AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #1 Skrevet 21. november 2018 Dette høres veldig merkelig ut når jeg skriver det, men er desperat etter tips. Jeg sliter så utrolig med å finne deodoranter som lukter godt på meg, og har så lenge jeg kan huske alltid vært på let etter noe nytt. Problemet er: deodoranten lukter godt i hylla. Jeg er nydusjet og like spent hver gang jeg prøver en ny deodorant. Idèt jeg påfører deodoranten så endrer deodorant lukten seg til typ svettelukt. Svettelukt kamuflert i godlukt. Samboeren min bekrefter også dette hver gang, og mener det kanskje er noe med meg som gjør at lukten blir som den blir. Er det noen som kjenner seg igjen? Evnt om noen vet hva som kan være årsaken til setter? Og ikke minst, TIPS TIL DEODORANT?!😭 Har prøvd alt av butikk deodoranter (Nivea, sterilan, neutral, dove osv), apotekdeodoranter (vichy, cosmica osv), samt mer dyre som Biotherm, dior, osv osv. Så lei å bruke penger på deodoranter nå, og krysser fingrene for tips. Takk😁 Anonymkode: 4e08a...582
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2 Skrevet 21. november 2018 Smør inn armehulene med honning, og skyll så av. Det er svettelindrende. Anonymkode: 343ff...3fe
Gjest BabyBlue Skrevet 21. november 2018 #3 Skrevet 21. november 2018 Har du prøvd å ta med en god klut inn i dusjen og skrubbe skikkelig under armene gjentatte ganger med såpe? Hos noen folk setter svettelukten seg veldig godt, og da funker det ikke like greit å såpe seg inn med bare hendene. Svette alene lukter ikke, det er bakterier som skaper svettelukt. Da må du sørge for at du er så ren som mulig når du tar på deodorant og ha det som førsteprioritet når du kommer ut av dusjen før svetteproduksjonen starter igjen (men huden skal være helt tørr!), å barbere armhuler er også anbefalt. Det kan hende vaskeklut eller en effektiv kroppskrubb er det som skal til for å minimere svettelukt. Såpen kan også være problemet, så prøv å bytte den ut og se om du ser en forbedring. Ser også at det er anbefalt å vaske under armene og påføre deodorant før man legger seg, det kan gjøre at man får mindre lukt å håndtere om morgenen. Av deodorantene på dagligvarebutikk syns jeg den fra garnier med lilla og grønn kork funker best (liker den faktisk bedre enn den fra biotherm), men regner med at du allerede har testet den? Hvis ikke kan du prøve stop 24 fra apoteket, den er ganske effektiv har jeg hørt, men vet ikke hvor mye den har å si med mindre du svetter mye og blir gjennomvåt i klærne. Hvis du stresser mye kan det utløse stresshormonet kortisol, og det gir også økt svette. Så prøv å slappe av litt om du er høyt og lavt hele tiden og aldri får ro.
Vegetarian Skrevet 21. november 2018 #4 Skrevet 21. november 2018 Jeg har slitt med dette i mange år. Svetter ekstremt mye, så jeg tar alltid å smører litt antibac under armene + bruker spraydeo. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #5 Skrevet 21. november 2018 8 minutter siden, BabyBlue skrev: Har du prøvd å ta med en god klut inn i dusjen og skrubbe skikkelig under armene gjentatte ganger med såpe? Hos noen folk setter svettelukten seg veldig godt, og da funker det ikke like greit å såpe seg inn med bare hendene. Svette alene lukter ikke, det er bakterier som skaper svettelukt. Da må du sørge for at du er så ren som mulig når du tar på deodorant og ha det som førsteprioritet når du kommer ut av dusjen før svetteproduksjonen starter igjen (men huden skal være helt tørr!), å barbere armhuler er også anbefalt. Det kan hende vaskeklut eller en effektiv kroppskrubb er det som skal til for å minimere svettelukt. Såpen kan også være problemet, så prøv å bytte den ut og se om du ser en forbedring. Ser også at det er anbefalt å vaske under armene og påføre deodorant før man legger seg, det kan gjøre at man får mindre lukt å håndtere om morgenen. Av deodorantene på dagligvarebutikk syns jeg den fra garnier med lilla og grønn kork funker best (liker den faktisk bedre enn den fra biotherm), men regner med at du allerede har testet den? Hvis ikke kan du prøve stop 24 fra apoteket, den er ganske effektiv har jeg hørt, men vet ikke hvor mye den har å si med mindre du svetter mye og blir gjennomvåt i klærne. Hvis du stresser mye kan det utløse stresshormonet kortisol, og det gir også økt svette. Så prøv å slappe av litt om du er høyt og lavt hele tiden og aldri får ro. Takk for tips, skal absolutt prøve dette! Og ja, har prøvd deodoranten du tipser om😊 Men nå håper jeg nesten på at tipset ditt fungerer, slik at det ikke spiller noen rolle hvilken deo jeg bruker 😅 Stresser ikke veldig mye, men jeg fullammer en baby på 6 mnd. Og kjenner det begynner å stikke og klø i øyeblikket melka kommer, så svetter absolutt mye under amming! Anonymkode: 4e08a...582
Sokkar Skrevet 21. november 2018 #6 Skrevet 21. november 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips, skal absolutt prøve dette! Og ja, har prøvd deodoranten du tipser om😊 Men nå håper jeg nesten på at tipset ditt fungerer, slik at det ikke spiller noen rolle hvilken deo jeg bruker 😅 Stresser ikke veldig mye, men jeg fullammer en baby på 6 mnd. Og kjenner det begynner å stikke og klø i øyeblikket melka kommer, så svetter absolutt mye under amming! Anonymkode: 4e08a...582 Har du alltid hatt det slik? Eg lukta grusom svettelukt etter fødselen, men gav seg heldigvis innen ungane var 6 mnd. Men det kan sikkert variere, sånn dersom det begynte i forbindelse med svangerskap/fødsel
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #7 Skrevet 21. november 2018 58 minutter siden, Sokkar skrev: Har du alltid hatt det slik? Eg lukta grusom svettelukt etter fødselen, men gav seg heldigvis innen ungane var 6 mnd. Men det kan sikkert variere, sånn dersom det begynte i forbindelse med svangerskap/fødsel Ts: har slitt med lukten i mange år ja. Men den kommer jo ikke av at jeg svetter, for det lukter rent etter dusj - men i øyeblikket jeg tar på deo så kommer lukten😭! Men selve «stikkingen» som kommer under amming har jeg aldri oppleve før fødsel nei! Anonymkode: 4e08a...582
Sokkar Skrevet 21. november 2018 #8 Skrevet 21. november 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts: har slitt med lukten i mange år ja. Men den kommer jo ikke av at jeg svetter, for det lukter rent etter dusj - men i øyeblikket jeg tar på deo så kommer lukten😭! Men selve «stikkingen» som kommer under amming har jeg aldri oppleve før fødsel nei! Anonymkode: 4e08a...582 Okai, eg lukta svette i ammeperioden sjølv om eg var nydusja. Heilt rein, med deo på. Kan det skuldast hormonelle greier likevel? Meg aner ikkje, men kan forestille meg at du er lei 😕
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #9 Skrevet 22. november 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts: har slitt med lukten i mange år ja. Men den kommer jo ikke av at jeg svetter, for det lukter rent etter dusj - men i øyeblikket jeg tar på deo så kommer lukten😭! Men selve «stikkingen» som kommer under amming har jeg aldri oppleve før fødsel nei! Anonymkode: 4e08a...582 Kan du rett og slett prøve en periode helt uten bruk av deodorant? Se om noe endrer seg. Kan jo være verdt et forsøk? Anonymkode: 38be1...d07
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #11 Skrevet 25. november 2018 Jeg synes også neste alle deoer lukter svette og fælt på meg. Løsningen for meg et uparfymert deo, cosmica el dermica fra apoteket. Da lukter det minst mulig. Svakt parfymerte favoritter er Rudolf acai og urtekram Nordic birch. Disse er uten aluminium, så de er ikke like effektive som tradisjonelle deoer, men likevel mange ganger bedre enn dagligvaredeoene som lukter surt allerede før man tar dem på. Anonymkode: 4a6a8...772
Missfitness Skrevet 25. november 2018 #12 Skrevet 25. november 2018 Anbefaler Neutral deo, lukter ikke, koster ikke mye og fåes i matbutikken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå