Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det normalt når man er gravid? 

Jeg skulle bare kjenne etter hvor skambenet starter for å kjenne hva jordmor kjenner etter når hun måler magen men så kjenner jeg at det er kjempe ømt der! Kjennes ut som om når man trykker på et blåmerke nesten. Har jo ikke slått meg der heller. Rart

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bekkenløsning :)

Anonymkode: ea62b...76a

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, BethD skrev:

Er det normalt når man er gravid? 

Jeg skulle bare kjenne etter hvor skambenet starter for å kjenne hva jordmor kjenner etter når hun måler magen men så kjenner jeg at det er kjempe ømt der! Kjennes ut som om når man trykker på et blåmerke nesten. Har jo ikke slått meg der heller. Rart

Jeg var øm når hodet hadde festet seg

Anonymkode: 4d755...0c4

Skrevet

Det er jo det som er bekkenløsning :) At man får vondt i symfysen og på skambenet. 

Anonymkode: 7118a...27c

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo det som er bekkenløsning :) At man får vondt i symfysen og på skambenet. 

Anonymkode: 7118a...27c

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bekkenløsning :)

Seriøst? Aldri hatt det før så jeg aner ikke hvordan det føles. Trodde det skulle gjøre vondt utenom også? Jeg har ikke vondt sånn ellers liksom :) 

Skrevet

Ved bekkenløsning går du som ei and, har smerter i hele bekkenet mellom beina og rundt inngangen til vagina. Verker over hele bekken bak og fremme som på sider. 

Som sagt hadde jeg verk og jeg hadde ikke bekkenløsning. Jeg hadde bekkenlåsning da men det er noe helt annet og løses lett av kiropraktor for 2-3tusen kroner.. 

Hos meg var ømheten pga babyen lå med hodet festet rett bak skambeinet og presset seg nedover og dermed ble skampeinet trykket utover, det buet seg svakt til slutt men det tåler jo mye. Men ømt ble det jammen meg.

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Ved bekkenløsning går du som ei and, har smerter i hele bekkenet mellom beina og rundt inngangen til vagina. Verker over hele bekken bak og fremme som på sider. 

Som sagt hadde jeg verk og jeg hadde ikke bekkenløsning. Jeg hadde bekkenlåsning da men det er noe helt annet og løses lett av kiropraktor for 2-3tusen kroner.. 

Hos meg var ømheten pga babyen lå med hodet festet rett bak skambeinet og presset seg nedover og dermed ble skampeinet trykket utover, det buet seg svakt til slutt men det tåler jo mye. Men ømt ble det jammen meg.

For en generalisering. Jeg har bekkenløsning og går ikke som en and altså. Og hadde heller ikke smerter der du beskriver.

Alle gravide har bekkenløsning, det må til for å få ut ungen. Men ikke alle merker det.

Anonymkode: d35a2...297

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler meg ganske sikker på at det ikke er bekkenløsningen jeg kan kjenne, da jeg ikke har smerter noen steder. Heller ikke der,med mindre jeg trykker der som sagt... men det kan jo forandre seg det,får bare se :) 

Skrevet
24 minutter siden, BethD skrev:

Jeg føler meg ganske sikker på at det ikke er bekkenløsningen jeg kan kjenne, da jeg ikke har smerter noen steder. Heller ikke der,med mindre jeg trykker der som sagt... men det kan jo forandre seg det,får bare se :) 

Det er nok starten på noe. Du er vel ikke så langt på vei at baby er stor nok til å ligge å presse på skambenet?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok starten på noe. Du er vel ikke så langt på vei at baby er stor nok til å ligge å presse på skambenet?

Nei absolutt ikke, er bare 21 uker :) så babyen er liten enda :) 

Hva bør jeg tenke på fremover  nå da,om det er starten på noe? Tenker på anstrengelser som kan forverre ?

Skrevet
9 minutter siden, BethD skrev:

Nei absolutt ikke, er bare 21 uker :) så babyen er liten enda :) 

Hva bør jeg tenke på fremover  nå da,om det er starten på noe? Tenker på anstrengelser som kan forverre ?

Ligge med pute mellom beina, ikke ta for store steg om du merker det blir mer ømt, unngå ting som gjør vondt :)

det trenger jo ikke å bli de store greiene heller, men at du er øm når du trykker der tyder på at det skjer noe i leddene og kan bli smerter pga symfyseløsning:)

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ligge med pute mellom beina, ikke ta for store steg om du merker det blir mer ømt, unngå ting som gjør vondt :)

det trenger jo ikke å bli de store greiene heller, men at du er øm når du trykker der tyder på at det skjer noe i leddene og kan bli smerter pga symfyseløsning:)

Ok tusen takk for svar :) nytt for meg dette.. får lytte til kroppen :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...