AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #1 Skrevet 21. november 2018 Hei! Skal ha eksamen i morgen, og trenger litt hjelp. 1. Hvorfor skal aldri eldre mennesker ligge helt flatt i sengen (altså hjertebretter skal alltod være litt hevet)? 2. Hva svarer man egentlig når en med demens spør hva klokken er for 5. gang ila en time? 3. Hvordan skal man dekke et frokostbord til noen med demens, og hvorfor? 4. Hva kjennetegner diagnosen alzheimer? Anonymkode: 601d1...8e3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2 Skrevet 21. november 2018 Alt står på ndla.no Dette er faktisk en del av en arbeidshverdag og du bør finne ut av det selv. Anonymkode: 9f9fe...d20 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #3 Skrevet 21. november 2018 Ts: Jeg tror jeg har alle svarene, men jeg spør for å få litt ekstra fylde/føye til mer. Anonymkode: 601d1...8e3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #4 Skrevet 21. november 2018 Øøøøh... Du skal ha eksamen og vet ikke dette? Til og med jeg, som aldri har hatt noe med demente å gjøre eller har helsefaglig utdanning, kan svare på det meste av det. Anonymkode: db15c...bc1 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #5 Skrevet 21. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Øøøøh... Du skal ha eksamen og vet ikke dette? Til og med jeg, som aldri har hatt noe med demente å gjøre eller har helsefaglig utdanning, kan svare på det meste av det. Anonymkode: db15c...bc1 Så svar da! Skal jeg minne på at jeg allerede har svart fire ganger? Frokostbordet er jo enkelt, jeg serverer ferdig påsmurt med syltetøy. hjerterbrett- aner ikke Ang hva som kjennertegner diagnosen er det jo at man er glemst, forvirret, går seg bort og ikke greier å vaske seg selv. Å ja, at man går tilbake til før i tiden og husker det best Anonymkode: 601d1...8e3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #6 Skrevet 21. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så svar da! Skal jeg minne på at jeg allerede har svart fire ganger? Frokostbordet er jo enkelt, jeg serverer ferdig påsmurt med syltetøy. hjerterbrett- aner ikke Ang hva som kjennertegner diagnosen er det jo at man er glemst, forvirret, går seg bort og ikke greier å vaske seg selv. Å ja, at man går tilbake til før i tiden og husker det best Anonymkode: 601d1...8e3 Vet du hva å dekke et bord er? Anonymkode: 8a00c...8f5 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #7 Skrevet 21. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du hva å dekke et bord er? Anonymkode: 8a00c...8f5 Ja, man detter frem mat osv. Hva er galt med dette? Her slipper dementpasienten å lage maten sin selv og slipper å søle. Dess uten er det ikke sikkert den er i stand til å smøre på selv, det vil føre til at den ikke føler mestring Anonymkode: 601d1...8e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå