Gå til innhold

Hvordan få linsene til å ikke synes på øyet, evt hvilke linser bør man bruke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det irriterer meg sånn at alltid når jeg har på linser så synes det veldig godt utfor hornhinnen altså på hvite rundt. Det ser jeg forøvrig på andre kontaktlinse-brukere også, ofte vet jeg det uten at dem har sagt noe fordi det synes godt om man set nøye i øyenene på dem. 

På noen synes det ikke i det heletatt. Hva er årsåken til dette? Er det noen som har erfaring? Jeg vil helst ha linser som ikke synes i det heletatt. 

Anonymkode: b3b26...b0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri sett på meg selv eller andre at det er åpenbart at de bruker linser?

Anonymkode: b8a2e...c7b

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri sett på meg selv eller andre at det er åpenbart at de bruker linser?

Vel det gjør jeg🤔

Skrevet

Det er helt vanlig å se linser på seg selv og andre.

Anonymkode: ab467...38a

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er helt vanlig å se linser på seg selv og andre.

Anonymkode: ab467...38a

Selvfølgelig, hvis jeg går inntil speilet og stirrer på øynene mine så kan jeg jo se linsene, og jeg vet jo at jeg bruker de, men jeg har aldri lagt merke til det ute blant folk, hvem som har på seg linser.

• Liker 5
Skrevet

Du skal bruke linsene med den diameteren optiker anbefaler. Noen ganger er den såpass at den stikker utenfor, og det er jo bra, for da ser du hvertfall.

INGEN ser jeg bruker linser, men jeg kan selv se linsene i speilet. Men det er fordi jeg vet de er der. Du bør bare godta det er sånn, og slutte å legge merke til det....

Anonymkode: d1ef5...260

• Liker 8
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig, hvis jeg går inntil speilet og stirrer på øynene mine så kan jeg jo se linsene, og jeg vet jo at jeg bruker de, men jeg har aldri lagt merke til det ute blant folk, hvem som har på seg linser.

Nei jeg merker det jo ikke, med mindre jeg prater med noen og vi har øyekontakt og står rett ved hverandre... Mens på noen synes ikke linsene i det heletatt. Jeg lurer på om dette har noe med å gjøre hvor tykk eller tynn linsen er? Eller om man bruker dagslinser eller linser man har på heletiden. En dagslinse vil vel være mye renere og kanskje synes mindre av den grunn? Ikke vet jeg🙄 Får ta meg en tur til optiker og høre litt

Skrevet

Dagslinsene mine synes hvertfall. 

Hvorfor i all verden bry seg? Du er antakelig en av veldig få som stirrer på øynene til folk for å vurdere om de har linser. Who cares? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg merker det jo ikke, med mindre jeg prater med noen og vi har øyekontakt og står rett ved hverandre... Mens på noen synes ikke linsene i det heletatt. Jeg lurer på om dette har noe med å gjøre hvor tykk eller tynn linsen er? Eller om man bruker dagslinser eller linser man har på heletiden. En dagslinse vil vel være mye renere og kanskje synes mindre av den grunn? Ikke vet jeg🙄 Får ta meg en tur til optiker og høre litt

Jeg bruker dagslinser, de syns. Jeg tror det er fordi linser ikke kommer i alle størrelser, men det gjør øyne. Så hos noen finner de ikke en perfekt størrelse, så da går de bittelitt større. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal bruke linsene med den diameteren optiker anbefaler. Noen ganger er den såpass at den stikker utenfor, og det er jo bra, for da ser du hvertfall.

INGEN ser jeg bruker linser, men jeg kan selv se linsene i speilet. Men det er fordi jeg vet de er der. Du bør bare godta det er sånn, og slutte å legge merke til det....

Anonymkode: d1ef5...260

Det er jeg fordi ingen sier det til deg. Selv om jeg ser en person bruker linser og vi har skikkelig øyekontakt sier jeg ingenting for det om

• Liker 1
Skrevet

Har du generelt lite å tenke på?

Anonymkode: 08f8f...e15

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Albbas skrev:

Dagslinsene mine synes hvertfall. 

Hvorfor i all verden bry seg? Du er antakelig en av veldig få som stirrer på øynene til folk for å vurdere om de har linser. Who cares? 

Fordi jeg ikke synes det er noe fint. Dessuten har jeg hatt dårlig selvtillit mange år tidligere og ble mobbet pga briller jeg brukte før. Så er veldig sårbart tema, og vil ikke at folk skal vite jeg trenger synshjelpemidler helst

Skrevet

Det viktigste må vel være å se bra. Ikke om linsene synes for andre eller ei...

• Liker 1
Skrevet
Just now, Merricat said:

Jeg bruker dagslinser, de syns. Jeg tror det er fordi linser ikke kommer i alle størrelser, men det gjør øyne. Så hos noen finner de ikke en perfekt størrelse, så da går de bittelitt større. 

Mine går jo også noe utenfor irisen, tror faktisk ikke jeg har sett noen linser som ikke gjør det, men det er jo blanke, så hva er problemet?

• Liker 2
Skrevet

Beste løsning er å ta laser så slipper du linser 😉 Jeg ser 100% etter jeg tok lasik for 6 år siden.

Anonymkode: 3567b...358

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Beste løsning er å ta laser så slipper du linser 😉 Jeg ser 100% etter jeg tok lasik for 6 år siden.

Anonymkode: 3567b...358

Har vurdert det lenge, tenk så deilig😍 samtidig som selve inngrepet høres skummelt ut. Man er våken under operasjonen sant? Ikke vært hos optiker en stund, vet at synet må ha vært stabilt i 2 år iallefall. Det har ikke mitt blitt enda

TS

Skrevet

Jeg ser det godt. Noen linser er gjennomsiktige, noen mer blå. Men tror det kun er vi linsebrukere som ser det! 

Skrevet
3 minutter siden, *nordby* skrev:

Jeg ser det godt. Noen linser er gjennomsiktige, noen mer blå. Men tror det kun er vi linsebrukere som ser det! 

Ja det er nettopp dette jeg mener, noen synes ikke på øyet i det heletatt. Har dette noe med hva slags linse man bruker eller øyet til person i seg selv? 

Skrevet

Det går på den spesifikke linsetypen! Spør en optiker om gjennomsiktige linser, har noen ganger hatt blå, og det ser horribelt ut med blå ring på det hvite i øyet 😂

Skrevet
1 time siden, *nordby* skrev:

Det går på den spesifikke linsetypen! Spør en optiker om gjennomsiktige linser, har noen ganger hatt blå, og det ser horribelt ut med blå ring på det hvite i øyet 😂

Alle linser er gjennomsiktige 😎

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...