AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #1 Skrevet 22. november 2018 Noen som likte den? Er den morsom, eller rar? Eller...? Anonymkode: d9d99...74d
skrue Skrevet 22. november 2018 #3 Skrevet 22. november 2018 Synes det er det beste Rowan Atkinson har laget. Krever litt innsikt i britisk historie og kultur for å få mest ut av det. 6
princeofithilien Skrevet 22. november 2018 #4 Skrevet 22. november 2018 Jeg elsker tørr, britisk humor, så jeg er veldig glad i den serien! Kort fortalt så er de fire sesongene veldig forskjellige. Den første sesongen er fra 1400-tallet og tida rundt Rosekrigene, Edmund Blackadder er en kongssønn som er satt helt i skyggen av broren sin, faren vet såvidt hvem han er, og han er en ganske tafatt karakter egentlig, men hans to hjelpere, Percy og Baldrick, er litt mer snedige. (Det som er artig er at for hver sesong så snur rollene litt, Blackadder blir skarpere og smartere, mens Percy og Baldrick blir dummere og dummere.) Andre sesong er fra 1500-tallet under dronning Elizabeth I, der Blackadder er en nær venn av dronninga, mulig han jobber for henne, jeg er litt usikker. Morsomt fordi dronninga er framstilt som en fnisete fjortisjente. Tredje sesong er fra 1700-tallet under den gale kong George, her er Blackadder butler hos prinsen, som er dum som et brød og kaster bort alle pengene sine på nye sokker, og Blackadder utnytter han selvfølgelig for alt han er verdt. Denne er min favorittsesong! Fjerde og siste sesong er fra skyttergravene under første verdenskrig, der Blackadder er en høyerestående offiser, mens Percy og Baldrick er menige soldater. Anbefales av meg hvertfall! Mye bra humor, men du får nok mer ut av det hvis du vet litt om engelsk historie! 8
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #5 Skrevet 22. november 2018 Eeeeeeelsker Blackadder! Må være beste humorserien som er laget! Anonymkode: 85ba3...dde 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #6 Skrevet 22. november 2018 3 timer siden, skrue skrev: Synes det er det beste Rowan Atkinson har laget. Krever litt innsikt i britisk historie og kultur for å få mest ut av det. Gjelder det også Mothy Putyn? eller mer M P? Jeg kjenner til historien, men hva mener du med kultur? Anonymkode: 786fb...d17
Aragorn ll Elessar Skrevet 23. november 2018 #7 Skrevet 23. november 2018 (endret) 47 minutter siden, princeofithilien skrev: Tredje sesong er fra 1700-tallet under den gale kong George, her er Blackadder butler hos prinsen, som er dum som et brød og kaster bort alle pengene sine på nye sokker, og Blackadder utnytter han selvfølgelig for alt han er verdt. Denne er min favorittsesong! Serie 3 er satt mellom 1811 og 1820 så det er ikke satt til 1700 tallet men begynnelsen av 1800 tallet. Blackadder er utentvil en av de beste komiserier som er laget. Endret 23. november 2018 av Eugene Onegin 1
skrue Skrevet 23. november 2018 #8 Skrevet 23. november 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kjenner til historien, men hva mener du med kultur? I aller første episode er det feks greit å iallfall vite om hovedtrekkene i endel av Shakespeares stykker.
Vox_populi Skrevet 23. november 2018 #9 Skrevet 23. november 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Gjelder det også Mothy Putyn? eller mer M P? Du mener Monty Python? Humoren der er ikke så typisk tørr, britisk, men mer universell. Er en blank i Storbritannia rundt 1970, går nok noen gullkorn hus forbi, men der er rikelig igjen!
Hoppetaujenta Skrevet 23. november 2018 #10 Skrevet 23. november 2018 Humoren er knusktørr, engelsk og litt smal. Enten liker en det, eller så gjør en det ikke. Jeg gjør det.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2018 #11 Skrevet 23. november 2018 7 timer siden, skrue skrev: I aller første episode er det feks greit å iallfall vite om hovedtrekkene i endel av Shakespeares stykker. Ikke sant historie, og så mye om kulturen i england da det ble lager, det er britisk men likevel ikke for britisk om du skjønner hva jeg menr Anonymkode: 786fb...d17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå