AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #1 Skrevet 21. november 2018 Er fly forbanna nå. Folk har jo fasan ikke folkeskikk!! Eksrmpler: 1. Jeg kan stå med hunden min i kort vanlig bånd, ane fred og ingen og brått kommer en hund helt oppi nesa hans uten noe forsvarsel. 2. Når vi går tur på gata eller whatnot, ser en hund, trekker oss unna for å øve/trene passering- hunden kommer bort! Jeg klikker i vinkel! Prøver å trene hunden min til å bli god på passering og ikke redd andre hunder, men er jo klin umulig med så mange idioter! Aaaarg, utblåsning. Anonymkode: 0f398...1f3 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2 Skrevet 21. november 2018 "Jammen,hunden min er jo bare snill og vil ikke noe vondt" Det spiller ingen rolle, løs hund + hund i bånd, skal ikke skje. Hunden i bånd har ingen mulighet til å kommunisere og samhandle med løs hund på en ordentlig måte. Jeg er helt enig, en jævla uting, spør du meg. Anonymkode: fcf97...169 5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #3 Skrevet 21. november 2018 Skjønner ikke at dere gidder å bli så sinna for alt 😂 Anonymkode: 30e08...5c1 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #4 Skrevet 21. november 2018 Husk å sleng til eieren i det du går at "hunden min har lus/kennelhoste/nesemidd/(noe lett smittsomt) så du bør nok ta en tur til dyrlegen" med ett smil... Kanskje de tenker seg om neste gang Anonymkode: a54a7...273 5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #5 Skrevet 21. november 2018 Du kan for eksempel prøve å ta gul sløyfe på den, hvis det er nok folk som har fått med seg dette, at det betyr at dette er en hund i tjeneste, og man ikke skal nærme seg. Dårlig løsning egentlig, da folk skal respektere avstand uansett, men siden folk har problemer med å forstå dette (ref. svarene i tråden), så er det jo verdt et forsøk, selv om jeg mener folk burde klare å holde avstand uansett. Anonymkode: fcf97...169 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #6 Skrevet 21. november 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk å sleng til eieren i det du går at "hunden min har lus/kennelhoste/nesemidd/(noe lett smittsomt) så du bør nok ta en tur til dyrlegen" med ett smil... Kanskje de tenker seg om neste gang Anonymkode: a54a7...273 Haha, jaaa! Har prøvd meg på "han biter" et par ganger- da er det plutselig ikke så vanskelig å få bikkja i bånd🤣 Anonymkode: 0f398...1f3 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #7 Skrevet 21. november 2018 En gang når det der skjedde med meg og eieren kom med «hunden min er snill altså» så svarte jeg enkelt og greit «det er ikke min», hunden fikk plutselig bånd på seg gitt. Anonymkode: 50742...c2d 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #8 Skrevet 21. november 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: En gang når det der skjedde med meg og eieren kom med «hunden min er snill altså» så svarte jeg enkelt og greit «det er ikke min», hunden fikk plutselig bånd på seg gitt. Anonymkode: 50742...c2d Ja, nettopp! Og hva med respekt for andre? Altså, jeg går langt inn i en skråning/ut av veien, trekker hunden med meg, snur ryggen til - er man helt evneveike?😭 Anonymkode: 0f398...1f3 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #9 Skrevet 21. november 2018 Jeg trodde båndtvang gjaldt alle offentlige plasser🤔 hele året! Anonymkode: e1fae...aa2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #10 Skrevet 21. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde båndtvang gjaldt alle offentlige plasser🤔 hele året! Anonymkode: e1fae...aa2 Nei, men man skal ha kontroll på hunden sin. Jeg pleier å si de har giardia eller lus, da får de bikkja fort i bånd. Men som oftest er bjeffinga nok til at eierne løper for å få bikkja si i bånd. Anonymkode: efaca...4e9
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #11 Skrevet 21. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, men man skal ha kontroll på hunden sin. Jeg pleier å si de har giardia eller lus, da får de bikkja fort i bånd. Men som oftest er bjeffinga nok til at eierne løper for å få bikkja si i bånd. Anonymkode: efaca...4e9 Dette er stikkordet! Og det er det som er så irriterende! De ser jeg viker unna, hunden deres kommer nærmere og nærmere min/går/løper bort og de gidder ikke si noe/evt et halvhjertet forsøk på å innkalling når det allerede er for sent. Ender nesten alltid med at hunden min allerede har agert fordi den andre hunden har kommet seg helt oppe i snuta hans. Og vips gikk vi 2000 skritt tilbake i treningen vår. Takk skal dere f*** meg ha😡 Anonymkode: 0f398...1f3 1
OppNedPåAlt Skrevet 21. november 2018 #12 Skrevet 21. november 2018 Jeg innser jeg ALDRI kommer til å ha en avslappa tur der det er hunder, for uansett hvor mye trening og fremskritt jeg har med hunden min, så kommer det løse hunder som ødelegger. "Det er jo ikke båndtvang" og "han vil bare hilse" er jo gjengangere. 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #13 Skrevet 21. november 2018 Spark løsbikkja så hardt du kan. Anonymkode: a5a0d...fa4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #14 Skrevet 21. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke at dere gidder å bli så sinna for alt 😂 Anonymkode: 30e08...5c1 Vel, min hund er faktisk aggressiv. Den andre hunden risikerer jo faktisk å bli bitt eller enda verre, drept. Å konstant måtte følge med i alle vinkler rundt seg på tur er veldig ubehagelig. Ofte bruker vi munnkurv nettopp fordi vi ferdes der folk slipper hundeme sine. Ikke noe gøy når hunder følger etter oss og jeg må dra med meg min sinte hund mens den helst noe helt annet. Derfor blir jeg sur Anonymkode: 2f73f...38e 1
studerende Skrevet 21. november 2018 #15 Skrevet 21. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spark løsbikkja så hardt du kan. Anonymkode: a5a0d...fa4 Det er da ikke bikkja sin feil at eieren er en dimling. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #16 Skrevet 21. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke at dere gidder å bli så sinna for alt 😂 Anonymkode: 30e08...5c1 Det har jeg gitt opp, men hvis min hund biter en løs hund, så er det faktisk ikke mitt problem. Min hund er redd når han møtet hunder når han er i bånd, da han ikke har mulighet til å trekke seg unna. Da kan han bite. Så de som lar hunder gå løse kan faktisk gjøre så min hund blir avlivet. Det sier veldig mye om et menneske som faktisk vil skade sitt eget dyr og mitt. Anonymkode: 6e36f...7aa 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #17 Skrevet 21. november 2018 Utrolig frustrerende! Har overtatt en Rottweiler som ikke tåler andre hunder. Vi jobber derfor aktivt med passeringer. Han kommer nok aldri til å leke/hilse på andre hunder, men har kommet langt med å ignore de. Blir rimelig forbanna når andre hunder bare kommer løpende bort. Eierne risikerer at hunden dems rett og slett blir drept eller alvorlig skadet. Samtidig er det hun med den ustabile Rottweileren som får skylden. Hold hundene deres i bånd evt dra på friområder for hund hvis du ikke har såpass kontroll at du klarer å kalle inn hunden din! Anonymkode: 4b2c0...f62 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #18 Skrevet 21. november 2018 Tror jeg heretter skal gå med gul sløyfe og si som flere her at bikkja har smittsom sykdom😂 Anonymkode: e1fae...aa2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå