle vil late som om 20% av befolkningen ikke finnes. Men med mindre det innføres hemmelig valg i Sverige, tror jeg ikke SD får reelle resultater. Det er fortsatt sosialt forbudt å stemme SD selv om man er helt enig med innvandringspolitikken deres.

Skrevet

Det er ike tvil om at det er en helt annen fare for å være åpent innvandringskristisk i Sverige. Hvor mange svensker ville våget å ta kommunen inn for arbeidsretten, når kommunen nektet de en jobb fordi de hadde spredt "islamhat"? https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/jo-fel-av-kommunen-att-neka-anstallning-efter-islamhat

Dette er framtiden i Norge, hvis Antirasistisk senters spenstige utfall om "religiøs rasisme" får fotfeste. https://morgenbladet.no/debatt/2011/religios_rasisme

Religion er ikke tatt med i definisjonen av rasisme. Men det er mange som ønsker at det skal bli slik. For å få det til, henger man på "hat" når de hypermoralske skal skrive om loven så det passer den nye tid.

Jeg mener likevel at det får fortsette, fordi svenskene lar det fortsette. Det er slik som når en politimann står fram med navn, så gjør han det like før han pensjoneres, fordi det kommer en anmeldelse like sikkert som et brev på Posten når man våger å være innvandringskritisk. Men dersom 20% av Svenskene hadde stått fram åpent, så kunne man ikke straffeforfulgt 20%. For ikke å snakke om hvor mange innen politiets egne rekker som ikke kunne etterforske hat mot folkegrupp, siden de selv innrømte å være enige.

Skrevet

Socialdemokraternas leder Stefan Löfven har frem til mandag morgen å gi beskjed til talmannen i den svenske Riksdagen om hvilket regjeringsgrunnlag han ønsker seg for å styre Sverige. Det forventes at Löfven vil samarbeide med Centerpartiet og Liberalerna, to partier han lenge har strevd med å lokke til seg.

Leder for Centerpartiet, Annie Lööf, har lagt frem en lang liste med krav til Löfven. Dersom disse kravene aksepteres, så er de villige til å støtte Stefan Löfven i neste ukes statsministervalg. Liberalernas leder Jan Björklund var klar til å gå inn i en regjering ledet av Socialdemokraterna, men måtte gå tilbake på dette etter kraftig motstand i partiet. Nå avventer han hva som skjer med kravene som Annie Lööf har satt fram.

Det er m.a.o. en sjanse for at Löfven fortsetter som statsminister, og at det dermed ikke blir nyvalg.

Skrevet (endret)
1 hour ago, NordicViking said:

Socialdemokraternas leder Stefan Löfven har frem til mandag morgen å gi beskjed til talmannen i den svenske Riksdagen om hvilket regjeringsgrunnlag han ønsker seg for å styre Sverige. Det forventes at Löfven vil samarbeide med Centerpartiet og Liberalerna, to partier han lenge har strevd med å lokke til seg.

Leder for Centerpartiet, Annie Lööf, har lagt frem en lang liste med krav til Löfven. Dersom disse kravene aksepteres, så er de villige til å støtte Stefan Löfven i neste ukes statsministervalg. Liberalernas leder Jan Björklund var klar til å gå inn i en regjering ledet av Socialdemokraterna, men måtte gå tilbake på dette etter kraftig motstand i partiet. Nå avventer han hva som skjer med kravene som Annie Lööf har satt fram.

Det er m.a.o. en sjanse for at Löfven fortsetter som statsminister, og at det dermed ikke blir nyvalg.

Tror du at dette var planlagt å bringe inn Stefan? Dette virker helt rart og koordinert for meg til at dette er tilfeldig. Om dette går frem så kommer det til å bli en farse uten like, langt større enn "7 kløveren" (okt bestemmelsen). De bygger regjerings huset med dynamitt ser det ut som. 

Sosial media brimes over med konspirasjon teorier om dette på "Venstre" siden, nasjonalisme siden, sosialisme siden og "Høyre" siden.    

Endret av ElinX0Xpoliti
Skrevet

Målet er vel å unngå nyvalg, siden det blir vanskelig, og skammelig for Sverige å gjennomføre et nytt valg i 2018-stilen. Siden det allerede er bestemt at stemmesedlene skal skjermes fra 2019.

Redselen er stor for at det å skjule stemmesedlene skal føre til noen røster mer på SD.

Vi ser jo hvor langt Erna Solberg vil gå for å tekkes KrF. Det er småting i forhold til hva Löfven vil gjøre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...