AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #1 Skrevet 22. november 2018 Kjæresten min har barn. Han er ikke klar før å flytte sammen,jeg respekterer dette men lurer på hva som er en vanlig tid å vente før man flytter sammen? Vi har vært sammen i 1.5 år og han har ett barn på 6 år. Vi sover stort sett hos hverandre hele tiden nå. Hos meg 50% og hos han 50% når han har barnet. Anonymkode: 3675d...9c0
EvaLena Skrevet 22. november 2018 #2 Skrevet 22. november 2018 Dere flytter sammen den dagen du vet med 100% sikkerhet at du aksepterer barnet hans sånn det er. Den dagen du ikke brur deg om at han må ha kontakt med eksen i flere år fremover pga barnet. Den dagen du ikke bryr seg om hvordan han oppdrar sitt barn. 11
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #3 Skrevet 22. november 2018 Akkurat nå, EvaLena skrev: Dere flytter sammen den dagen du vet med 100% sikkerhet at du aksepterer barnet hans sånn det er. Den dagen du ikke brur deg om at han må ha kontakt med eksen i flere år fremover pga barnet. Den dagen du ikke bryr seg om hvordan han oppdrar sitt barn. Ja det har jeg gjort og jeg vil gå 100% inn i dette. Jeg har lyst til å flytte sammen men det er han som ikke er klar. Anonymkode: 3675d...9c0
EvaLena Skrevet 22. november 2018 #4 Skrevet 22. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja det har jeg gjort og jeg vil gå 100% inn i dette. Jeg har lyst til å flytte sammen men det er han som ikke er klar. Anonymkode: 3675d...9c0 Da er det bare å vente til han er klar da. Hvor lang tid det tar er individuelt. Noen flytter jo sammen omtrent med en gang, andre vil drøye det før de er helt sikre. 4
GammelKaktus Skrevet 22. november 2018 #5 Skrevet 22. november 2018 Så flott å høre om en mann som faktisk tar hensyn til at han har barn og ikke bare hopper inn i et nytt samboerforhold. Forfriskende. 17
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #6 Skrevet 22. november 2018 2 minutter siden, EvaLena skrev: Da er det bare å vente til han er klar da. Hvor lang tid det tar er individuelt. Noen flytter jo sammen omtrent med en gang, andre vil drøye det før de er helt sikre. Men for meg høres det rart ut at man ikke kan være sikker på forholdet etter 1.5 år! Da tenker jo jeg, er man ikke sikker da.. blir man noen gang sikker? Anonymkode: 3675d...9c0 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #7 Skrevet 22. november 2018 1.5 år er jo ikke lang tid... Hadde det vært 3-4 år hadde jeg muligens forstått det. Anonymkode: dce1a...07e 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #8 Skrevet 22. november 2018 1,5 år er ingenting det. Har vært sammen med kjæresten i ett år nå,og først nå begynner jeg å merke hvordan han virkelig er...og er glad jeg ikke hørte på ham da han ville flytte inn her etter 7mnd... Anonymkode: 4b956...192 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #9 Skrevet 22. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1.5 år er jo ikke lang tid... Hadde det vært 3-4 år hadde jeg muligens forstått det. Anonymkode: dce1a...07e Puh, godt å høre. Jeg har alltid hoppet inn i samboerskap etter 6 mnd :-P Anonymkode: 3675d...9c0
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #10 Skrevet 22. november 2018 Vi har barn begge to. Flyttet sammen etter litt over to år. Kunne fint ha ventet enda litt lengre, ser jeg i ettertid 🙂 Anonymkode: e5d34...777 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #11 Skrevet 22. november 2018 Det unngår man i det lengste. Anonymkode: ddd7b...3eb 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #12 Skrevet 22. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har barn begge to. Flyttet sammen etter litt over to år. Kunne fint ha ventet enda litt lengre, ser jeg i ettertid 🙂 Anonymkode: e5d34...777 Pratet dere om det underveis da? Det gjør jo egentlig ikke noe for meg å vente. Og jeg gir han også tid uten å mase på det. Men inni meg er jeg litt redd for at han er usikker nå, så bestemmer han seg om 2 år at han ikke ville allikevel og da begynner jeg å bli for gammel for å finne meg ny mann å få barn med😂 (er 34 nå) så det er derfor jeg stresser litt inni meg. Anonymkode: 3675d...9c0
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #13 Skrevet 22. november 2018 Aldri. Jeg vil heller være særbo, enn at barna mine skal bo med min kjæreste, kun fordi jeg ønsker det. Og fordelen med å være særbo, er at man slipper de kjipe hverdagene 🙂 Anonymkode: 56807...9b2 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #14 Skrevet 22. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Aldri. Jeg vil heller være særbo, enn at barna mine skal bo med min kjæreste, kun fordi jeg ønsker det. Og fordelen med å være særbo, er at man slipper de kjipe hverdagene 🙂 Anonymkode: 56807...9b2 Men jeg vil jo ha familie og barn jeg også.. Anonymkode: 3675d...9c0
