Blingblingtahei Skrevet 21. november 2018 #1 Del Skrevet 21. november 2018 Hei. Noen som har erfaring med Semper dråper? Vi har forsøkt miniform uten effekt, syntes heller han ble verre. Så tenkte om vi skulle forsøke Semper dråper, men ønsker å høre om andre har positiv eller evt negativ erfaring med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2 Del Skrevet 21. november 2018 Positiv erfaring fra dag 1! Kan jo være tilfeldig, men ingen andre ting ble forandret på. Er jo melkesyrebakterier, så kan uansett ikke skade 😊 Anonymkode: 420a0...b8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 21. november 2018 Forfatter #3 Del Skrevet 21. november 2018 Takk for svar, vurdere sterkt å gå til innkjøp av det i morgen, har forsøkt miniform, kiropraktor, mme og flaske, fullamming som jeg gjør til vanlig, øvelser med bena og massasje.. Og han skriker og skriker og får enda mer luft i magen. Så hvis ikke det er noen grunn til å ikke prøve semper så gjør vi nok det 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kala Skrevet 21. november 2018 #4 Del Skrevet 21. november 2018 Har du fått sjekket tungebåndet av en som virkelig kan tungebånd? Og en seriøs vurdering angående reflux? Meld deg inn i "støttegruppen for kort leppe- og tungebånd" på Facebook. Gutten min fikk ikke hjelp før han bikket åtte måneder, på tross av mye kontakt med leger, og helsestasjon. Etter oppfordring av ei bekjent, fikk jeg hastetime privat, og endelig ble han tatt på alvor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #5 Del Skrevet 21. november 2018 5 minutter siden, Kala skrev: Har du fått sjekket tungebåndet av en som virkelig kan tungebånd? Og en seriøs vurdering angående reflux? Meld deg inn i "støttegruppen for kort leppe- og tungebånd" på Facebook. Gutten min fikk ikke hjelp før han bikket åtte måneder, på tross av mye kontakt med leger, og helsestasjon. Etter oppfordring av ei bekjent, fikk jeg hastetime privat, og endelig ble han tatt på alvor. Opplever heller ikke å bli tatt på alvor... får bare beskjed om at «det er normalt at babyer skriker», og ja, det gjør de, men det er ikke normalt å skrike hele tiden og hyle av smerte og vrenge seg. Vurderer privat lege her også. Anonymkode: 9b921...a45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kala Skrevet 21. november 2018 #6 Del Skrevet 21. november 2018 ÆStille reflux gir magesmerter, halsbrann, oppstøt som så svelges, dette kan gi sår i spiserøret, muskelplager, dårlig matlyst, alt for høy matlyst (døyver smerter og halsbrann). Baby krenger seg gjerne bakover selv om det er tydelig at lille helst vil slappe av, søvnproblemer, irritabilitet, og motstand mot å sitte i bilstol, og å ligge flatt. Kolikk Kort tungebånd gir luftsmerter, reflux, stille reflux, hard mage, fordøyelsesplager, vansker med å ta pupp, smokk, og tåteflaske, muskelplager, stiv nakke. Kolikk. Dårlig ånde er vanlig i begge tilfeller. Det er lite kunnskap om dette blant legene, mange avfeier det som motediagnoser. Og klandrer foreldrene for å dulle for mye med babyene sine, og at vi lar oss manipulere av skrikingen deres. Annet Resch, Dr barnegod.no, på Høvik, og Dr. Nordhal på Fana medisinske senter i Bergen kan tungebånd problematikk. Men meld deg inn i gruppen på Facebook, der er det mange med erfaring, og som brenner for å hjelpe utslitte foreldre og babyer/barn. Prøv å unngå at gutten din ligger flatt. Bygg opp litt under madrassen i vogna, og sett noen klosser under sengebeina ved fotenden. Har du testet melkeproteinfritt kosthold? I minst 4 uker. Masse lykke til, håper det bedrer seg snart😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #7 Del Skrevet 21. november 2018 Semper roet ned vår lille skrikerunge 🙈😇. Vi var utmattet og jeg gikk ned i vekt mange kilo på én uke pga mangel på søvn og mat, og fullammet. Semper ble redning, så gikk vi gradvis over til delamming. Morsmelk fra 07-21, og mme i tiden mellom der når baby ble sulten. Snakk om 2-3 flasker gjennom natten fra kl 22. Har verdens roligste baby føles det som (bank i bordet), vokser fint og vi får også slappet av. Blandingen av mm/mme har gitt vår baby mindre luft i magen. Forsøkt fullamming igjen, mye mer luft selv om jeg unngår ALT som kan gi luft. Anonymkode: 4f4ec...51d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 22. november 2018 Forfatter #8 Del Skrevet 22. november 2018 Vi har også vært på ammepoliklinikken som sjekket for tungebånd, og baby gulper ikke mye men de gangene han har gjort det, er det blitt gjort uten at han enser det. Sånn jeg opplever det så er det magen I hovedsak han sliter med, men har spontan hylgråt hvor han står i bue hvor jeg er usikker på smerten, men det kommer ofte etter mye jobbing og pressing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #9 Del Skrevet 22. november 2018 Har du sjekket om det er ting du spiser som han reagerer på? Anonymkode: 253cd...c61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #10 Del Skrevet 22. november 2018 6 hours ago, Blingblingtahei said: Takk for svar, vurdere sterkt å gå til innkjøp av det i morgen, har forsøkt miniform, kiropraktor, mme og flaske, fullamming som jeg gjør til vanlig, øvelser med bena og massasje.. Og han skriker og skriker og får enda mer luft i magen. Så hvis ikke det er noen grunn til å ikke prøve semper så gjør vi nok det 😊 Her hjalp det også å sette ungen i en bøtte med kroppsvarme vann når det ble luftsmerter. Sitte som en frosk hvis du skjønner. Fikk ut mer luft og roet seg. brukte mye bæresele som presser mer på magen. Anonymkode: 0add8...9a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 22. november 2018 Forfatter #11 Del Skrevet 22. november 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du sjekket om det er ting du spiser som han reagerer på? Anonymkode: 253cd...c61 Var hos legen i går og spurte etter blodprøve men det ble overhørt. Jeg spiser ikke mye sterke mat, men drikker 1 glass melk om dagen og spiser en del ost, men hun på ammepoliklinikken trodde heller ikke det var det, fordi baby er egentlig for liten til at han skal ha allergier. Han elsker å bli bært, men er ikke noe glad i bæretøy, liker ikke å bli holdt fast eller klemt 😮 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 1. desember 2018 Forfatter #12 Del Skrevet 1. desember 2018 Tenkte jeg skulle oppdatere i tilfellet noen skulle Google senere. Etter å ha prøvd semper dråpene en stund merker vi betraktelig forskjell på ungen, han bæsjer spontant og har mye mindre magesmerter, har lettere for å prompe også. Så for oss har det hjulpet godt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raspberrypi Skrevet 1. desember 2018 #13 Del Skrevet 1. desember 2018 20 minutter siden, Blingblingtahei skrev: Tenkte jeg skulle oppdatere i tilfellet noen skulle Google senere. Etter å ha prøvd semper dråpene en stund merker vi betraktelig forskjell på ungen, han bæsjer spontant og har mye mindre magesmerter, har lettere for å prompe også. Så for oss har det hjulpet godt Så flott! Semper-dråper hjalp min lille også. Ble faktisk rådet av barnelege til å prøve Semper-dråper ettersom Minifom visstnok var kjent for å ikke ha noe særlig virkning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 3. desember 2018 Forfatter #14 Del Skrevet 3. desember 2018 Hadde null effekt av miniform ha, hørt at de ofte er enten eller, så skulle ønske jeg hadde prøvd semper med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå