AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #1 Skrevet 21. november 2018 Uff, SÅ lei nå, nå er mannen min blitt oppsagt på jobb for 10. gang i løpet av våre 12 år sammen...! Som oftest er begrunnelsen «nedskjæringer» eller «omorganisering» hos arbeidsgiver- men jeg kjenner mannen min, og er temmelig sikker på at det i virkeligheten dreier seg om samarbeidsproblemer med min mann. Han har et kranglete vesen, og en tendens til å være veldig konflikt- og problemorientert. Han havner lett i bråk med andre, det være seg foreldre eller ansatte i barnehagen, naboer, you name it. Jeg ser absolutt for meg at han ikke er en triveligste personen å ha som kollega (han er ofte lite trivelig å ha som ektemann også, for den saks skyld...) Problemet er bare at han overhode ikke er villig til å se at han har noe som helst skyld i alle disse oppsigelsene Jeg har forsøkt å ta det opp med han utallige ganger, også når vi begge har vært rolige og det ikke har vært som en del av en krangel. Men det hjelper ingenting- han går rett i forsvar, og alle konfliktene han alltid har havnet i med sjefene sine (som jeg begynner å bli SVETT lei av å høre om...) handler (ifølge han) alltid om at det er sjefene som er drittsekker. Han selv er helt fritatt fra skyld... Vi har boliglån og to små barn sammen, og jeg begynner å bli utrolig lei av all utryggheten han hele tiden skaper for vår økonomi fordi han ikke kan være en litt mer likandes arbeidstaker og kollega... Hva gjør man med sånt? Anonymkode: ec593...b1f
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2 Skrevet 21. november 2018 Du kan ikke endre en person som ikke vil endre seg! Det kan hende det hjelper å gå i familieterapi (og at han etter hvert går i terapi for seg selv), men greia er vel at du må gjøre et valg. Er dette noe du kan leve med? Du kan ikke endre han? Hva kan du gjøre for at det ikke går utover deg og barna? Anonymkode: 88dcf...d33 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #3 Skrevet 21. november 2018 Hvis ikke det hadde vært for at dere har vært sammen i tolv år så kunne jeg begynt å lure på om du hadde overtatt min eks. Han var/er helt lik, konflikter over alt, alltid andre det er noe galt med, og mistet eller sluttet i jobber hele tiden. Han virker veldig hyggelig om han vil, så han fikk seg stort sett ny jobb. Men det var i begynnelsen. Irritasjonen hans ble verre, og cven hans kunne vel ikke bortforklares lenger. I tillegg kjenner jo folk hverandre på kryss og tvers. Så da ble han gående arbeidsledig i mange år og skapte enda flere konflikter. Til slutt ga jeg opp og gikk. Tiden etterpå har selvsagt blitt enda verre, for han krangler om alt og slenger bare dritt. Er ekstremt bitter på meg og alle andre. Han er sånn mot barna også, men ikke så ille. Uff. Lykke til... Anonymkode: 48727...5e2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #4 Skrevet 21. november 2018 Ingen blir "overflødig" så ofte, uten at det er et eller annet alvorlig funksjonsproblem inne i bildet. Kanskje dere skal begynne der..? Anonymkode: 30f3a...21d 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #5 Skrevet 21. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ingen blir "overflødig" så ofte, uten at det er et eller annet alvorlig funksjonsproblem inne i bildet. Kanskje dere skal begynne der..? Anonymkode: 30f3a...21d Nei, JEG er jo som sagt fullstendig klar over det, som jeg skrev i HI. Problemet er jo at mannen min ikke vil erkjenne det ts Anonymkode: ec593...b1f 6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #6 Skrevet 21. november 2018 Har ikke noen gode råd, men er selv gift med ei som også alltid havner i trøbbel på ulike jobber. Er ikke vanskelig å skjønne hvorfor, men hun ser det selvfølgelig ikke selv. Nå er det snakk om en oppsigelse... jeg er så lei! Så beklager, ingen gode råd, men masse medfølelse fra meg Anonymkode: 50482...30d 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #7 Skrevet 21. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, JEG er jo som sagt fullstendig klar over det, som jeg skrev i HI. Problemet er jo at mannen min ikke vil erkjenne det ts Anonymkode: ec593...b1f Kan det være snakk om en personlighetsforstyrrelse her? Selv et stabeis ville ant at man selv var en del av problemet etter den karrieren der. Og når du i tillegg har forsøkt å snakke om det på en ordentlig måte uten at han vil ta det til seg.... Da tror jeg det er lite du får gjort, gitt. Anonymkode: b934c...8bb
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #8 Skrevet 21. november 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det være snakk om en personlighetsforstyrrelse her? Selv et stabeis ville ant at man selv var en del av problemet etter den karrieren der. Og når du i tillegg har forsøkt å snakke om det på en ordentlig måte uten at han vil ta det til seg.... Da tror jeg det er lite du får gjort, gitt. Anonymkode: b934c...8bb Uff ja, jeg begynner faktisk nesten å lure... Han er hissig og aggressiv i oppdragerformen overfor barna også- og der er det heller ikke mulig å få til noen endring. Når seksåringen sier at han ikke liker at pappa sier «hold kjeft» til han, er svaret til pappaen at det har han ALDRI sagt- selv om jeg også har hørt det flere ganger ts Anonymkode: ec593...b1f
kaleidoskop Skrevet 21. november 2018 #9 Skrevet 21. november 2018 Jeg tenkte med en gang personlighetsforstyrrelse. Hvis man ikke klarer å gå inn i seg selv og se litt på hvorfor man igjen mister en jobb... Er det mulighet å snike han til psykolog i kamuflasje som parterapi. Antar han ikke vil gå "frivillig" til psykolog... 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #10 Skrevet 21. november 2018 Vanskelig å si og mye avhenger av hvilken type jobber det er. Innen industrien, leter de etter dem aller mest effektive og norske folk må konkurrere med folk fra øst europa. Samtidig gir dem ikke folk fast ansettelser men kontrakter. Er du gjennomsnitlig er en som regel ikke ønsket. Så kan det være noe i denne gaten også? Har selv bytta jobb mange ganger de siste årene og det bare innen helse. Ikke fått sparken, men vikariater og tilkalling. Uten at jeg har vært i konflikt eller noe. Anonymkode: 61d98...f35
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #11 Skrevet 21. november 2018 2 minutter siden, kaleidoskop skrev: Jeg tenkte med en gang personlighetsforstyrrelse. Hvis man ikke klarer å gå inn i seg selv og se litt på hvorfor man igjen mister en jobb... Er det mulighet å snike han til psykolog i kamuflasje som parterapi. Antar han ikke vil gå "frivillig" til psykolog... Han burde nok gått til psykolog, ja, men det er neppe mulig å få til. Vi har gått i parterapi i flere runder, som han faktisk frivillig har blitt med på, så det kunne jo kanskje være en innfallsport, ja! 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vanskelig å si og mye avhenger av hvilken type jobber det er. Innen industrien, leter de etter dem aller mest effektive og norske folk må konkurrere med folk fra øst europa. Samtidig gir dem ikke folk fast ansettelser men kontrakter. Er du gjennomsnitlig er en som regel ikke ønsket. Så kan det være noe i denne gaten også? Har selv bytta jobb mange ganger de siste årene og det bare innen helse. Ikke fått sparken, men vikariater og tilkalling. Uten at jeg har vært i konflikt eller noe. Anonymkode: 61d98...f35 Det er innen teknoloigbransjen, og markedet skriker etter hans type kompetanse. Derfor får han seg jo heldigvis (enn så lenge) veldig raskt ny jobb hver gang han blir oppsagt. Men med konjunkturendringer osv er jo hans yrke veldig utsatt, og han blir jo da blant de aller mest utsatte siden han omtrent alltid er den sist ansatte- og i tillegg er på kant med ledelsen ts Anonymkode: ec593...b1f
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #12 Skrevet 21. november 2018 Kunne han startet noe for seg selv? Eller ville han stadig komt i konflikt med kunder? Anonymkode: b934c...8bb
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #13 Skrevet 21. november 2018 Du får true han med å gå fra han. Anonymkode: 7094c...a9b
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #14 Skrevet 21. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kunne han startet noe for seg selv? Eller ville han stadig komt i konflikt med kunder? Anonymkode: b934c...8bb Tja, det er mange som driver for seg selv i bransjen han jobber i. Men han er overhode ingen selger-type, og jeg tror man må være litt flink til å selge seg selv dersom man skal være selvstendig næringsdrivende konsulent. (I tillegg til at jeg holder det for meget sannsynlig at han ville ha kommet i konflikt med kunder ja, noe som ville ha vært særs dårlig for businessen...) ts Anonymkode: ec593...b1f
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #15 Skrevet 21. november 2018 Er jo veldig vanskelig arbeidsmarked i Norge for tiden... Anonymkode: 8ef1e...5db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå