Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått anbefalt en type dagslinser fra optiker. De har diameter 14.0 mm og basekurve 8.6. Ganske lav styrke.

Har litt lyst til å prøve døgnlinser. Kan jeg da bare kjøpe noen linser som har samme diameter og basekurve (og styrke selvfølgelig), uten å spørre optikeren? Så lenge de har samme diameter og basekurve som de som optikeren anbefalte, så skal de vel passe like godt?

Anonymkode: 7a462...d9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i alle dager ble denne tråden flyttet til "velvære, hudpleie og kosmetikk"??????

Øynene har ikke noe med kropp og helse å gjøre, ifølge KG?🙄

• Liker 1
Skrevet

Faen ta KG! Denne tråden ble drept av moderatoren

Skrevet

Hvorfor snakket du ikke bare med optiker om døgnlinser? 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, _popcorn_ said:

Hvorfor snakket du ikke bare med optiker om døgnlinser? 

Dette er det mest fornuftige å gjøre. Jeg er ikke helt sikker, men tror at ikke alle passer til å bruke døgnlinser; det kan avhenge litt av mengde tårevæske og sånt. Du bør i hvert fall ikke prøve billige døgnlinser av et tvilsomt merke, for det er veldig viktig at oksygengjennomtrengningen i linsene er god. Øynene dine tuller du ikke med.

Det varierer forøvrig litt hvor god passform linser har på den enkelte, selv om de parameterne du nevner er de samme. Om de ikke sitter godt, vil de lettere skli litt rundt. Men det merker du jo.

Anonymkode: 2123d...5d2

Skrevet

Jeg har samme problem! Sendte bare en mail til optikeren, som har bestilt inn månedslinser jeg kan prøve gratis :)

Anonymkode: 461a9...3f2

Skrevet

Ja, du kan bare kjøpe dagslinser på egen hånd.

Men det beste er at du går til optikeren og ber om noen prøver på dagslinser. De kan bestille flere forskjellige merker til deg du kan prøve gratis. Det er stor forskjell på forskjellige merker, og vanskelig å finne de man liker best uten å prøve forskjellige! 

• Liker 1
Skrevet
På 21.11.2018 den 21.57, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager ble denne tråden flyttet til "velvære, hudpleie og kosmetikk"??????

Øynene har ikke noe med kropp og helse å gjøre, ifølge KG?🙄

Kontaktlinser er i motsetning til briller et kosmetisk produkt produsert med kosmetiske hensikter. 

Anonymkode: 682df...ae0

• 2 uker senere...
Skrevet
På 24.11.2018 den 12.57, AnonymBruker skrev:

Kontaktlinser er i motsetning til briller et kosmetisk produkt produsert med kosmetiske hensikter. 

Anonymkode: 682df...ae0

Kontaktlinser korrigerer synet, akkurat som briller. 

Anonymkode: 25445...22f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...