AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #1 Skrevet 22. november 2018 Hei! Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men håper vel kanskje at noen har lignende erfaring.. Jeg fikk diagnosen anoreksia nevrosa som 12-åring. Noe jeg slet med i mange mange år, og mistet menstruasjonen over mange mnd og år. I desember 2016 valgte jeg innleggelse, og for første gang i livet mitt følte jeg at ting endelig skulle falle på plass. Min største motivasjon var et ønske om barn, selvom jeg absolutt ikke hadde noen forventninger til dette, da jeg hadde gått uten prevensjon de 2 siste årene uten og blitt gravid. 6mnd senere ble jeg erklært frisk, normalvektig og sunn. Uken etterpå satt jeg med en positiv graviditetstest i hånden, og det var mitt livs lykkeligste dag! Fikk ei fantastisk lita jente som følge av denne testen. ❤️ Nå er hun snart 1år, og vi ønsker oss så inderlig barn nr 2. Men menstruasjonen kommer ikke tilbake.. Legen min hintet til at jeg har som følge av ammingen gått endel ned i vekt, og det kan være årsaken.. Trappet uansett ned på amming, og sluttet nesten helt. Eggløsningstestene fikk blinkende smileys, mens eggløsningen kom ikke. Denne uken fikk jeg resept på Provera, da jeg pga fare for benskjørhet burde ha menstruasjon ganske raskt nå, men eggløsningstestene var neeesten positive igjen på søndag-mandag. Fikk desverre ikke målt på ettermiddag kveld, og i går var de veldig svake igjen. Det jeg lurer mest på da, er om Proveraen eventuelt vil hindre egget i og slippe, dersom jeg skulle hatt eggløsning nå? Eller går det greit? Følte uansett at jeg ikke kunne vente på at et egg "kanskje" skulle slippe, når jeg har ventet på det i flere måneder allerede. Hvor stor er sannsynligheten for at jeg får eggløsning igjen etter provera? Er så redd for at jeg bare skal få en blødning, også er det like langt igjen.. Anonymkode: 66790...014
Nerine_ Skrevet 22. november 2018 #2 Skrevet 22. november 2018 Du tror ikke det vil være lurt for kroppen å få kommet seg etter sist svangerskap, og få bygd opp fettlageret litt før du blir gravid igjen? Opplever man mye kvalme kan man fort rase ned noen kilo til i starten av svangerskapet. 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #3 Skrevet 22. november 2018 8 minutter siden, Nerine_ skrev: Du tror ikke det vil være lurt for kroppen å få kommet seg etter sist svangerskap, og få bygd opp fettlageret litt før du blir gravid igjen? Opplever man mye kvalme kan man fort rase ned noen kilo til i starten av svangerskapet. Jeg har fått beskjed om at hvis jeg vil ha et barn til må det skje raskt, pga bentetthetsmålinger som er på vei nedover. Kroppen min vil sannsynligvis ikke tåle et svangerskap/fødsel om noen år. Så med tanke på at vi ikke vet hvor lang tid det tAr før spiren sitter, så mente både legen og gynekologen at det beste var om vi startet nå. Anonymkode: 66790...014 2
Nerine_ Skrevet 22. november 2018 #4 Skrevet 22. november 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått beskjed om at hvis jeg vil ha et barn til må det skje raskt, pga bentetthetsmålinger som er på vei nedover. Kroppen min vil sannsynligvis ikke tåle et svangerskap/fødsel om noen år. Så med tanke på at vi ikke vet hvor lang tid det tAr før spiren sitter, så mente både legen og gynekologen at det beste var om vi startet nå. Anonymkode: 66790...014 Ok. Da bør du spørre legen om det du lurer på her, han/hun kan nok svare deg bedre. Lykke til med prøvingen😊
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #5 Skrevet 22. november 2018 16 minutter siden, Nerine_ skrev: Ok. Da bør du spørre legen om det du lurer på her, han/hun kan nok svare deg bedre. Lykke til med prøvingen😊 Ville bare høre om noen andre her hadde erfaring med provera.. tusen takk Anonymkode: 66790...014
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #6 Skrevet 22. november 2018 Jeg har ikke svar ang provera, men vil si lykke til Jeg er i en litt lignende situasjon, men har vært frisk fra spiseforstyrrelser og normalvektig i mange år. Vi bør også få barn nr. to raskt. Jeg har gått ned litt for mye i ammeperioden, så nå prøver jeg å spise ekstra, og særlig mat med sunt fett, for å gå opp og få mensen tilbake. Det tar jo tid for noen uansett. Men jeg ser for meg at kroppen raskere går i krisemodus slik at syklus ikke kommer hos oss som tidligere har vært undervektig over tid. Anonymkode: 6c395...064
Nerine_ Skrevet 22. november 2018 #7 Skrevet 22. november 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville bare høre om noen andre her hadde erfaring med provera.. tusen takk Anonymkode: 66790...014 Jeg har erfaring med å provera for å få blødning, men jeg måtte også bruke en annen medisin i tillegg for å få eggløsning.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #8 Skrevet 22. november 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke svar ang provera, men vil si lykke til Jeg er i en litt lignende situasjon, men har vært frisk fra spiseforstyrrelser og normalvektig i mange år. Vi bør også få barn nr. to raskt. Jeg har gått ned litt for mye i ammeperioden, så nå prøver jeg å spise ekstra, og særlig mat med sunt fett, for å gå opp og få mensen tilbake. Det tar jo tid for noen uansett. Men jeg ser for meg at kroppen raskere går i krisemodus slik at syklus ikke kommer hos oss som tidligere har vært undervektig over tid. Anonymkode: 6c395...064 Ååh, masse lykke til til deg også❤️ Det høres veldig logisk og fornuftig ut! Anonymkode: 66790...014 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #9 Skrevet 22. november 2018 10 minutter siden, Nerine_ skrev: Jeg har erfaring med å provera for å få blødning, men jeg måtte også bruke en annen medisin i tillegg for å få eggløsning. Jeg har heldigvis hatt eggløsning og regelmessig menstruasjon når jeg har hatt menstruasjon, så legen trodde ikke at jeg trengte noe for å stimulere EL foreløpig. Men mensen kom av proveraen? Altså, den funket som den skulle? Anonymkode: 66790...014
Nerine_ Skrevet 22. november 2018 #10 Skrevet 22. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har heldigvis hatt eggløsning og regelmessig menstruasjon når jeg har hatt menstruasjon, så legen trodde ikke at jeg trengte noe for å stimulere EL foreløpig. Men mensen kom av proveraen? Altså, den funket som den skulle? Anonymkode: 66790...014 Ja det funket helt "etter boka" de to gangene jeg tok provera🙂
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #11 Skrevet 22. november 2018 6 minutter siden, Nerine_ skrev: Ja det funket helt "etter boka" de to gangene jeg tok provera🙂 Så godt å høre!!☺️ Tusen takk for svar☺️ Anonymkode: 66790...014
Nerine_ Skrevet 22. november 2018 #12 Skrevet 22. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så godt å høre!!☺️ Tusen takk for svar☺️ Anonymkode: 66790...014 Håper det klaffet for dere snart😊 du skal være stolt av jobben du har gjort for å komme dit du er idag 🙂
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #13 Skrevet 22. november 2018 16 minutter siden, Nerine_ skrev: Håper det klaffet for dere snart😊 du skal være stolt av jobben du har gjort for å komme dit du er idag 🙂 Åå, tusen tusen takk❤️ Nå ble jeg rørt.. Utrolig snilt sagt! Det er jeg, og utrolig takknemlig for det lille mirakelet som kom som følge av jobben, ikke minst 💕 Anonymkode: 66790...014
Nerine_ Skrevet 22. november 2018 #14 Skrevet 22. november 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åå, tusen tusen takk❤️ Nå ble jeg rørt.. Utrolig snilt sagt! Det er jeg, og utrolig takknemlig for det lille mirakelet som kom som følge av jobben, ikke minst 💕 Anonymkode: 66790...014 ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå