Gå til innhold

Lære å skrive russisk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg må lære meg å skrive russisk innen det neste året. 

Noen som kan anbefale meg apper som kan lære meg å skrive russisk? Jeg kan å snakke det, og kan alle bokstaver. Men det er grammatikken og forskjellige regler jeg ikke kan. Bor på et lite sted hvor det ikke er noen kurs...

Trenger virkelig dette til CVen min! 

Anonymkode: b8f89...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forsto ikke helt hva du vil gjøre. Vil du lære grammatikken i løpet av en måned eller vil du rent praktisk kunne skrive det du sier? Det blir vanskelig uten et intensivt kurs uansett hvilket språk det er snakk om. Kanskje skrive i CV slik ting er nå, men presisere at du fortsetter å jobbe med språket for at det skal bli bedre?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Drizzt skrev:

Jeg forsto ikke helt hva du vil gjøre. Vil du lære grammatikken i løpet av en måned eller vil du rent praktisk kunne skrive det du sier? Det blir vanskelig uten et intensivt kurs uansett hvilket språk det er snakk om. Kanskje skrive i CV slik ting er nå, men presisere at du fortsetter å jobbe med språket for at det skal bli bedre?

Ja, må lære grammatikken og litt hvordan ting skrives. Det er ingen russiske-kurs her hvor jeg bor.. Skal jobbe internasjonalt og da trenger jeg virkelig å kunne språket muntlig og skriftlig 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, må lære grammatikken og litt hvordan ting skrives. Det er ingen russiske-kurs her hvor jeg bor.. Skal jobbe internasjonalt og da trenger jeg virkelig å kunne språket muntlig og skriftlig 😕

Jeg ville startet med å få tak i en lærebok eller annen bok med grammatikken, eventuelt finne nettkurs eller noe. En måned er virkelig lite, så du må være veldig dedikert og starte snarest. Jeg tror ikke grammatikken av et språk læres gjennom en app. Man trenger å øve, øve, øve og bruke språket aktivt, skrive, komme i kontakt med russere som kan forklare deg og du kan øve med. Jeg vet hva jeg snakker om, jeg kan 3 andre språk i tillegg til mitt morsmål og norsk er et fremmedspråk for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har appen Duolingo, men den går ikke i dybden på grammatikken. Den gangen jeg prøvde meg på russisk og skulle skrive, ville den ikke godta transkribering så jeg måtte gå på nettet, finne russisk tastatur, så kopiere og lime inn. Irriterende 😛 Dvs, "vladimir" gikk ikke gjennom, måtte være владимир. 

Det kan hende wikipedia, og særlig engelsk wikipedia, har artikler om russisk grammatikk. 

Hvis det ikke er tilgjengelige kurs ville jeg vurdert å bestille lærebøker enten gjennom bokhandel eller internett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Drizzt skrev:

Jeg ville startet med å få tak i en lærebok eller annen bok med grammatikken, eventuelt finne nettkurs eller noe. En måned er virkelig lite, så du må være veldig dedikert og starte snarest. Jeg tror ikke grammatikken av et språk læres gjennom en app. Man trenger å øve, øve, øve og bruke språket aktivt, skrive, komme i kontakt med russere som kan forklare deg og du kan øve med. Jeg vet hva jeg snakker om, jeg kan 3 andre språk i tillegg til mitt morsmål og norsk er et fremmedspråk for meg :)

Tusen takk for gode tips, Drizzt.

Nattkurs høres ut som en veldig god ide, det må jeg sjekke ut! Du er så heldig som kan 3 andre språk!! Jeg kan bare norsk, engelsk og nå prøver jeg å lære russisk. Utrolig vanskelig!! 😕 

4 minutter siden, Ginavn skrev:

Du har appen Duolingo, men den går ikke i dybden på grammatikken. Den gangen jeg prøvde meg på russisk og skulle skrive, ville den ikke godta transkribering så jeg måtte gå på nettet, finne russisk tastatur, så kopiere og lime inn. Irriterende 😛 Dvs, "vladimir" gikk ikke gjennom, måtte være владимир. 

Det kan hende wikipedia, og særlig engelsk wikipedia, har artikler om russisk grammatikk. 

Hvis det ikke er tilgjengelige kurs ville jeg vurdert å bestille lærebøker enten gjennom bokhandel eller internett. 

Jeg har prøvd Duolingo men som du sier: Den går ikke på dybden. Skal ta en research og se om wikipedia har noen artikler om russisk grammatikk. Takk for tips! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo flere språk man lærer, jo enklere blir det med neste språk :) Russisk er fra en annen språkgruppe, så det kan fort bli vanskelig i starten, men når du har mestret russisk blir det enklere å lære flere språk fra samme språkgruppe :) Nettkurs, lærebok med grammatikk og russere å øve med er de tre tingene som hjelper deg raskest, så lykke til! :) Men likevel være ærlig i CV at du er i gang og fortsetter med å forbedre språket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russisk grammatikk er forferdelig komplisert med haugevis av kasuser bl.a.

Anonymkode: 7de2a...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...