AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #1 Skrevet 21. november 2018 Hei. Håper det er noen dyktige mennesker som kan hjelpe meg litt med dette. Bør jeg kontakte advokat? Jeg og min mann gikk fra hverandre for snart et år siden. Det var hovedsakelig han som ønsket det, men vi ble enige. Vi hadde et vennskapelig brudd og ble enige om hvordan ting skulle deles mellom oss, jeg skulle få beholde huset og han fikk sparepengene våre, vi beholdt hver vår bil. Dette føltes naturlig da jeg har en større tilknytning til stedet, samt dyr som bor der. Dette ble vi enige om uten å involvere advokat. Vi var hos banken i forbindelse med å flytte lånet over til meg, det var vel det eneste formelle. Vi kjøpte huset for 2,6 mill, hadde ca 2,5 mill igjen i lån, men en vurdering på 3,1. Han fikk de tingene han ville ha av innbo, men det var ikke å mye han var interessert i. Vi hadde en grei tone oss i mellom frem til i sommer, da fikk jeg kjæreste og dette liker ikke min eks. At min kjæreste er en jeg var venn med tidligere gjør det enda verre, og han mener at jeg har vært utro, selv om ikke jeg har vært dette og det ikke en gang var noe snakk om når vi gikk fra hverandre. Jeg hadde lagt ut et bilde av mine egne barneklær som min mor strikket på sosiale medier, med en tekst "forhåpentligvis vil dette kunne gå i arv en vakker dag", noe som fikk han til å klikke, da barn var noe jeg var usikker på på slutten av vårt forhold (mye pga situasjonen oss mellom som ikke var så god, men det vil han ikke høre på). Vi var ikke engang venner på sosiale medier, men han har spurt folk i min krets om å se på det osv. Plutselig sier han at han har vært for snill mot meg og skulle fått mye mer av meg og at han vil gå til sak mot meg. Har han mulighet til dette? Anonymkode: 42ba9...fd1
solmåneogstjerner Skrevet 21. november 2018 #2 Skrevet 21. november 2018 Han har mulighet til det så lenge ikke dere begge har signert på at skiftet er ferdig. Sørg for at du har alt av papirer, og sett deg inn i regler for deling. Ellers bare venter du. Er godt mulig det er bare tomme trusler og er også godt mulig at det ikke er slik at det er noe som han kan få ut. Kan også være motsatt selvsagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå