mzluze Skrevet 29. mars 2005 #1 Skrevet 29. mars 2005 igår kokte jeg en potet, moste den i kjøkkenmaskin med kokevannet + litt planteolje og blandet ut med MME. Resultatet ble som seigt lim. Som ungen naturlig nok protesterte en del på å spise, hehe. Hva gjorde jeg feil der? Det skulle da ikke bli seigt... Jeg er en kløne på kjøkkenet, hehe.
Gjest allium Skrevet 29. mars 2005 #2 Skrevet 29. mars 2005 Ikke bruk kjøkkenmaskin på poteter. Mos den gjennom en tesil eller en sikt. Etter hvert kan du gå over til å bruke gaffel.
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2005 #3 Skrevet 29. mars 2005 Og bruk en potet som er egnet til mos. Poteter med mye stivelse (tror jeg det er) egner seg ikke til mosing, da det blir... ja, seigt som lim. Det står på de fleste potetposer om potene er egenet til mosing eller ikke. (Står jo ikke på løsvektpoteter da, men butikken må kunne oppgi HVILKE poteter som selges i løsvekt, og da kan du jo finne det ut likevel) Ikke alle poteter egener seg til mosing, uansett hvordan du gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå