Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2005 #1 Del Skrevet 29. mars 2005 Så filmen Uno i påsken, og det var jo en OK film...helt til slutten... Er det noen som kan forklare meg hva de tenker om slutten? Den slutter jo brått ved at han bare ligger der på bakken... Er det noen dyp mening jeg ikke fikk med meg? Noen som vil dele sine tanker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2005 #2 Del Skrevet 29. mars 2005 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 29. mars 2005 #3 Del Skrevet 29. mars 2005 Har ikke funnet noen dypere mening her jeg heller... annet enn at den er lett å lage en oppfølger til... hm.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2005 #4 Del Skrevet 29. mars 2005 Han lar seg banke opp, han velger hvilken side av samfunnet han vil være på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2005 #5 Del Skrevet 29. mars 2005 Jaja, da var den like teit den slutten som jeg trodde da... Utrolig kjedelig å se en film også blir du så skuffet og nesten irritert over slutten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest happyending Skrevet 29. mars 2005 #6 Del Skrevet 29. mars 2005 Syns ikke slutten var så galen jeg.. Greit at den slutta brått, men det var "på tide" at filmen slutta da.. Han tok liksom et oppgjør ved å ikke bry seg om at folk skulle ta han, han ville liksom være fri.. Og dermed får rundjuling.. Den viser jo hvor brutale gjenger og div miljøer kan være.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 29. mars 2005 #7 Del Skrevet 29. mars 2005 Slutten passer jo helt supert! Hadde vært altfor typisk om det plutselig endte kjempebra og alt så lyst ut. Filmen heter jo "Uno" - som både viser til kortspillet og tallet 1 - han kvitter seg med alle kortene (problemene) sine og står alene til slutt (slik en vinner spillet Uno). Det kan jo høres negativt ut, men nå står han fritt til å starte på nytt. Så jeg likte slutten godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linselus Skrevet 29. mars 2005 #8 Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg likte også slutten. Er enig med resten her at det var "tar et standpunkt"-slutt, syns også det var veldig "riktig" i forhold til filmen nettopp det at han sto igjen alene (at kompisen trakk seg unna, og ble med den store "hopen"). Jeg er generellt sett for "happy ending" men må bare si at jeg syns ikke happy ending hadde noe som helst å gjøre i den filmen og at jeg hadde blitt skuffa om de skulle sørpa sammen noen klisjeer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 29. mars 2005 #9 Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg synes også slutten var flott! Den sa mye. Han tok et valg, han var tøff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 29. mars 2005 #10 Del Skrevet 29. mars 2005 Ah... Nå forstår jeg brått litt mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2005 #11 Del Skrevet 29. mars 2005 Det var vel strengt tatt den eneste mulige slutten med et snev av realisme i seg... - noen filmer er liksom ikke made for happy endings. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine22 Skrevet 29. mars 2005 #12 Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg så faktisk filmen i går! Jeg syns den var bra jeg, helt til slutten... Da tenkte jeg; "Jaja, nok en typisk norsk film som liksom skal være så dyp at du selv må bestemme hva som skjer helt til slutt"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 29. mars 2005 #13 Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg så faktisk filmen i går! Jeg syns den var bra jeg, helt til slutten... Da tenkte jeg; "Jaja, nok en typisk norsk film som liksom skal være så dyp at du selv må bestemme hva som skjer helt til slutt"... Eller... "OBS! Der gikk vi over budsjettet!" Neida... slutten var nok grei nok syntes jeg... men jeg er av typen som ligger en liten avrunding. Innrømmer det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 29. mars 2005 #14 Del Skrevet 29. mars 2005 Slutten passa med filmens forløp, så det var bra synes jeg. Men var skuffa over filmen ellers, jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 30. mars 2005 #15 Del Skrevet 30. mars 2005 Slutten passer jo helt supert! Hadde vært altfor typisk om det plutselig endte kjempebra og alt så lyst ut. Filmen heter jo "Uno" - som både viser til kortspillet og tallet 1 - han kvitter seg med alle kortene (problemene) sine og står alene til slutt (slik en vinner spillet Uno). Det kan jo høres negativt ut, men nå står han fritt til å starte på nytt. Så jeg likte slutten godt Likte denne forklaringen, og kaster meg på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camilla26 Skrevet 30. mars 2005 #16 Del Skrevet 30. mars 2005 hvis du ser helt på begynnelsen av filmen så er det litt av slutten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pepsan ikke innloggad Skrevet 31. mars 2005 #17 Del Skrevet 31. mars 2005 Jag uppfattade det som att han dog jag!! Tidigare i filmen nær han satt med sin sjuka pappa, så øppnade pappan pløtsligt øgonen och Uno log mot honom. Nær han låg på marken, sønderslagen, och log så tænkte jag att han kanske såg sin pappa och var fri.. Kanske lite långsøkt, men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 31. mars 2005 #18 Del Skrevet 31. mars 2005 Jag uppfattade det som att han dog jag!! . Det oppfattet ikke jeg. Jeg oppfattet det som starten på et nytt og annerledes liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydukke Anna Skrevet 31. mars 2005 #19 Del Skrevet 31. mars 2005 Jeg oppfattet også slutten som om han nå var fri til å starte et nytt og bedre liv. Som han sa til sin bror når de spilte Uno; "Når du har lagt på det siste kortet er du fri". En litt annerledes, men likevel gjennomtenkt slutt synes nå jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2005 #20 Del Skrevet 2. april 2005 Jeg synes filmen handler om vennskap, og på kameratene ordner jo opp seg i mellom, men på slutten så velger vennen hans å bli inne mens han går ut og tar oppgjøret. Han står alene, men jeg tror han vil vise oss at han gjør det riktige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå