AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #101 Skrevet 22. november 2018 17 minutter siden, Elektra skrev: 17 minutter siden, Elektra skrev: Jeg vet da godt hva en veganer er og står for, Nei det tror jeg faktisk ikke du gjør. Anonymkode: e922e...51f
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #102 Skrevet 22. november 2018 5 minutter siden, Kritt skrev: Så de av gjestene som er glade i kjøtt skal sitte å se på datteren din spise kjøtt mens de selv sitter og tygger drøv? "hilsen en som aldri har smakt vegansk eller vegetarisk mat. Anonymkode: e922e...51f 1
Chablis Skrevet 22. november 2018 #103 Skrevet 22. november 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det tror jeg faktisk ikke du gjør. Anonymkode: e922e...51f Og da takker jeg deg for dagens bidrag og anerkjenner at din sekk med argumenter i saken er tom. Ha en fortsatt fin dag
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #104 Skrevet 22. november 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Stor oppstandelse i familien, årets konfirmant har bestemt seg for pizza. Helt greit synes jeg..... Må det være tapas på alle konf bord? Anonymkode: 8a264...d29 Jeg skal betale for hele konfirmasjonen, så jeg og årets konfirmant har bestemt meny i lag. Ikke akuelt med pizza i konfirmasjon.. Og det finnes annen mat enn pizza og tapas altså.. Anonymkode: caae3...814 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #105 Skrevet 22. november 2018 2 minutter siden, Elektra skrev: Og da takker jeg deg for dagens bidrag og anerkjenner at din sekk med argumenter i saken er tom. Ha en fortsatt fin dag Nei jeg tror ikke du forstår den etiske og moralen en veganer har, det har du visst at du ikke gjør på forrige side. Jeg kan gjerne diskutere forhold til det med pizza, da det har ingeting med etikk og moral. Anonymkode: e922e...51f
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #106 Skrevet 22. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Et minste krav bør være at konfirmanten får noe å spise som vedkommende liker. Må være rimelig trist å stå foran et fancy koldtbord hvor ingenting faller i smak. Det skal tross alt være konfirmantene dag, ikke mors eller fars showoff. Det er ikke på konfirmasjonsdagen konfirmanten skal lære en lekse om «hvor viktig det er å tilfredsstille andre». Anonymkode: 0beba...480 Finnes det 15-åringer som bare liker pizza altså? Da har man nok feilet litt... Det går an å komme med alternativ, så kan han velge utifra det. Anonymkode: caae3...814
deedee_ Skrevet 22. november 2018 #107 Skrevet 22. november 2018 27 minutter siden, Kritt skrev: Så de av gjestene som er glade i kjøtt skal sitte å se på datteren din spise kjøtt mens de selv sitter og tygger drøv? De fleste i familien min og min omgangskrets spiser ikke kjøtt, så hadde kanskje ordna noe til de som gjør det, men i min familie (og kjæresten min sin for så vidt) så spiser vi ikke slikt, så flertallet av gjestene hadde uansett ikke satt pris på lik under middagen
deedee_ Skrevet 22. november 2018 #108 Skrevet 22. november 2018 38 minutter siden, Elektra skrev: Dersom dagen din blir ødelagt av dette så må du ha mange vonde dager mtp at det er animalske produkter som nytes og spises overalt i samfunnet. Har faktisk en del vonde dager pga dette ja, derfor ville jeg gjerne ha sluppet at bryllupet mitt hadde blitt en av de
Chablis Skrevet 22. november 2018 #109 Skrevet 22. november 2018 11 minutter siden, deedee_ skrev: De fleste i familien min og min omgangskrets spiser ikke kjøtt, så hadde kanskje ordna noe til de som gjør det, men i min familie (og kjæresten min sin for så vidt) så spiser vi ikke slikt, så flertallet av gjestene hadde uansett ikke satt pris på lik under middagen Aha! Så i ditt tilfelle kan vi da snu på det! La oss si kjæresten din spiser kjøtt og ønsker kjøtt på bryllupsdagen. Skal han da tvinge alle dere andre til å bli servert kjøtt fordi han ønsker det?
deedee_ Skrevet 22. november 2018 #110 Skrevet 22. november 2018 1 minutt siden, Elektra skrev: Aha! Så i ditt tilfelle kan vi da snu på det! La oss si kjæresten din spiser kjøtt og ønsker kjøtt på bryllupsdagen. Skal han da tvinge alle dere andre til å bli servert kjøtt fordi han ønsker det? Ville aldri hatt en kjæreste som spiste kjøtt. Og det blir annerledes da mitt valg om å ikke spise kjøtt er etisk, det er ikke et etisk valg å være kjøttspiser. Synes ikke det kan sammenlignes.
Lotty1978 Skrevet 22. november 2018 #111 Skrevet 22. november 2018 59 minutter siden, deedee_ skrev: Jeg hadde nekta å servere noe annet enn veganmat i mitt bryllup! Ingen skulle fått lov å ødelegge dagen min med å sitte å spise lik. Veganmat kommer da vitterlig i både hverdags- og festmatfasong! Til bryllup og konfirmasjon velger en da logisk nok varianter av festmat. Helt enig med deg forresten - hadde ALDRI invitert mennesker hjem til likfest. Man bryter ikke egne etiske prinsipper for å tilfredsstille andre - det kalles selvutsletting. Med tanke på tråden, mener jeg at pizza faller inn under kategorien hverdagsmat. Er det fest - skal det være festmat (uavhengig av om man er veganer eller «kannibal» 🙂 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #112 Skrevet 22. november 2018 14 minutter siden, deedee_ skrev: Har faktisk en del vonde dager pga dette ja, derfor ville jeg gjerne ha sluppet at bryllupet mitt hadde blitt en av de Good luck med disse her eller hun siste her Latterlig det siste innlegget og kan ikke samnelignes , for da er jo faktisk dere verter å kan bestemme det helt selv, og jeg er rimelig sikker på en som er sammen med en veganer, liker vegansk mat og hadde ikke trumfet det igjen, min samboer og de fleste veganer med kjøttetere som kjærester gjør ikke det. 1 minutt siden, deedee_ skrev: Ville aldri hatt en kjæreste som spiste kjøtt. Og det blir annerledes da mitt valg om å ikke spise kjøtt er etisk, det er ikke et etisk valg å være kjøttspiser. Synes ikke det kan sammenlignes. Anonymkode: e922e...51f
Chablis Skrevet 22. november 2018 #113 Skrevet 22. november 2018 Akkurat nå, deedee_ skrev: Ville aldri hatt en kjæreste som spiste kjøtt. Og det blir annerledes da mitt valg om å ikke spise kjøtt er etisk, det er ikke et etisk valg å være kjøttspiser. Synes ikke det kan sammenlignes. Greit. Venninnen din er veganer, hele hennes familie er det og store deler av hennes forlovedes familie er veganere. Forloveden derimot virkelig elsker en god biff, og vil ha dette i bryllupet. Er det da riktig at han serverer dette til alle gjestene? Vel vitende om at de er veganere? Enkelt ja eller nei spørsmål.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #114 Skrevet 22. november 2018 "gjør det mente jeg 😅 Anonymkode: e922e...51f
deedee_ Skrevet 22. november 2018 #115 Skrevet 22. november 2018 Akkurat nå, Elektra skrev: Greit. Venninnen din er veganer, hele hennes familie er det og store deler av hennes forlovedes familie er veganere. Forloveden derimot virkelig elsker en god biff, og vil ha dette i bryllupet. Er det da riktig at han serverer dette til alle gjestene? Vel vitende om at de er veganere? Enkelt ja eller nei spørsmål. Selvfølgelig ikke?
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #116 Skrevet 22. november 2018 1 minutt siden, Elektra skrev: Greit. Venninnen din er veganer, hele hennes familie er det og store deler av hennes forlovedes familie er veganere. Forloveden derimot virkelig elsker en god biff, og vil ha dette i bryllupet. Er det da riktig at han serverer dette til alle gjestene? Vel vitende om at de er veganere? Enkelt ja eller nei spørsmål. Igjen kan ikke sammenlignes, min samboer hadde aldri gjort det, selvom han er kjøttetende. Anonymkode: e922e...51f
Chablis Skrevet 22. november 2018 #117 Skrevet 22. november 2018 Akkurat nå, deedee_ skrev: Selvfølgelig ikke? I rest my case. 👍
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #118 Skrevet 22. november 2018 1 minutt siden, deedee_ skrev: Selvfølgelig ikke? Skjønner ikke at du gidder, argumantasjonen hennes blir jo bare tåpligere og tåpligere,,, Lykke til Anonymkode: e922e...51f 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #119 Skrevet 22. november 2018 1 minutt siden, deedee_ skrev: Selvfølgelig ikke? Hva sa jeg? Anonymkode: e922e...51f
Chablis Skrevet 22. november 2018 #120 Skrevet 22. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Igjen kan ikke sammenlignes, min samboer hadde aldri gjort det, selvom han er kjøttetende. Anonymkode: e922e...51f Nei nemlig! Fordi han tenker på andre mennesker enn seg selv og skjønner at ikke alle er som han! Dette er jo som å gjete katter! 😫
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå