Gå til innhold

Hvordan best mulig tilegne seg kunnskap på opplæring

Anbefalte innlegg

Skrevet

...når det gjelder jobb. Jeg føler med utrolig klønete fordi jeg må ha ting inn med te-skje! Hva feiler det meg? Kan også glemme det jeg har lært hvis jeg må lære masse. Noen smart måte å lære på? Kanskje jeg skal holde presentasjoner for meg selv! 

Anonymkode: f0a2e...a2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo litt an på hva slags kunnskaper i hva slags jobb det er snakk om.. 

Selv lærer jeg lettest ved å gjøre ting fysisk. 

Skrevet
5 minutter siden, Elektra skrev:

Det kommer jo litt an på hva slags kunnskaper i hva slags jobb det er snakk om.. 

Selv lærer jeg lettest ved å gjøre ting fysisk. 

Jobb i regnskapskontor med forskjellige oppgaver. Og jeg har litt variert stilling med kundemøter osv.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobb i regnskapskontor med forskjellige oppgaver. Og jeg har litt variert stilling med kundemøter osv.

Hm, nei da er praktiske oppgaver kanskje litt vanskelig. Men synes det fortsatt er vanskelig å svare på spørsmålet ditt. Føler du deg generelt dårlig på å ta til deg opplæringen eller er det konkrete ting? 

Jeg tenker at du må spørre, spørre og spørre. Spør heller altfor mye nå i starten enn å risikerer å gjøre store feil eller late som du skjønner noe, for det vil straffe seg. 

Det er mye mer tilgivende å gjøre feil under opplæring enn å gjøre tydelige feil på når du har gitt inntrykk av at du forstår. 

Alle har vi vært nye på jobb en gang og opplæring kan virke overveldende i starten fordi det er mye, men du kommer til å lære det så lenge du spør, spør og spør. 

Lykke til! 

Skrevet

Noter, noter og noter! Skriv ned så mye som mulig, for hånd, og bruk notatene som oppslagsverk.

Det er det eneste som funker for meg. Og det er viktig å skrive ned for hånd, føler det fester seg bedre enn å bruke pc. 

Anonymkode: 9938d...a7c

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noter, noter og noter! Skriv ned så mye som mulig, for hånd, og bruk notatene som oppslagsverk.

Det er det eneste som funker for meg. Og det er viktig å skrive ned for hånd, føler det fester seg bedre enn å bruke pc. 

Anonymkode: 9938d...a7c

Ja, det er det jeg allerede gjør :) hva jobber du som? Greit å høre at det finnes flere som tar masse notater 😛

Skrevet
6 timer siden, Elektra skrev:

Hm, nei da er praktiske oppgaver kanskje litt vanskelig. Men synes det fortsatt er vanskelig å svare på spørsmålet ditt. Føler du deg generelt dårlig på å ta til deg opplæringen eller er det konkrete ting? 

Jeg tenker at du må spørre, spørre og spørre. Spør heller altfor mye nå i starten enn å risikerer å gjøre store feil eller late som du skjønner noe, for det vil straffe seg. 

Det er mye mer tilgivende å gjøre feil under opplæring enn å gjøre tydelige feil på når du har gitt inntrykk av at du forstår. 

Alle har vi vært nye på jobb en gang og opplæring kan virke overveldende i starten fordi det er mye, men du kommer til å lære det så lenge du spør, spør og spør. 

Lykke til! 

Takk for kjempe fine råd :) Skal ta de med meg. 

Skrevet

Jeg måtte også notere ned masse da jeg var ny i butikk. Ikke helt det samme som deg, men gud så mange forskjellige koder og diverse man må kunne! :fnise: Hadde en lang liste som ble brukt helt til det satt.

Nå et år etter jeg var ferdig (var sommerjobb i fjor) har jeg selvfølgelig glemt alt sammen :P Foreslår du alltid har med deg en notatbok med notatene og refererer til den til det sitter ordentlig. Og rett og slett har den tilgjengelig om du skulle glemme noe ;)

Alltid greit med påminnelser av og til. Og spør og grav nå i begynnelsen, det er helt vanlig å være grønn og fjern når man er ny!

Anonymkode: ec35c...150

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...