AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #1 Skrevet 21. november 2018 Jeg er litt inne på tanken om å bli barnehagelærer. Har jobbet i barnehage før, både på småbarnsavdeling og med skolestartere. Det ga meg forskjellige opplevelser. Trivdes overhodet ikke med småbarn, de ble for "små" for meg. Men skolestartere, som kunne mer språk, var noe helt annet. Denne opplevelsen ga meg lyst til å bli barnehagelærer. Det er sikkert noen der ute som vil kritisere dette, men kan man velge hvilken avdeling man vil jobbe på? Eventuelt videreutdanne seg innenfor eldre barnehagebarn? Så vidt jeg vet er det stort behov for barnehagelærere. Anonymkode: 00ed4...63f
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2 Skrevet 21. november 2018 Nei. Eller, du kan jo alltid si opp om du ikke får det som du vil.. Anonymkode: 92887...955
dida Skrevet 21. november 2018 #3 Skrevet 21. november 2018 Jeg er barnehagelærer. I min barnehage (6 avd) kan man komme med ønsker, men det er litt av en kabal som skal gå opp, så ikke alltid man får ønsket oppfylt. Så svaret er vel egentlig at nei, man kan ikke velge selv.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #4 Skrevet 21. november 2018 Får man på forhånd vite hvilken aldersgruppe stillingen er tiltenkt? Anonymkode: 00ed4...63f
dida Skrevet 21. november 2018 #5 Skrevet 21. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Får man på forhånd vite hvilken aldersgruppe stillingen er tiltenkt? Anonymkode: 00ed4...63f Ja, stort sett, med mindre det er mange forskjellige stillinger så klart. 1
dida Skrevet 21. november 2018 #6 Skrevet 21. november 2018 Hvor lenge jobbet du på småbarn? Forstår hva du mener, men hvis en gir det litt tid så er det utrolig givende å jobbe med de minste også. MYE spennende som skjer utviklingsmessig 🤓
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #7 Skrevet 21. november 2018 Du kan velge å ikke ta fordypning i småbarnsped. på siste året feks. Men ingen garanti likevel. Ville satset på utdanningen hvis du ønsker det, og ikke tenke så mye på hvilke avdeling. Kan jo være du endrer mening etter en stund, evt får mulighet å jobbe på storbarnsavd. Evt får du ha en videreutdanning som backup hvis det slår helt feil. Mye forskjellig man kan havne på tilslutt yrkesmessig:-) Anonymkode: 63b8e...de1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå