Gå til innhold

Konfirmasjon og mat....

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Elektra skrev:

Se her ja. Flott fest i parken, ingen har pyntet seg og matbordet ser ut som et kaos. 

Virkelig mye der som passer inn med en norsk konfirmasjon! 

Du trenger ikke legge ut flere bilder, du har vist hva du mener 

Nei, jeg har ikke vist hva jeg mener, jeg synes faktisk at det er greit å ha pizza i konfimasjon, men jeg mener at man burde også ha andre retter i tillegg til de voksene.

Men dine og andres argumenter er jo så innihabent dårlig, og latterlig. jeg mener du snakker om grandis og joggebukse 😅

Sorry det blir  for teit!

Anonymkode: e922e...51f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er han gammel nok til å bestemme om han skal konfirmeres eller ikke, så er han gammel nok til å bestemme menyen.

Det er absolutt tenkelig at han er gammel nok til å bestemme menyen, men når han vil servere pizza, så beviser han dessverre at han ikke er moden nok likevel. Spydd lefse er ikke festmat.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Nerine_ skrev:

Mulig noen legger veldig mye i konfirmasjon, men det eneste jeg husker fra da jeg ble konfirmert var at alle snakket om gavene sine. Ikke hva som ble servert. 

De fleste husker vel ikke hva som ble servert, men de husker at det var en høytidelig anledning hvor familien pyntet seg og samlet seg. Maten er med på å sette denne rammen. 

Man forventer ikke at bestemor Åse på 83 skal sitte i bunaden å slafse pizza og dressing. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har ikke vist hva jeg mener, jeg synes faktisk at det er greit å ha pizza i konfimasjon, men jeg mener at man burde også ha andre retter i tillegg til de voksene.

Men dine og andres argumenter er jo så innihabent dårlig, og latterlig. jeg mener du snakker om grandis og joggebukse 😅

Sorry det blir  for teit!

Jeg skjønner hva du mener, og er uenig. 

Du har helt tydelig ikke skjønt hva jeg mener vel og merke, men de fleste andre her gjorde det så da nøyer jeg meg med det. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Vox_populi skrev:

Det er absolutt tenkelig at han er gammel nok til å bestemme menyen, men når han vil servere pizza, så beviser han dessverre at han ikke er moden nok likevel. Spydd lefse er ikke festmat.

Haha, det er jo folk som har pizza i bryllupet sitt, i Norge, mener du at de ikke er kompetente og voksene og moden nok til å bestemme det selv, og trenger verger til å ta alle beslutningene?😅

• Liker 2
Skrevet (endret)

Vet om en som hadde stekt potetball. Det er favoritt maten hans. 3 nabofamilier som stilte opp og stekte i hvert sitt kjøkken.

Ingen som ble fornærmet eller støtt. Og alle husker hva de spiste i den konfirmasjonen. 

Endret av Trude.lutt
Viktig poeng
Skrevet

De fleste husker vel ikke hva som ble servert, men de husker at det var en høytidelig anledning hvor familien pyntet seg og samlet seg. Maten er med på å sette denne rammen. 

Man forventer ikke at bestemor Åse på 83 skal sitte i bunaden å slafse pizza og dressing. 

Min bestemor som er eldre enn det er veldig glad i pizza. Men når alt kommer til alt, er selskapet for å glede bestemor Åse eller konfirmanten? 

• Liker 1
Skrevet

Et minste krav bør være at konfirmanten får noe å spise som vedkommende liker. Må være rimelig trist å stå foran et fancy koldtbord hvor ingenting faller i smak. Det skal tross alt være konfirmantene dag, ikke mors eller fars showoff. Det er ikke på konfirmasjonsdagen konfirmanten skal lære en lekse om «hvor viktig det er å tilfredsstille andre».

Anonymkode: 0beba...480

• Liker 6
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, og er uenig. 

Du har helt tydelig ikke skjønt hva jeg mener vel og merke, men de fleste andre her gjorde det så da nøyer jeg meg med det. 

Joda, jeg skjønner godt hva du mener, men du mister lmye av det pga at du er sinsyk dårlig til å argumentere, og tar det fra den ene yterlighetene til den andre, det er alt eller ingenting 😅

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Haha, det er jo folk som har pizza i bryllupet sitt, i Norge, mener du at de ikke er kompetente og voksene og moden nok til å bestemme det selv, og trenger verger til å ta alle beslutningene?😅

Det er forskjell på et casual bryllup og en norsk konfirmasjon! Argumentene for dette finner du i tidligere innlegg da jeg ikke gidder å gjenta meg selv mer. 

Skal du debattere så kan du ikke bare ignorere argumenter som passer deg og plukke ut småting som du skal kverulere på. 

• Liker 2
Skrevet

Min bestemor som er eldre enn det er veldig glad i pizza. Men når alt kommer til alt, er selskapet for å glede bestemor Åse eller konfirmanten? 

Det er en samling for familien til ære for konfirmanten. 

Altså, det er en anledning for alle. 

• Liker 2
Skrevet

Det er en samling for familien til ære for konfirmanten. 

Altså, det er en anledning for alle. 

Og da bør konfirmanten være med på å bestemme mat, evnt ha flere alternativer. 

Familier er forskjellige, heldigvis. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Haha, det er jo folk som har pizza i bryllupet sitt, i Norge, mener du at de ikke er kompetente og voksene og moden nok til å bestemme det selv, og trenger verger til å ta alle beslutningene?

Det hadde åpenbart vært det beste.
Eller til nød kan det vel aksepteres om innbydelsen forsynes med tydelig menyadvarsel og kleskode: grilldress og joggesko.

• Liker 2
Skrevet

1 minutt siden, Elektra skrev:

Det er forskjell på et casual bryllup og en norsk konfirmasjon! Argumentene for dette finner du i tidligere innlegg da jeg ikke gidder å gjenta meg selv mer. 

Skal du debattere så kan du ikke bare ignorere argumenter som passer deg og plukke ut småting som du skal kverulere på. 

Jeg kommer nok til å ta en titt inne på den tråden, men ja, jeg tror jeg dropper diskusjonen når ( samme til deg:du debattere så kan du ikke bare ignorere argumenter som passer deg og plukke ut småting som du skal kverulere på), for dette blir for teit.

Når man snakker om grandis og joggebukse liksom. Og videre, argumantasjoen blir rett og slett for teit.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Og da bør konfirmanten være med på å bestemme mat, evnt ha flere alternativer. 

Familier er forskjellige, heldigvis. 

Være med på å bestemme er jeg enig i. Mine ungdommer var også det. Evt flere alternativer er jeg også enig i, noe vi valgte. 

Skrevet
Akkurat nå, Vox_populi skrev:

kleskode: grilldress og joggesko.

Thanks for proving my point 😅

• Liker 1
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer nok til å ta en titt inne på den tråden, men ja, jeg tror jeg dropper diskusjonen når ( samme til deg:du debattere så kan du ikke bare ignorere argumenter som passer deg og plukke ut småting som du skal kverulere på), for dette blir for teit.

Når man snakker om grandis og joggebukse liksom. Og videre, argumantasjoen blir rett og slett for teit.

Som jeg påpekte så dro jeg inn joggebukse som et tilsvar på noen som lurte på om det måtte være stivpyntet. Det betyr IKKE at det ligger til grunn for hele min argumentasjon i samtlige innlegg. Jeg har flere ganger påpekt at jeg ikke synes det er passende med pentøy og pizza, ergo jeg bruker ikke joggebukse som grunnlag. Grandis har jeg heller ikke nevnt. 

Jeg kan virkelig ikke mate deg mer med tskje enn dette. 

Dersom du mener du har kommet med argumenter i debatten som jeg ikke har besvart så kan du gjerne gjøre meg oppmerksom på hvor og hvilket. 

Endret av Elektra
Skrevet

Dere som nevner koldtbord som et eksempel på festmat, hva pleier dere å ha på koldtbordet? Jeg synes det er en ganske kjedelig blanding av hverdagsmat presentert på en litt annen måte, men det kan jo være at jeg bare har en familie som velger de kjedeligste koldtbord-rettene som finnes.

Anonymkode: c8ada...11f

Skrevet (endret)
9 minutter siden, Vox_populi skrev:

Det hadde åpenbart vært det beste.
Eller til nød kan det vel aksepteres om innbydelsen forsynes med tydelig menyadvarsel og kleskode: grilldress og joggesko.

Altså, folk er forskjellige. Det behøver ikke å bety at man er umoden av den grunn. Jeg ville ikke hatt et høytidelig bryllup med flott middag og alt som hører med. 

Endret av Nerine_
Skrevet

Altså, folk er forskjellige. Det behøver ikke å bety at man er umoden av den grunn. Jeg ikke hatt et høytidelig bryllup med flott middag og alt som hører med. 

Har du ikke skjønt det?

Enkelte mennesker hvis de ikke får det som de vil og akkurat slik de ønsker å ha det, er man ikke voksen og umoden, mitt forslag til disse..

Hold dere hjemme :)

Klin umulig å gjøre slike egoister fornøyd, så kan du og jeg og resten av gjestene kose oss med pizza eller den maten som blir servert :)

Er kles koden grilldress og joggebukse stiller vi opp med det også 😅

Det finnes kun casual bryllup og ikke casual konf 😅

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...