Gå til innhold

Katt tisser på dynen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 7 mnd gammel sterilisert hunnkatt, som tisser på dynen! Det skjer nesten hver gang jeg har skiftet til rent sengetøy. Dette er fjerde gangen, og jeg begynner å bli lei da min helt nye dyne snart er ihjeltisset. Hun har vært hos veterinær, så kan utelukke urinproblemer. Har kvinneguiden noen tips? Har aldri tatt hun på fersken så har ikke hatt mulighet til å gi hun beskjed når det skjer. Har ikke mulighet til å sperre av rommet med sengen heller.. 

Anonymkode: 68708...ea4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp ny dyne og bruk sitrusduft i skyllemiddelet når du vasker. De liker ikke sitron og appelsin. Og ha døra til soverommet lukket. 

Anonymkode: 8c6a5...678

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp ny dyne og bruk sitrusduft i skyllemiddelet når du vasker. De liker ikke sitron og appelsin. Og ha døra til soverommet lukket. 

Anonymkode: 8c6a5...678

Har ikke mulighet til å kjøpe ny dyne igjen, da denne dynen er helt ny.. kan heller ikke bruke skyllemiddel, men bruker eddik isteden. Som jeg nevnte, har jeg ikke mulighet til å lukke noen dør til soverommet da det ikke er dør der. 

Skrevet

Prøv med get off spray

Skrevet

Markering, eller bare at den syns at det passer å tisse i en myk dyne. Men tipper det første hvis dette skjer når du skifter på sengen. Gjem dyna, eller legg kladder over den, og deretter et sengeteppe

Skrevet
13 minutter siden, Kontormus skrev:

Markering, eller bare at den syns at det passer å tisse i en myk dyne. Men tipper det første hvis dette skjer når du skifter på sengen. Gjem dyna, eller legg kladder over den, og deretter et sengeteppe

Tror også egentlig at det er markering, men håpte det skulle stoppe når jeg steriliserte hun.. er bare tre uker siden hun ble sterilisert da, kanskje det evt tar litt tid? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror også egentlig at det er markering, men håpte det skulle stoppe når jeg steriliserte hun.. er bare tre uker siden hun ble sterilisert da, kanskje det evt tar litt tid? 

Dette er mannen som kan mest om katter i vårt langstrakte land

Skrevet

Muligens bare en uvane hun har lagt seg til. Ville stengt henne ute av soverommet i en periode, så slutter hun sannsynligvis. Dyner dufter fantastisk av menneskene hennes, så hun føler for å merke sin egen lukt der, i tillegg til at den er mykt og behagelig. Er ikke uvanlig, men kjenner flere katter som har sluttet med det, etter å ha blitt fratatt muligheten en periode.

Skrevet

Dyne er desverre en tissefare. Har selv en pus som har tisset ut en dyne, prøvde seg på sakkosekken. Dette var når han var 4 mnd gammel, så enda ukastrert. Kan hende problemet er fjernet nå, men pga. mye røyting så er deg greit å ha sengen kattefri uansett. 

Noen katter liker konsistensen til det. Hva gjorde jeg; har ikke katter på soverommet og sakkosekken er fjernet. 

Har ikke bedre tips å komme med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...