Gå til innhold

Ting du har blitt kalt hysterisk/overbeskyttende for!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, i hvilke situasjoner, eller pga hvilke valg du tar ifm barna dine har du opplevd å fått den type kommentarer? :) 
Noen ganger kommer de fra jevnaldrende, men kanskje oftest fra de som er 1-2 generasjoner eldre, gjerne etterfulgt av "da våre barn var små..!"  🤪

Jeg kan gi to eksempler med en gang:
Drakk ikke alkohol i siste mnd av svangerskapet ("Nå er du så langt på vei at det ikke er farlig lengre")
Lar ikke sønnen gå på besøk til kompiser på ettermiddagen uten refleks på jakka

Flere? 😄 

Anonymkode: 62b20...44c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikring i bil. Ellers er jeg heldigvis ikke hverken hysterisk eller overbeskyttende. 😊

Anonymkode: 3401c...7be

Skrevet

Fikk en skyllebøtte av svigermor om hvor hysterisk jeg var, fordi jeg bad svigerfar gå ut å røyke akkurat den ene kvelden vi var på besøk. Vanligvis ber vi de til oss pga røyklukta hos dem, men denne kvelden var vi i selskap. Svigerfar tok det hele med et smil, og beklaget at han ikke tenkte seg om - men hans svigermor ble mildt sagt irritert.

Og merk dere: jeg er ikke en hysterisk anti-røyk person, jeg har røyket selv og min mann røyker enda. Men jeg vil ikke sitte å bade ungen min i alle de giftstoffene inne i et lukket rom. 

Anonymkode: f288f...785

• Liker 5
Skrevet

Det er mye det! 
Men den som går igjen:

Bakovervendt bilstol. 

• Liker 3
Skrevet

Ingen ting. Men jeg kan forestille meg med gru hva de som jeg mener er hysterisk overbeskyttende tenker om meg noen ganger...Eneste var da jeg var gravid i Frankrike: alkohol, rått kjøtt, oster, det meste...

Anonymkode: 8c8f2...2e8

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, i hvilke situasjoner, eller pga hvilke valg du tar ifm barna dine har du opplevd å fått den type kommentarer? :) 
Noen ganger kommer de fra jevnaldrende, men kanskje oftest fra de som er 1-2 generasjoner eldre, gjerne etterfulgt av "da våre barn var små..!"  🤪

Jeg kan gi to eksempler med en gang:
Drakk ikke alkohol i siste mnd av svangerskapet ("Nå er du så langt på vei at det ikke er farlig lengre")
Lar ikke sønnen gå på besøk til kompiser på ettermiddagen uten refleks på jakka

Flere? 😄 

Anonymkode: 62b20...44c

Eksemplene dine er jo absurde.

Anonymkode: b7bf8...51a

• Liker 4
Skrevet

Lir kaldt hysterisk hver gang vi drar til hjemlandet til mannen. Der er man hysterisk om man ikke lar en 5 åring sitte bakpå mopeden🤣

Anonymkode: da4b3...ea8

• Liker 6
Skrevet

Tenkte først "ingenting", jeg er mer vant til å bli kalt uansvarlig egentlig. Men så kom jeg på svigers... Der var jeg visst skikkelig hysterisk da sønnen min var baby fordi jeg ikke ville ha ham på fanget i bilen eller gi ham brus og sjokolade, blant annet.

Anonymkode: f3b03...eed

Skrevet

Bakovervendt bilstol, ordntlig bilsikring på ferie. Og tidlig overnatting, dvs tidlig i mine øyner, vesla sov dårlig om nettene og jeg var livredd for krybbedød og var vel runda 2 første overnatting. Nå er hun 4 og sove4 ofte hos bestemor hvor hun er trygg. 

Anonymkode: addaa...eb1

• Liker 1
Skrevet

Å insistere på faste innetider og henting på fest for ungdommer ;) Men som overlevende fra det ville nittitallet, så syntes jeg det var greiere å være en litt streng forelder på det punktet. Så får de bestemme selv når de blir voksne.

Anonymkode: a4756...81d

• Liker 4
Skrevet

- Kledd litt for godt på barna når det er kaldt ute.
- Fordi eg ikkje vil eta sushi når eg er gravid

• Liker 1
Skrevet

For å ikke ha barnepike på ungen før han ble 3 måneder, noe som bare har fortsatt selv om han bare er 9 måneder nå. 

Anonymkode: b3f99...85e

Skrevet

Bakovervendt bilstol (da barnet var rundt 2 år) og bilsikring generelt. 

Anonymkode: 4cfc0...a26

Skrevet

At jeg ikke ville gi honning til ungene før 12 mnd. Ikke en gang en liten teskje i smoothie. 

Skrevet

- Toåringen sitter bakovervendt i bil og det er heller ikke aktuelt å snu med det første. Besteforeldre som ikke kan forstå hvorfor hun skal sitte bakover. 

- At jeg ikke spiste spekemat i svangerskapene. Min bestemor spiste det i alle sine svangerskap og det gikk jo bra🙄

Anonymkode: 56ba9...16e

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

- Toåringen sitter bakovervendt i bil og det er heller ikke aktuelt å snu med det første. Besteforeldre som ikke kan forstå hvorfor hun skal sitte bakover. 

- At jeg ikke spiste spekemat i svangerskapene. Min bestemor spiste det i alle sine svangerskap og det gikk jo bra🙄

Anonymkode: 56ba9...16e

Bilsikring her og! Det er jo sååååå synd på ungen som ikke får se fremover.... 

Anonymkode: 85983...4d7

Skrevet

Bakovervendt. Når svigermor skulle passe/hente osv monterte vi våre bakovervendte bilstoler i deres bil. Det var jo hysteri, for de hadde jo noen haugamle fremovervendte barneseter de kunne bruke. 

Anonymkode: 7613d...225

Skrevet

Hva er det med de eldre som ikke skjønner sikring av de små i bil... gjenganger her og. Jeg tilbød meg å kjøpe et bakovervendt sete til svigers, de kjøpte fremovervendt.., 

Anonymkode: 6ca8e...0a1

• Liker 1
Skrevet

En gang vi var i syden å besøkte min far .. vi var ute og spiste.. barnet mitt som da var 8 mnder. hylte og gråt da det var sent.. hun ville ikke sovne i vognen og det var høy musikk der vi var... jeg ble helt svett og ville bare tilbake til hotellet.. Min mann, min far og stemor sa at jeg var hysterisk og bare skulle slappe av... Jeg ble helt på gråten... 

Og så er det jo sikring i bil... og sykkelhjelm.. svigermor har tatt med seg barnet som nå er seks på bæreren på sin sykkel uten verken hjelm eller sete, jeg klikket!

Anonymkode: ade65...9ef

Skrevet

Bilsikring er kjent, ja. Er jo så "synd på" barna som må sitte med bøyde bein. Barna klagde aldri og ble snudd noe etter at de fylte fire år. Da pustet svigermor lettet ut. :ler:

Jeg har også fått noen kommentarer på at barna våre har blitt båret mye. Noen i familien har verken forstått det praktiske ved bæring (i sele/sjal), har ment at babyene blir bortskjemte av det og at grunnen til at to av barna mine var urolige som babyer var at de ble for godt vant til å bli båret og trøstet ved uro. Mens jeg tenker at man kan mene mye når man er sammen med en baby en time eller to, men når man holder på hele dager med å ta barnet opp og ned av vogn og seng, mens babyen er helt rolig i bæretøy, ja, da gjør hvertfall jeg det som gir mest ro i heimen. Å drive å oppdra babyer har jeg heller liten tro på, og tenker mitt om de som mener babyer har evne til å manipulere o.l. Jeg syns generelt det er en uting å kritisere hvordan andre håndterer sine babyer, så lenge det ikke er snakk om omsorgssvikt. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...