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #15 Skrevet 22. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg vil jo ha familie og barn jeg også.. Anonymkode: 3675d...9c0 Ikke flytt sammen med dem med mindre du føler at han og hans datter allerede nå ER din familie. Anonymkode: ddd7b...3eb 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #16 Skrevet 22. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke flytt sammen med dem med mindre du føler at han og hans datter allerede nå ER din familie. Anonymkode: ddd7b...3eb Ja og det gjør jeg. Jeg kaller dem familien min og jeg bidrar med alt til familien. Henter og leverer på skolen og har henne når han må jobbe sent. Men jeg føler at man ikke blir heeelt familie før man bør sammen. Nå er jeg bare på besøk når jeg er der. Det er liksom ikke mitt hjem. Er derfor jeg vil bo sammen. For å få ett stabilt og trygt hjem før oss. Anonymkode: 3675d...9c0
Katten.2.0 Skrevet 22. november 2018 #17 Skrevet 22. november 2018 Jeg ville først vurdert å flytte ilag med en kjæreste - uten barn - etter minimum 1.5 år! 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #18 Skrevet 22. november 2018 13 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Jeg ville først vurdert å flytte ilag med en kjæreste - uten barn - etter minimum 1.5 år! Hehe. Det er forskjell på folk! Godt å høre at det bare er jeg som er av den kjappe typen. Har hatt så angst i det siste at det betyr at han ikke er sikker på forholdet! Anonymkode: 3675d...9c0 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #19 Skrevet 22. november 2018 "eksperter" (og da mener jeg type familieterapeuter o.l., ikke synsere her inne) anbefaler at man i allefall venter til forelskelsen er over og man ser at man virkelig har et stabilt og godt forhold også uten denne, og forelskelsen varer gjerne 1-2 år. I tillegg sier de at det tar gjerne rundt 3 år før et barn har etablert et stabilt forhold til en voksen, og dette bør være på plass før man flytter sammen. Slik at barna er trygge på settingen, og de voksne vet hva de går til og at forholdet ikke vil ryke ved første tegn til utfordringer. For når man går inn i et forhold hvor det er barn fra før, og det er en hel familie knyttet til det barnet, så VIL det definitivt bli utfordringer i forholdet, og det i større grad enn når man bare er to single, barnløse som flytter sammen. Et brudd vil ikke bare påvirke dere to, men i høyeste grad også barnet. Jeg har studert dette en del siden jeg og min kjæreste også snakker om å flytte sammen, vi har vært sammen i litt over et år nå, og foreløpig har vi konkludert med at det er uaktuelt å flytte sammen før om tidligst et år. Dette selv om han allerede har et godt forhold til mine barn. For min del så er det viktig å se over tid at han fungerer sammen med oss i alle settinger, både hverdag og fest og ferier før vi flytter sammen. Hvordan reagerer han når ungene har gnålet og kranglet over tid og er rimelig uutholdelige? Hvordan forholder han seg til min form for barneoppdragelse? Kan han leve med det over tid? Vil han følge opp på samme måter i de settingene der det er naturlig? Og barna, vil de akseptere han som en del av hverdagen, og forholde seg til de grensene han setter? Hvor mye skal han involveres i barnas liv? Hva er naturlig for han, meg og barna? Vi snakker mye sammen om dette da. Han vet hva jeg trenger å ha på plass før det er aktuelt å flytte sammen. Og jeg vet hva han trenger. Nå har han et barn selv også, men det er voksent og på vei til å flytte ut, og vil ikke ble med på flyttelasset utover at barnet selvfølgelig alltid skal ha en plass hos oss når det er på besøk. Men dermed vet han hva det innebærer å ha barn. Hadde det vært en mann som ikke hadde barn selv ville jeg brukt enda lengre tid før jeg ville følt med trygg på forholdet tror jeg. Uansett tenker jeg at det er bra og viktig å tilbringe mye tid sammen før man flytter sammen permanent. En lang prøveperiode. Søk gjerne litt her inne på "Stemor", så kan du se litt av alle de utfordringene stemødre har støtt på etter en stund. Det er ikke lett å komme inn i en ferdig familie. Man tror man vet hva man går til, men får hverdagslivet midt i fleisen etter en stund. Jeg tror at en god del kunne vært unngått om man tok seg litt bedre tid og også snakket mer sammen om forventninger og mulige problemer før man flytter sammen. Og et sidespor, jeg flyttet sammen etter 6 mnd med han som senere ble min ektemann. Og det forholdet varte i 18 år det. Men vi var da frie og single studenter som leide en leilighet. Et brudd hadde null konsekvenser utover litt hjertesorg. Vi var samboere i 4 1/2 år før vi kjøpte vår første leilighet sammen, og et brudd dermed ville få litt mer konsekvenser (vi forlovet oss også rett før dette). Nå derimot har at brudd store konsekvenser fra det sekund barna er involvert, og enda mer om man flytter sammen. For det påvirker andre enn bare oss to. Anonymkode: 56500...ab5 4
Rotemor Skrevet 22. november 2018 #20 Skrevet 22. november 2018 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Men for meg høres det rart ut at man ikke kan være sikker på forholdet etter 1.5 år! Da tenker jo jeg, er man ikke sikker da.. blir man noen gang sikker? Anonymkode: 3675d...9c0 1.5 år er IKKE lenge! Hvorfor tror du det? Tålmodighet er en dyd😊 Endret 22. november 2018 av Rotemor 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå