AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #1 Skrevet 21. november 2018 Hei! Jeg lurer på om noen kan fortelle meg litt om forskjellen på hellig birma og ragdoll? For mitt utrente øye syns jeg de ser veldig, veldig like ut, selv om jeg vet de skal ha ulik hodeform, og vet også at ragdollen blir en del større. Men det jeg ikke helt klarer å få tak på, er hvordan de er i personlighet i forhold til hverandre? Siden de for meg er så like utseendemessig så spiller den biten svært liten rolle for meg, mens jeg gjerne skulle hatt det litt klarere for meg hva som er det beste valget gemyttmessig for meg. De er jo søsterraser, er de såpass like at det handler kun om individ eller finnes det enkelte klare raseforskjeller? Anonymkode: 6fb4d...160
ReDBulL-EnErgI Skrevet 21. november 2018 #2 Skrevet 21. november 2018 Jeg har selv hatt en Hellig Birma, mest kosete katten jeg noen gang har vært borti https://www.royalcanin.no/breeds/cat-breeds/hellig-birma Har ei venninne som har en Ragdoll, falt ikke helt i smak hos meg men. https://dyrebar.no/raser/katt/ragdoll/
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #3 Skrevet 22. november 2018 Har hatt to hellig birma, og begge har vært nokså sære. Kjempefine katter på mange måter, men kun kosete når de selv vil og ikke særlig kontaktsøkende. Vil gjerne være i stuen og slikt, men ikke alltid bli tatt på. Ingen har likt å bli holdt eller tatt opp på fanget. De ville kun gjøre det få ganger de bestemte selv. Dette gjelder derimot ikke alle, så se mer på foreldrene til en eventuell kattunge. Anonymkode: 25231...b30
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #4 Skrevet 22. november 2018 Har en venninne med en hellig birma gutt, den er urolig innpåsliten og spiser ALT. Men den er også veldig leken og søt da 😊 Anonymkode: aa2d7...176
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #5 Skrevet 22. november 2018 Jeg har en ragdoll gutt, den mest kosete katten jeg noengang har vært borti, han vil alltid ligge helt inntil meg og maler bare jeg ser på han, følger etter meg overalt, helst helt inn i dusjen🤣 Anonymkode: 0ba7d...ff9
Gjest Verv Skrevet 22. november 2018 #6 Skrevet 22. november 2018 Har kun erfaring med ragdoll (filledukke) nydelig pus estetisk, doven og krever noe pelsstell, det gjør forøvrig begge raser, spes hvis de er utepuser i vått vær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå