AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #1 Skrevet 21. november 2018 Jeg føler meg veldig utilpass i sosiale settinger. Vil helst synke ned i jorden og ikke synes. Blir stille og veldig usikker. En helt annen person enn "meg". Spør noen om noe, blir jeg kjempe stresset og svarer noe jeg alltid angrer på. Føler meg dum. Jeg har en veldig sosial jobb, og blir derfor tvungen til å være sosial hver dag. Uten at det har noen bedring. Når jeg er med de som kjenner meg, så er jeg en helt annen person. Jeg er den som snakker mest, som ikke kan synes nok. Må nevne at dette kun er noen få personer (5-6 stykker). Har til og med ett anstrengt forhold til mine søsken, snakker ikke med de selv om vi ikke er uvenner, føler meg usikker..... Har jeg en diagnose? Eller kan man være så anderledes enn andre og likevel være innenfor normalen? Anonymkode: 03c71...3c9 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2 Skrevet 21. november 2018 Hvis du har en diagnose, så tror jeg dette er mer et symptom i et større bilde enn en diagnose i seg selv. Jeg kjenner meg veldig igjen, men jeg har adhd, og det er bare en liten del av bildet. Anonymkode: 9e525...fb1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #3 Skrevet 21. november 2018 Vil du ha en diagnose? Det høres ut som det bare er sånn du er, og noe mange kan kjenne seg igjen i. De fleste går ikke rundt og føler seg superkomfortable i alle sosiale settinger. Liker ikke at vi skal patologisere enhver menneskelig erfaring, syns det er mye mer nyttig at vi heller utvider spekteret for hva som er "normalt". Anonymkode: ea921...424 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #4 Skrevet 21. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil du ha en diagnose? Det høres ut som det bare er sånn du er, og noe mange kan kjenne seg igjen i. De fleste går ikke rundt og føler seg superkomfortable i alle sosiale settinger. Liker ikke at vi skal patologisere enhver menneskelig erfaring, syns det er mye mer nyttig at vi heller utvider spekteret for hva som er "normalt". Anonymkode: ea921...424 Nei, jeg ønsker selvsagt ikke en diagnose. Men lurer på om dette er beskrivelse på en sykdom eller om det er innenfor normalen... Anonymkode: 03c71...3c9
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #5 Skrevet 21. november 2018 Det er ikke sykt å være menneskelig. Anonymkode: 43bae...dde
Missfitness Skrevet 21. november 2018 #6 Skrevet 21. november 2018 (endret) For å være ærlig så kjenner jeg meg igjen i flere av situasjonene du nevner... Jeg tror ganske sikkert du ikke er syk, men ganske så normal. Det finnes alle varianter her. 😉 Endret 21. november 2018 av Missfitness skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #7 Skrevet 21. november 2018 Blir letta av svarene deres! Føler det bare er jeg som har det sånn. Prøver og se på andre i de samme situasjonene, men ser bare at alle takler det bedre enn meg. At jeg er den eneste som er sånn. Anonymkode: 03c71...3c9 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #8 Skrevet 21. november 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir letta av svarene deres! Føler det bare er jeg som har det sånn. Prøver og se på andre i de samme situasjonene, men ser bare at alle takler det bedre enn meg. At jeg er den eneste som er sånn. Anonymkode: 03c71...3c9 Du kan ikke vite hva folk egentlig føler! Selv er jeg supernervøs, svett, får hjertebank, føler at jeg stammer og skjelver når jeg skal holde presentasjon på jobben. Men jeg har sett en video fra en slik presentasjon, og det så ikke så ille ut. Jeg så faktisk ganske trygg ut i situasjonen, og har fått tilbakemeldinger på at jeg er god på det. Så man aldri vurdere hvordan folk føler seg ut fra hvordan de fremstår. Jeg blir forresten fremdeles like nervøs i sånne settinger, det har bare bedret seg litt med erfaring. Men jeg gjør det likevel, og får alltid en god mestringsfølelse etterpå. Anonymkode: ea921...424
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #9 Skrevet 21. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke vite hva folk egentlig føler! Selv er jeg supernervøs, svett, får hjertebank, føler at jeg stammer og skjelver når jeg skal holde presentasjon på jobben. Men jeg har sett en video fra en slik presentasjon, og det så ikke så ille ut. Jeg så faktisk ganske trygg ut i situasjonen, og har fått tilbakemeldinger på at jeg er god på det. Så man aldri vurdere hvordan folk føler seg ut fra hvordan de fremstår. Jeg blir forresten fremdeles like nervøs i sånne settinger, det har bare bedret seg litt med erfaring. Men jeg gjør det likevel, og får alltid en god mestringsfølelse etterpå. Anonymkode: ea921...424 En presentasjon hadde jeg aldri klart å gjennomføre. Men riktig at jeg ikke kan se hva folk føler, men jeg er veldig sikker på at folk rundt meg også ser jeg er utilpass. Føler jeg viser det tydelig. Anonymkode: 03c71...3c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå