AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #1 Skrevet 21. november 2018 Noen som jobber med dette? Jeg er pr.i dag lærer. Hvor godt jeg trives varierer stort og jeg føler oftere og oftere at jeg ikke blir værende i dette yrke i 30 år til. Jeg intresserer meg for digitalt design osv. Men, jeg er mamma til 3 og trenger en stabil inntekt samtidig som jeg evnt studerer. Skulle jeg tatt en deltidsstudie nettbasert over 4 år er jeg over 40 år når jeg er ferdig . Noe må ihvertfall gjøres for selvom jeg har fine dager på jobb så tenker jeg litt for ofte at jeg vil bytte og angrer på valget jeg tok for 16 år siden... Anonymkode: 8b297...e61
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2 Skrevet 21. november 2018 Det er en del av jobben min. Det er gøy å være kreativ, men det er ikke så veldig gøy når andre skal vurdere mitt arbeid. Har jobbet med mange folk som ikke har peiling, men som skal synse og mene og pirke på alt jeg gjør. Det er en bransje der kunden selv mener han/hun har rett, og gjerne litt ekstra rett i tillegg. I tillegg er det vanskelig å jobbe hundre prosent som grafisk designer. Da skal du være veldig god. Det blir mer og mer vanlig å bake dette inn i andre stillinger, som foto, kommunikasjon, markedsføring og webdesign/utvikling. En grad er ikke så viktig i design-arbeid. Da ville jeg heller bygget en god portfolio og hatt resultater å vise til. Begynn å leke litt i Adobe-program på egen hånd og se om du liker det. Anonymkode: dca3a...87a
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #3 Skrevet 21. november 2018 Det var en grafisk design boom på tidlig 2000 tallet, men i dag utdanner du deg nærmest til arbeidsledighet. Anonymkode: e3d7e...703
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #4 Skrevet 21. november 2018 Ok. Jeg er god på ikt og synes det er gøy og jobbe digitalt, webdesign er og interessant. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre... men skolen er ikke et værende sted på sikt. Å jobbe i et firma som jobber med digitale læremidler hadde og vært gøy. Anonymkode: 8b297...e61
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #5 Skrevet 21. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: webdesign Anonymkode: 8b297...e61 Enda verre. Man kan kjøpe webdesign på nett for omtrent ingen ting, og det finnes utallige hobby designere der ute som også er billige. Jeg ville virkelig ikke ha valgt grafisk design eller webdesign. Du har mer sjanse ved å utdanne deg til reparatør av videospillere. Du er jo allerede lærer og har derfor stor bransjekunnskap innen det, hvorfor ser du ikke om det finnes noen jobber innenfor skoleadministrasjon eller et annet sted i den verdikjeden? Anonymkode: e3d7e...703
kaleidoskop Skrevet 21. november 2018 #6 Skrevet 21. november 2018 Jeg er ikke grafisk designer, men jeg jobber i kreativt yrke. Det er beinhardt!!! Det er mange om jobben og helt ærlig er det ikke lett å komme innafor når man når en viss alder. Hvis du ønsker en stabil inntekt er det ikke veien jeg ville valgt. Men klart er du dritgod, vil du få deg jobb. Hvor god er du? Jeg ville kanskje rådet deg til å starte opp et fima ved siden av jobben, har du mulighet til å gå litt ned i stilling, så du kanskje kan sette av en dag i uken til å jobbe med grafiske ting? Da er du i gang, får du mange jobber er det ikke tvil. Da vet du hva du kan og skal gjøre.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #7 Skrevet 21. november 2018 Jeg har en venn som ble uteksaminert for 2 år siden og h*n jobber på bakeri og trives ikke særlig. Der har personen ansvar med etikett og designer det, men er ellers lite relevant med graden. Det er veldig vanskelig for grafisk designere å få jobb, antar jeg. Anonymkode: 974a8...0bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå