smilo Skrevet 24. november 2018 #141 Skrevet 24. november 2018 Ikke rart folk spiser grandis på julaften. Det høytidlige med slike dager som dåp,konfirmasjon, bryllup, julaften og nyttårsaften er tydeligvis på vei bort. Jeg ville nok stusset veldig om jeg hadde fått servert pizza i konfirmasjon. Jeg hadde selvfølgelig spist og takket for maten, men høytidsstemningen for min del ville vært borte. Et koldtbord med pizza som varmrett ville jeg ikke tenkt det samme om. Men dette er helt og holdent mine tanker. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #142 Skrevet 24. november 2018 Gjestene burde i så fall få beskjed om at det ville bli en uhøytidelig samling med enkel servering/pizza og mineralvann. Da kunne folk med god samvittighet gjort det enkelt med gaver og droppet festantrekk og kanskje spist litt på forhånd. Hvis det var mitt barn som skulle konfirmeres ville jeg nok forklart at en konfirmasjon og konfirmasjonsfeiring ikke er som en barnegebursdag der gebursdagsbarnet i større grad får velge hva h*n og jevnaldrende skal få servert. Hvis konfirmanten er så sær i matveien at pizza er det eneste som går ned, kunne f.eks litt pizza kjøpes inn «til barna» og supplere koldtbordet. Anonymkode: 4f767...cd0
smilo Skrevet 24. november 2018 #143 Skrevet 24. november 2018 På 22.11.2018 den 14.26, Trude.lutt skrev: Vet om en som hadde stekt potetball. Det er favoritt maten hans. 3 nabofamilier som stilte opp og stekte i hvert sitt kjøkken. Ingen som ble fornærmet eller støtt. Og alle husker hva de spiste i den konfirmasjonen. Det har jeg også hørt om. Mulig det er samme konfirmasjon. Det kan vel ikkevære så mange som velger slikt til selskapsmat. Hadde jeg fått potetball i selskap hadde jeg gått hjem. Det spiser jeg ikke uansett sammenheng. Ellers er jeg stort sett altetende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå