Gå til innhold

Hvilken hund skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på å skaffe meg hund. Det blir kanskje et år eller to til ennå, men det er gøy å begynne å tenke på hvilken hund og sånn jeg skal velge. Jeg er veldig glad i å gå tur, så det må hunden klare. Samtidig vil jeg ikke ha en altfor stor hund heller. Jeg har sett mange små hunder som jeg synes er veldig søte. Men, jeg vet ikke helt. Er det noen som kan hjelpe meg og som eventualt har en link til en side hvor jeg kan se noen bilder av disse hunderasene? Jeg er nemlig ikke så inne i disse navnene.. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Dolphina
Skrevet

www.canis.no

Der finnes det også en rasevelger som finner hvilke raser du passer med utifra valgte kriterier!

Gjest Anonymous
Skrevet
www.canis.no

Der finnes det også en rasevelger som finner hvilke raser du passer med utifra valgte kriterier!

Uansett hvilke kriterier jeg velger foreslår den mellompuddel til meg. Og ikke er jeg noe glad i puddler heller :-?

Gjest Gitte
Skrevet

border collie.. men de har gjerne masse energi :D helt herlige hunder, flott gemytt

Skrevet

Kryssa bevisst av på alt jeg selv har brukt min ridgeback til...for å prøve å få ut ridgeback som forslag, men da kunne canis fortelle meg at ingen raser passet til de kriteriene jeg ønsker. Så ta rasevelger med en klype salt.

Men canis.no er et fint sted for å se de ulike hundene.

Nå har jeg nok en for stor hund for deg, men jeg vil anbefale ridgeback av hele mitt hjerte. Kan brukes til alt.

Men skal jeg foreslå noe i kanskje litt mer i din gate...vil jeg si kongepuddel. En hund på 20-25kg sånn omtrent. Røyter ikke og om man holder den ganske kort er pelsstellet ganske greit også. Kongepudler er jevnt over fine med barn, intelligente, relativt lett trente på lydighet, svært få er redd for storpuddel, den kan bære kløv + trekke på ski... er som oftest en positiv hund som vil være med på det aller meste. Og i dag har mange puddel uten jåleklipp og uten å drive utsstilling. Min mors tispe på snart 9 år var med på en skitur på 1,7 mil her i vinter og dette er null problem. Det var min reklame.

Tips.. du kan ogsålåne hundebøker på biblioteket :)

Skrevet

Takk for svar.. Jeg finner meg nok en når den tid kommer. Vi har alltid hatt labrador hjemme, så jeg er veldig glad i de også.. Men, vi får se. :)

Skrevet

Ta deg god tid i alle fall og snakk gjerne med folk du møter som har raser som du kan tenke deg.

Og la deg ikke skremme vekk fra puddel pga dens dårlige rykte som noe annet enn jåle :)

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Du må i alle fall regne med at MYE tid vil gå med de første par årene. Planlegger du familieøkning, bør hund vente noen år, uansett valg av rase.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...