lemoncake Skrevet 21. november 2018 #1 Skrevet 21. november 2018 Jeg må legge opp en dongeri bukse med en del cm. Buksen er bootcut model og dermed litt vid nede i bena. Ofte kan dem miste litt fasong når dem legges opp. Tenkte jo ikke på det når jeg kjøpte den. Og det er en stund siden nå, så bytte den går ikke. Finnes der noen gode triks når jeg legger opp for at det skal bli pent?
Gjest stilts Skrevet 21. november 2018 #2 Skrevet 21. november 2018 Bootcut jeans syntes jeg er finest når de er for lange, de skal subbe litt i bakken
lemoncake Skrevet 10. desember 2018 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2018 På 22.11.2018 den 0.00, stilts skrev: Bootcut jeans syntes jeg er finest når de er for lange, de skal subbe litt i bakken Litt veldig treg med å svare her, men denne buksen er altfor lang. Det blir ikke å subbe litt, men ganske mye. Det er ikke fint. Kan være lang, men jeg vil uansett ikke at den skal være så lang at den subber i bakken. Det synes ikke jeg er fint. Smak og behag. 😊
Belima Skrevet 10. desember 2018 #4 Skrevet 10. desember 2018 Er de mye for lange? Hvis ja, så kan du støte på et lite problem. Buksa blir ofte smalere jo høyere opp du kommer. Kan hende du da må legge små folder før du syr ferdig. Husk å kaste over. Er litt jobb, men blir bra. Eller du kan levere den til en sydame og betale for det. 2
Gjest Tigress Skrevet 10. desember 2018 #5 Skrevet 10. desember 2018 Det er ikkje noko stort problem, det er berre å leggje dei opp som vanleg. Mål opp til ein cm over bakken (med sko, sjølvsagt), og så berre klipper du rett av. Det blir heilt ok, den kjem til å leggje seg på foten din.
metempsychosis Skrevet 11. desember 2018 #6 Skrevet 11. desember 2018 Jeg har nettopp gjort et bruk-kupp som byr på det samme problemet, veldig vide bein (typ sleng-bukse) og altfor lang... Da er det ikke "bare" å legge de opp som vanlig (det ville bli direkte stygt når det gjelder min bukse). Dette er min foreløpige teoretiske angreps-plan: Steg 1: måle opp ideal-lengden Steg 2: fumle seg frem til et tilfredsstillende snitt (lenge leve knappe-nåler): A: markere med en knappenål rett under kne-skålen B: Ved hjelp av et målebånd, skissere et nogenlunde greit snitt i rett ligne (helst ikke kurver tenker jeg), muligens tegne mal etter en bukse som allerede passer. C : sy raskt sammen for å se om det er ok (ikke klipp!) (prøve seg frem til man er i mål og markere de nye sy-sømmene med kritt eller lignende) Steg 3: Snittet er funnet, nå er det "bare" å sprette om de eksisterende sidesømmene og sy sammen etter det nye snittet. Klipp av overflødig stoff og legg opp nederste søm. Eller, levere til sy-dame 😸 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå