Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bipolar med psykose og leier nå ut til venner, men de ser seg om etter noe eget. Jeg har ikke vært optimalt medisinert og hatt flere innleggelser for mani med psykose. Selv om jeg er stabil nå føler jeg at det kanskje ikke passer seg for meg å lage flere kollektiv. Jeg er ikke i jobb eller studier og egentlig hakket for gammel til å bo i kollektiv. Men jeg virkelig trenger pengene. Kan jeg leie ut hele leiligheten og leie meg en hybel og likevel gå i pluss selv om jeg må skatte, kanskje? Eller selge og kjøpe noe med egen utleieenhet? For et stress. Eller kanskje jeg skal stole på at jeg er stabil nå og finne en koselig leieboer og det går sikkert bra. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan høres ut som du kanskje har godt av å bo alene. Eller med en god venn/kjæreste. Jeg har samme diagnose, men har aldri vært innlagt. kunne ikke tenkt meg å bo med noen jeg ikke er sammen med. Tror det hadde kunne trigget litt forskjellig. Pluss et behov for å slappe av og være helt komfortabel i mitt eget hjem. 

Spørs hvor stor leilighet du har, og hvor mye du kan få i inntekt. Detkan jo være du kan tjene penger på å leie den ut, hvis du finner noe billig å leie. Men hvor lenge skal du bo sånn da? 

har du råd til å kjøpe et hus med utleiedel, uten å gå i minus i mnd, så er jo det sikkert det smarteste? Og sikkert lurt å gjøre i stabil fase. Får håpe medisinene virker, og at du ikke glemmer å ta de. Hehe

Anonymkode: e3d65...75e

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo selge og kjøpe deg ei mindre leilighet med ett soverom?

• Liker 2
Skrevet

Selg leiligheten og kjøp deg en mindre, billigere leilighet? Finnes mange koselige og fine studioleiligheter f.eks. 

Anonymkode: f0030...471

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns i alle fall ikke du skal utsette noen for å måtte bo med noen som har psykoser.

Anonymkode: d7cbd...fa3

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns i alle fall ikke du skal utsette noen for å måtte bo med noen som har psykoser.

Anonymkode: d7cbd...fa3

Ser den, men går på depot som funker nå så blir nok ikke psykotisk igjen. 

Skrevet

Snakk om å ikke leve etter evne. Skrekk og gru. Glad det ikke er aktuelt for meg å leie i kollektiv.

Anonymkode: 76dd1...943

Skrevet
18 timer siden, Apekatten skrev:

Du kan jo selge og kjøpe deg ei mindre leilighet med ett soverom?

Da får jeg jo ikke leieinntekt. Jeg må kjøpe leilighet med egen utleiedel og det er ikke mange av dem. Men det er noen. Snakket med megler idag. 

Skrevet

"Har" man bipolar? "Er" man ikke bipolar?

Anonymkode: 4333b...32e

• Liker 1
Skrevet
8 hours ago, aiba said:

Da får jeg jo ikke leieinntekt. Jeg må kjøpe leilighet med egen utleiedel og det er ikke mange av dem. Men det er noen. Snakket med megler idag. 

Men du behøver kanskje ikke leieinntekt dersom du kjøper en mindre leilighet. Her må du se litt hva som er realistisk med tanke på egne utfordringer og behov.

Anonymkode: 3bf8e...8e1

• Liker 2
Skrevet

Det som er positivt, er at det er tak i deg, og du er løsningsorientert. Dette fikser du på et eller annet vis, og av en eller annen grunn er jeg ganske overbevist om at du tenker nøye gjennom hvordan. Kan jeg spørre hvordan psykosene har kommet til uttrykk tidligere, og om det gikk ut over leieboerne?

Må også legge til at et av de første kollektivene jeg bodde i bestod av meg og en som hadde ganske mange alvorlige psykiske problemer. Det gikk aldri utover meg, men han hadde ganske mange fargerike historier å fortelle. Han gjorde mye rart da vi bodde sammen, men stort sett fikk jeg det ikke med meg før han kom ut fra psyk og fortalte hvorfor han hadde blitt innlagt. De fleste eskapadene hans var ute i samfunnet da vi hadde ganske høy takhøyde i kollektivet vårt. De fleste som er i psykose er heldigvis ikke farlige for andre.

Anonymkode: 67156...91d

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er positivt, er at det er tak i deg, og du er løsningsorientert. Dette fikser du på et eller annet vis, og av en eller annen grunn er jeg ganske overbevist om at du tenker nøye gjennom hvordan. Kan jeg spørre hvordan psykosene har kommet til uttrykk tidligere, og om det gikk ut over leieboerne?

Må også legge til at et av de første kollektivene jeg bodde i bestod av meg og en som hadde ganske mange alvorlige psykiske problemer. Det gikk aldri utover meg, men han hadde ganske mange fargerike historier å fortelle. Han gjorde mye rart da vi bodde sammen, men stort sett fikk jeg det ikke med meg før han kom ut fra psyk og fortalte hvorfor han hadde blitt innlagt. De fleste eskapadene hans var ute i samfunnet da vi hadde ganske høy takhøyde i kollektivet vårt. De fleste som er i psykose er heldigvis ikke farlige for andre.

Anonymkode: 67156...91d

Jeg søker hjelp med en gang og blir innlagt så leieboerne får kåken for seg selv i to mnd, that’s it

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...