AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #1 Skrevet 21. november 2018 Bor i blokk ved siden av en gammel mann som aldri sier hei tilbake, og bare brummer. Jeg er forferdelig plaget av røyklukt fra hans leilighet da han røyker inne i leiligheten. Jeg har snakket med styret som har sagt at dette har vært et problem lenge, men de "kan ikke gjøre noe". De anbefalte meg å ta en prat med han. Jeg er ikke glad i konfrontasjon og syntes det er ubehagelig å banke på og spørre. Men per akkurat nå svir lukten i både nese og øyne, og jeg sitter langt fra inngangsdøra... Jeg har luftet med vinduene vidåpne lenge, men strømregningene mine blir flere tusen, og nå begynner det å bli rimelig kaldt ute. Alt fordi han må røyke innendørs. Det skal sies at han har balkong han kan bruke. Jeg MÅ manne meg opp og banke på døra, men jeg er usikker på hvordan jeg skal legge dette frem for å få mest mulig gjennomslag. Burde jeg "legge på litt" og si jeg har astma i tillegg? Blir GAL. Det SVIR i øynene, og det er så flaut å få gjester, så lukter det som en gammel innrøyka mann her. Jeg har tettet igjen lufting og åpninger, kjøpt tetningslister til dør, men ingenting holder lukten borte. I tillegg har jeg kjøpt grønne planter for 2500kr for å "rense luften", duftpinner osv. Jeg eier leiligheten så kan ikke bare flytte. Anonymkode: cbe47...e0e
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2 Skrevet 21. november 2018 Veldig rart at røyken siver inn fra naboen sin leilighet. Det må være et dårlig bygg. Har ikke noen gode råd, men føler med deg. Jeg er veldig ømfintlig for røyk selv og hadde klikket om jeg var i din situasjon. Anonymkode: f1585...f0d 5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #3 Skrevet 21. november 2018 Lite sannsynlig at han gjør noen endringer. Jeg ville flyttet. Anonymkode: f1468...3f5 6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #4 Skrevet 21. november 2018 Har noen av de andre naboene samme problem? Anonymkode: b2ef0...626
Gjest theTitanic Skrevet 21. november 2018 #5 Skrevet 21. november 2018 Han kommer ikke til å slutte å røyke inne pga deg desverre. Og hvertfall ikke for sin egen helse og innemiljø heller. Han kommer til å bli sur. Med mindre styret foretar seg noe, eller dere naboer går sammen om å få styret til å gjøre noe så er det ikke mye å få gjort.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #6 Skrevet 21. november 2018 Hvis det er så dårlig tetning mellom leilighetene at røyken svir i øyne og nese, og det setter seg røyklukt i din leilighet vil jeg si at både du og borettslaget har større problemer enn litt røyk, for da er bygningen i så dårlig stand at den antageligvis snart ramler ned. Eller overdriver du bittelitt? Anonymkode: c224f...d57 26
Muskath Skrevet 21. november 2018 #7 Skrevet 21. november 2018 Veldig rart, synes jeg, at du plages så med at naboen røyker. Jeg bor selv ved siden av en som røyker både inne og ute, og kjenner det bare når vedkommende røyker ute om sommeren og dører/vinduer står åpne. Kan nok kjenne litt røyklukt i gangen også, men ikke inne i leiligheten. Tror dessverre ikke du kommer noen vei med å klage til han. Folk må få gjøre som de vil i sin egen bolig. 2
Skilpadden Skrevet 21. november 2018 #8 Skrevet 21. november 2018 Hva med å bryte deg inn i huset hans og stjele røyken hans? 5
Mokkilokki Skrevet 21. november 2018 #9 Skrevet 21. november 2018 Styret har ingenting med dette og gjøre. Trolig har dere dårlig ventilasjon hvis dette siver inn til deg. Man har lov og røyke i sitt egen hjem. 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #10 Skrevet 21. november 2018 Hvis han har montert en avtrekksvifte som går rett inn i ventilasjonsanlegget kommer røyk og matlukt inn til deg. Da har han gjort noe ulovlig hvis det ikke er opplegg for det og må bytte vifte. Anonymkode: 31873...e55
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #11 Skrevet 21. november 2018 Installer ei vifte i en lufteventil slik at det blir overtrykk i leiligheten din og det ikke siver inn røyk fra naboen. Anonymkode: 65c9f...7d6
Whistler Skrevet 21. november 2018 #12 Skrevet 21. november 2018 Du kommer ikke til å få gjennomslag, og du kommer itl å fremstå som naboidioten. Dette er et bygningsteknisk problem i borettslaget, og det er der du må rette støtet. 2
Chantielle Skrevet 21. november 2018 #13 Skrevet 21. november 2018 (endret) . Endret 9. april 2019 av Nettvenn 6
solmåneogstjerner Skrevet 21. november 2018 #14 Skrevet 21. november 2018 Du kan jo prøve, si gjerne at du har astma. Men tror ikke det hjelper. Du eier leiligheten ja, men du kan jo selge den. Om noen måneder kan du være ute derfra. Prøv gjerne å snakke med ham først, men tviler på at det hjelper. Eier han leiligheten eller at det er ok for eier, så kan han gjøre som han vil.
PhilosopherSe7en Skrevet 21. november 2018 #16 Skrevet 21. november 2018 Om det er lekkasje mellom leilighetene så må du jo ta det opp med styret. Skal selvfølgelig ikke kommer røyk inn fra en leilighet til en annen. Så enten er det feil på konstruksjon, eller så er det feil på ventilasjonsanlegget i leilighetene. 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #17 Skrevet 21. november 2018 1 time siden, Nettvenn skrev: Merkelig problemstilling. Han er vel i sin fulle rett til å røyke i sin egen leilighet.At du plages med hans røyking i din leilighet,når han røyker innendørs i sin leilighet,høres helt usannsynlig ut. Hadde jeg vært din nabo og fått en slik henvendelse på døra, så hadde jeg nok bare ristet på hodet og gått inn igjen for å ta meg en røyk 😉 Du burde kanskje slutte å røyke da det faktisk er du som er den største taperen som følge av dine egne dårlige vaner og mangel på selvkontroll. Anonymkode: bbbfc...9b9 3
deedee_ Skrevet 21. november 2018 #18 Skrevet 21. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde kanskje slutte å røyke da det faktisk er du som er den største taperen som følge av dine egne dårlige vaner og mangel på selvkontroll. Anonymkode: bbbfc...9b9 Men herlighet, hva er dette for en slags kommentar? 7
Chantielle Skrevet 21. november 2018 #19 Skrevet 21. november 2018 (endret) . Endret 9. april 2019 av Nettvenn
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #20 Skrevet 21. november 2018 Han kan jo ikke røyke på balkongen! Det har jeg lest på KG før at folk som røyker på balkongen forpester uteluften til de stakkars naboene. Da må de stenge vinduene for at leilighetene deres ikke skal bli ubeboelige. Det er helt sant! Han burde flytte til Bjørnøya men det blir vel dyreplageri. Anonymkode: bc1cc...e54 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå