AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #1 Skrevet 21. november 2018 Hei, når man leverer masteroppgaven må man da vente til man har fått sensuren før man begynne å jobbe som advokatfullmektig? Anonymkode: 820df...04a
Rotemor Skrevet 21. november 2018 #2 Skrevet 21. november 2018 (endret) Du vil ikke kunne gå i retten. Men du kan jø søke stillinger. Det er vel ca to års praksis først som jurist først?? Mener å huske det... Er så lenge siden..... Endret 21. november 2018 av Rotemor
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #3 Skrevet 21. november 2018 Just now, Rotemor said: Du vil ikke kunne gå i retten. Men du kan jø søke stillinger. Takk, så jeg kan få betalt som advokatfullmektig. Jeg kan bare ikke gå i retten? Det første er egentlig alt som teller for meg. For det er greit å slippe å vente for lenge med å få lønn. TS Anonymkode: 820df...04a
Gjest Kritt Skrevet 21. november 2018 #4 Skrevet 21. november 2018 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, når man leverer masteroppgaven må man da vente til man har fått sensuren før man begynne å jobbe som advokatfullmektig? Anonymkode: 820df...04a Jeg gjetter at du må ha fått ganske gode karakter gjennom studiet så langt for å få fast jobb før du har fått vitnemålet. Om du da finner noen som vil ansette deg er det jo ikke noe problem å bli ansatt i et advokatfirma. Men du vil ikke kunne opptre som advokatfullmektig før du har fått graden: https://www.advokatforeningen.no/radgivning/advokatbevilling/arbeidsforhold/ Endret 21. november 2018 av Kritt
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #5 Skrevet 21. november 2018 25 minutter siden, Kritt said: Jeg gjetter at du må ha fått ganske gode karakter gjennom studiet så langt for å få fast jobb før du har fått vitnemålet. Om du da finner noen som vil ansette deg er det jo ikke noe problem å bli ansatt i et advokatfirma. Men du vil ikke kunne opptre som advokatfullmektig før du har fått graden: https://www.advokatforeningen.no/radgivning/advokatbevilling/arbeidsforhold/ Det er endel som får jobb som fullmektig lenge før de har vitnemålet i hendene, men ofte er tilbudet betinget av at de består graden. Når en får jobb så har en jo ofte enda ikke levert masteroppgaven, og noen har gjerne enda ikke tatt en eksamen eller to. Jeg kjenner flere som har begynt i stillingen som advokatfullmektig flere måneder før sensuren faller, men hvilket type arbeid de gjør i denne perioden er jeg ikke så sikker på. Litt usikker på hva det er du mener i linken din som støtter oppunder at man ikke kan opptre som advokatfullmektig før man har fått graden - linken gjelder jo advokatbevilling, og det er ikke noe man trenger for å bli advokatfullmektig. Anonymkode: 3762f...2a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå