Gå til innhold

Trenger hjelp - EL testing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skjønner ikke bæra.. 

Jeg har tatt EL tester nå i 14 dager.. De har lenge vært nesten helt hvite (ørliten variasjon fra dag til dag), før jeg plutselig søndag og mandag fikk ganske sterke (men slett ikke positive) tester. I går var den litt svakere igjen, og i dag er den nesten helt hvit igjen :( Hvordan skal jeg tolke dette? Er det normalt? 

Har ustabil syklus, så vet ikke når jeg skulle hatt EL.

Anonymkode: d0b3b...92b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro kroppen prøvde på EL men ikke fikk det til.

Anonymkode: e5a17...811

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil tro kroppen prøvde på EL men ikke fikk det til.

Hva betyr det? Vil den prøve igjen snart - eller får jeg mensen først?

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr det? Vil den prøve igjen snart - eller får jeg mensen først?

Om du har pleid å ha lange sykluser vil jeg tro den prøver igjen:) 

Men tester du hver dag til samme tidspunkt?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du har pleid å ha lange sykluser vil jeg tro den prøver igjen:) 

Men tester du hver dag til samme tidspunkt?

Ja :) Syklusene mine varierer veldig, så har liksom ingen holdepunkter :( 

Skrevet

Tester du morgen og kveld? Jeg får stort sett positiv på ettermiddag, og kanskje morgenen etter før de blir negative igjen. Stigningen kan være veldig rask hos noen, og om du ikke tester ofte nok, kan du gå glipp av den. Dere får hoppe i høyet som om du skulle hatt el nå også bare se om tr kommer om 2 uker ca.

Anonymkode: f301c...cfc

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tester du morgen og kveld? Jeg får stort sett positiv på ettermiddag, og kanskje morgenen etter før de blir negative igjen. Stigningen kan være veldig rask hos noen, og om du ikke tester ofte nok, kan du gå glipp av den. Dere får hoppe i høyet som om du skulle hatt el nå også bare se om tr kommer om 2 uker ca.

Anonymkode: f301c...cfc

Tester første gang i 13-tida, så gjerne rundt 18 og så før jeg legger meg 22. Men har aldri hatt sterke streker på de to siste, er stort sett bare den kl 13 som har slått ut..

• 3 uker senere...
Skrevet

Tror ikke det er spesielt unormalt.

Jeg har tempet i et år, men bare fått positiv eggløsningstest 1 av 3 ganger (selv om jeg alltid har påvist eggløsning med temperatur). Den gangen jeg regnet eggløsningstesten som positiv, så var teststreken strengt talt så vidt svakere enn kontrollen. Testet morgen og ettermiddag. Konkluderte med at jeg har kort lh-topp og anser testen som positiv, fordi temperaturmålingene bekreftet eggløsning. Det er altså fullt mulig å ha eggløsning uten å få et helt klart utslag på testen.

Poenget er: det kan godt hende at du ikke fikk eggløsning og at den kommer senere, men det er også fullt mulig at du bare ikke traff toppen da du målte. Det er umulig å vite nå.

Siden du har uregelmessig syklus ville jeg bare fortsatt å legge inn aksjer og vurdert å droppe eggløsningstestene hvis det gir unødig stress. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...