Gå til innhold

Erstatte overskap med åpne hyller? Kjøkken.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som er test har jeg fjernet dørene på overskapene.  Flyttet det som er sjelden i bruk til underskap.  Nå står jeg klar til å skrue ned alle overskap.  Har hyller klare. 

Noen andre som har gjort?  Fungerte det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, tror du må belage deg på å vaske mye. Blir endel fett med støv som legger seg sakte, men sikkert. Jeg synes det ser lekkert ut, men hadde ikke valgt det pga. vasking som må til. 

Anonymkode: 607f7...401

• Liker 17
Skrevet

Jeg synes ikke det er fint. Er rotete å se på ting. Enten lukkede skap eller ingenting oppe (annet enn en pyntehylle, bilde osv)

Anonymkode: 284ad...fe3

• Liker 4
Skrevet

Jeg har hatt det, men det blir mye vasking. Så det gadd jeg ikke mer....

Anonymkode: cd39b...978

• Liker 4
Skrevet

Uff så mye vasking man ordner til seg sjøl. Fett og støv vil virkelig ta over. Da må du ned med alt på hyllene regelmessig for at det skal være delikat der. Kommer jeg aldri til å gidde. Skal ha overskap med glassdører og lys inni. 

Anonymkode: bfff7...7a0

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar.  Må visst tenke videre :)

Skrevet
2 timer siden, Zienna skrev:

Jeg fant en mellomting mellom overskap og åpne hyller. Kjøpte via Finn de små veggskapene med glassdører, en slags enkle vitrineskap for vegg. Det er en hylle i dem. Fordelen er at de ikke bygger så langt ut i rommet, 23 cm dybde (overskap 36 cm dype). Vitrineskapene er også lavere i høyden, selv om jeg har dobbel rekke i høyden. 

Gir et mye lettere inntrykk, ikke så massivt som overskapene. Bakdelen er at disse vitrineskapene er vanskelige å få tak i. Tror jeg brukte ca 1 år på å få i alle de jeg trengte. Jeg kjøpte kun umalte, da jeg skulle male dem. Ble veldig fornøyd. 

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant en mellomting mellom overskap og åpne hyller. Kjøpte via Finn de små veggskapene med glassdører, en slags enkle vitrineskap for vegg. Det er en hylle i dem. Fordelen er at de ikke bygger så langt ut i rommet, 23 cm dybde (overskap 36 cm dype). Vitrineskapene er også lavere i høyden, selv om jeg har dobbel rekke i høyden. 

Gir et mye lettere inntrykk, ikke så massivt som overskapene. Bakdelen er at disse vitrineskapene er vanskelige å få tak i. Tror jeg brukte ca 1 år på å få i alle de jeg trengte. Jeg kjøpte kun umalte, da jeg skulle male dem. Ble veldig fornøyd. 

Jeg vet hvilke skap du tenker på.  Takk for tipset.  Den muligheten skal jeg holde i bakhånd. 

Har bestemt meg for å ta sjansen å fjerne alle overskap.  Og det skjer før jul!  Det er bare overskap på èn av tre vegger i kjøkkenet.  Vi fliselegger hele veggen fra benk til tak.  Så setter vi opp hyller.  Der skal jeg ha det vi bruker til daglig + krydder. 

I testperioden så jeg hvor mye enklere det var for alle å se hva som var tilgjengelig av kopper og fat.  Støv og fett har ikke vært noe problem.  Nå gleder jeg meg til å ta fatt på kjøkkenfornying :)

Skrevet

Jeg har bare åpne hyller på kjøkkenet. Det blir litt vasking, ja, spesielt hvis man har noe stående i hyllene som man ikke bruker så ofte. Hos meg har jeg hverdagsserviset (som er kjempefint, og selvfølgelig i partall - 6 stk av alt) stående framme, og det brukes og vaskes før det rekker å bli fettete. Vinglass, derimot, de må jeg ofte vaske over. Jeg vasker dog alltid over vinglass før jeg bruker dem likevel, så det gjør ikke så mye. Så lenge det er orden på hyllene, og alt servise/glass passer sammen, synes jeg det er veldig lekkert. 

Anonymkode: aafb6...b92

Skrevet
På ‎21‎.‎11‎.‎2018 den 23.02, Zienna skrev:

18 timer siden, Zienna skrev:

Jeg vet hvilke skap du tenker på.  Takk for tipset.  Den muligheten skal jeg holde i bakhånd. 

Har bestemt meg for å ta sjansen å fjerne alle overskap.  Og det skjer før jul!  Det er bare overskap på èn av tre vegger i kjøkkenet.  Vi fliselegger hele veggen fra benk til tak.  Så setter vi opp hyller.  Der skal jeg ha det vi bruker til daglig + krydder. 

I testperioden så jeg hvor mye enklere det var for alle å se hva som var tilgjengelig av kopper og fat.  Støv og fett har ikke vært noe problem.  Nå gleder jeg meg til å ta fatt på kjøkkenfornying :)

Det kan bli veldig fint hvis du har et stort kjøkken, men på et mindre kjøkken tror jeg det fungerer dårligere. En venninne har et skap hun ikke har funnet dører til enda, en retro kjøkkeninnredning fra sekstitallet som er malt. Det ser fint ut, men samler fett og støv. 

Skrevet
På ‎23‎.‎11‎.‎2018 den 19.00, Jytte skrev:

Det kan bli veldig fint hvis du har et stort kjøkken, men på et mindre kjøkken tror jeg det fungerer dårligere. En venninne har et skap hun ikke har funnet dører til enda, en retro kjøkkeninnredning fra sekstitallet som er malt. Det ser fint ut, men samler fett og støv. 

Kjøkkenet er stort, så det er ikke noe problem.  Tenkte mer på det det praktiske, om det blir mye å vaske f.eks.

Skrevet
På ‎23‎.‎11‎.‎2018 den 18.59, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare åpne hyller på kjøkkenet. Det blir litt vasking, ja, spesielt hvis man har noe stående i hyllene som man ikke bruker så ofte. Hos meg har jeg hverdagsserviset (som er kjempefint, og selvfølgelig i partall - 6 stk av alt) stående framme, og det brukes og vaskes før det rekker å bli fettete. Vinglass, derimot, de må jeg ofte vaske over. Jeg vasker dog alltid over vinglass før jeg bruker dem likevel, så det gjør ikke så mye. Så lenge det er orden på hyllene, og alt servise/glass passer sammen, synes jeg det er veldig lekkert. 

Anonymkode: aafb6...b92

Det er slik jeg har tenkt at det kan gjøres.  Hverdagsserviset, glass, skåler som brukes og ofte går i oppvaskmaskinen uansett.  Så godtar jeg litt ekstra vasking for å ha noen ting der som ikke brukes mye, men som jeg liker.  Kjenner at jeg gleder meg til å starte opp med oppussingen!

Skrevet

Det blir mye ekstra vasking ja, MYE

Anonymkode: 1f8c3...20e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...