AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #1 Skrevet 21. november 2018 Vi har en toåring, og jeg haar så lyst til å lage en sånn "rampenisse"-kalender med en nisse som liksom gjør rampestreker på natta. Elf on the Shelf. Men han er kanskje litt liten enda? Tenker kanskje han blir skremt. Hvor gamle var dine barn da de først fikk rampenisse i hus? Anonymkode: 727d5...346 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2 Skrevet 21. november 2018 Hvorfor er det så viktig for dere å oppmuntre til rampestreker? Er det ikke bedre å lære ungene at slikt gjør en ikke? Gjør heller noe godt for andre i adventstiden istedet for å ødelegge adventstiden for dem Anonymkode: 67dcf...91a 14
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #3 Skrevet 21. november 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så viktig for dere å oppmuntre til rampestreker? Er det ikke bedre å lære ungene at slikt gjør en ikke? Gjør heller noe godt for andre i adventstiden istedet for å ødelegge adventstiden for dem Anonymkode: 67dcf...91a Hvem tar skade av at jeg strør mel utover kjøkkenbenken min og setter en nissefigur ved siden av, mener du? Anonymkode: 3c994...0b2 20
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #4 Skrevet 21. november 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så viktig for dere å oppmuntre til rampestreker? Er det ikke bedre å lære ungene at slikt gjør en ikke? Gjør heller noe godt for andre i adventstiden istedet for å ødelegge adventstiden for dem Anonymkode: 67dcf...91a Ødelegge adventstiden faktisk. Ved å lage noe moro for ungene som ikke trenger å ha med kjøpefest og forbruk å gjøre? Jadda. Anonymkode: 116de...0d5 25
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #5 Skrevet 21. november 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så viktig for dere å oppmuntre til rampestreker? Er det ikke bedre å lære ungene at slikt gjør en ikke? Gjør heller noe godt for andre i adventstiden istedet for å ødelegge adventstiden for dem Anonymkode: 67dcf...91a Å kjære vene sånn drama! 😂 chill!! Anonymkode: 44fbd...d1f 17
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #6 Skrevet 21. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Å kjære vene sånn drama! 😂 chill!! Anonymkode: 44fbd...d1f Har ingen grunn til det. Her i huset er rampestreker forbudt. En skal ikke gjøre seg morsom på andres bekostning Anonymkode: 67dcf...91a 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #7 Skrevet 21. november 2018 For å svare på spørsmålet bør du nok rett og slett se an barnet ditt, og du kjenner barnet ditt mye bedre enn oss. Det finnes nok toåringer som ville synes rampenissen var kjempefestlig, og selv kjenner jeg en femåring som nesten ikke turte gå i barnehagen når barnehagen brukte samme konseptet (men dette barnet var litt ekstra engstelig av seg). Anonymkode: 116de...0d5 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #8 Skrevet 21. november 2018 De toåringene jeg har kjent oppigjennom årene ville neppe forstått hva det dreide seg om. Som treåringer, derimot, ville de fleste av dem elsket det. Anonymkode: 4e5de...06c 7
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #9 Skrevet 21. november 2018 Samme her, mine på to ville ikke helt fattet det. 3-6 er der hysterisk gøy. Mest gøy var det ved 4-5 års alderen. Anonymkode: 776e6...483 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #10 Skrevet 21. november 2018 Vi hr rampenissen. Begynte for 3 år siden. Da var ungene 3 og 5. De syns det var veldig moro! 1åringen skjønte ingenting ifjor, tror ikke han skjønner mer iår, men er med så lenge søsknene syns det er moro. Jeg tror ikke 2åringen hadde skjønt så mye av det. Vi har brukt rampenissen som en aktivitetskalender. Ingen slemme streker. Nissen griser med mel, for han vil at vi skal lage pepperkaker, en dag har han klippet opp tannbørstene, men pakket inn nye osv.. Anonymkode: 4fbdd...c33 5
Kim91 Skrevet 21. november 2018 #11 Skrevet 21. november 2018 (endret) Jeg jobber i barnehage på mellomavdeling og hadde stor suksess med "lurenissen" i fjor. Gjentar sukseen i år. Så blir rosa melk, tøffler i taket,mel på bordet, glitter i do og mye annet lureri i advendtstiden. Alderen er 2,5-3,5 Endret 21. november 2018 av Kim91 5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #12 Skrevet 21. november 2018 3 minutter siden, Kim91 skrev: Jeg jobber i barnehage på mellomavdeling og hadde stor suksess med "lurenissen" i fjor. Gjentar sukseen i år. Så blir rosa melk, tøffler i taket,mel på bordet, glitter i do og mye annet lureri i advendtstiden. Alderen er 2,5-3,5 Høres veldig gøy ut, men please ikke putt glitter i do. Skal ikke avspore med alle grunnene, men det er slett ikke bra. Med tøys masse, gøy at de kan tulle masse i barnehagen. Kanskje ommøblere, lage fotspor som ender i en skatt og masse gøy! Anonymkode: 776e6...483 11
Gjest Albbas Skrevet 21. november 2018 #13 Skrevet 21. november 2018 Vi skal ha for vår på 2. Blir ikke bare rampestreker, en dag kan han ha med en pakke, eller et pepperkakehus vi skal pynte, eller en pose popkorn på lørdag. Rampestrekene er også tilpasset hva vi tror toåringen liker/forstår, for eksempel sette alle bamsene på en spesiell måte, farge melka grønn, sitte på potta hans innsullet i dopapir, bygget seg inne i et duplohus osv. Har googlet ideer og valgt de jeg tror toåringen forstår. For oss er dette et greit kompromiss mellom rampenisse, pakkekalender og aktivitetskalender.
Gasellen Skrevet 21. november 2018 #14 Skrevet 21. november 2018 Ååå jeg gleder meg til min er gammel nok for rampenisse! 😍 Mye bedre enn dyre pakkekalendere! 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #15 Skrevet 21. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ingen grunn til det. Her i huset er rampestreker forbudt. En skal ikke gjøre seg morsom på andres bekostning Anonymkode: 67dcf...91a Åherlighet jeg finner ikke ord, annet en trøtting! 😂 Anonymkode: 44fbd...d1f 14
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #16 Skrevet 21. november 2018 Vi begynte det året han var tre. Kjempestas! Han prater om det hele tiden og gleder seg til at han flytter inn igjen og, han har ikke drevet med rampestreker etter rampenissen har vært der Anonymkode: 98807...448 1
NancyDrew Skrevet 21. november 2018 #17 Skrevet 21. november 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ingen grunn til det. Her i huset er rampestreker forbudt. En skal ikke gjøre seg morsom på andres bekostning Anonymkode: 67dcf...91a Nei, en skal ikke ha det morsomt. 19
zondaar Skrevet 6. desember 2018 #18 Skrevet 6. desember 2018 Gammel nok vet jeg ikke. Men jeg vet i alle fall at min 8 åring er FOR gammel for rampenissen.
Arkana Skrevet 6. desember 2018 #19 Skrevet 6. desember 2018 Jeg tenker de bør være minst tre år. Våre er snart 6, snart 8 og 10 år og Tøysenissen er veldig populær. Det er nok de to yngste som er mest interesserte og skynder seg ned hver morgen for å se hva han har funnet på, men vi kommer nok til å ha besøk av ham i flere år ennå. 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #20 Skrevet 7. desember 2018 Skal dere finne på en ny ting hver eneste dag gjennom hele advent? Hva i all verden skal dere finne på da? Anonymkode: 0ec8d...649
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå