Gjest Lizzi Skrevet 29. mars 2005 #1 Skrevet 29. mars 2005 Sitat fra ei bok jeg leser;"Kvinner med farsfiksering kan bare få seksuell tifredsstillelse ved å underkaste seg straff. Det letter skyldfølelsen over incesttanken i underbevistheten deres". Hva gjør at menn ønsker å underkaste seg da? Morsfiksering? Noen med seriøse meninger?
Gjest Lizzi Skrevet 29. mars 2005 #3 Skrevet 29. mars 2005 Synes egentlig det var en litt for intressant påstand til bare å kaste boka... Betalt for den har jeg jo også, ja boka altså
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2005 #5 Skrevet 29. mars 2005 I alle dager da! Hvilken bok er det du leser?
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2005 #6 Skrevet 29. mars 2005 Morsfiksering? Morsfiksering er vel Ødipus-komplekset?
Gjest Lizzi Skrevet 30. mars 2005 #7 Skrevet 30. mars 2005 I alle dager da! Hvilken bok er det du leser? Det er ikke en fagbok, men en roman som viser til denne teorien. Ergo vet jeg ikke hvor det kommer fra - men en interresant påstand synes jeg det er. OG, det betyr ikke at jeg nødvendigvis er enig, men at jeg kunne tenke meg å høre andres mening og diskutere teorien.
Mimosa Skrevet 30. mars 2005 #8 Skrevet 30. mars 2005 Kan du utdype den litt nærmere er du snill ? :klø:
Gjest gjest1 Skrevet 30. mars 2005 #9 Skrevet 30. mars 2005 Hørtes ut som Freud-babbel. Ødipus/elektra-komplekset er for lengst motbevist.
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2005 #10 Skrevet 30. mars 2005 Ææh, menn kan vel også være farsfikserte? (Uten no' direkte homotenkning). Tror ærlig talt det kan bære riktig galt av sted å psykologisere all seksualitet.
Tekumseeh Skrevet 2. april 2005 #11 Skrevet 2. april 2005 Hvis dette er fra en roman, har sikkert ikke forfatteren noen faglig bakgunn, ergo har han funnet på dette selv. Men om det er noe i det vet ikke jeg. Regner med de kan få seksuell tilfredsstillelse ellers også. Men hvordn er du hvis du er farsfiksert da? Burde egentlig ikke blande meg her :-?
Gjest Lizzi Skrevet 2. april 2005 #12 Skrevet 2. april 2005 Hvis dette er fra en roman, har sikkert ikke forfatteren noen faglig bakgunn, ergo har han funnet på dette selv. Men om det er noe i det vet ikke jeg. Regner med de kan få seksuell tilfredsstillelse ellers også. Men hvordn er du hvis du er farsfiksert da? Burde egentlig ikke blande meg her :-? Dette ble vist bare tull... Et dårlig tema for diskusjon ser jeg nå. Uansett, det som ble regnet som farsfokusering i boka var en ung kvinne som hadde sin far som ideal på alle områder.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå