Gå til innhold

Undertrykk gammel leilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg kjøpte leilighet på sommeren, og er plaget av et veldig undertrykk. Merkes tydelig når jeg åpner vinduer etc. Mest plagsomt er det at all fæl lukt og røyk fra oppgangen trekker inn i leiligheten. 

Bygget er av mur, og jeg har satt på tetningslister på ytterdøra. Likevel siver litt igjennom ved låsekassen. 

Jeg har tre stor vinduer, og har luftekanalene åpne over alle vinduene. Har også tatt de ut og renset, og åpnet opp mer, så nå blåser det faktisk for mye. I tillegg er leiligheten litt utett noen steder ved vinduene, og det blåser kaldt både derfra og ved stikkontakter. 

Leiligheten har ingen ventilasjon i forbindelse med bygget. 

HVA KAN DET VÆRE? Og hvordan kan jeg løse dette? For å unngå lukten har vinduene stått oppe i månedsvis, men nå er det ALT for kaldt. Jeg betaler hinsides i strømregning for å lufte ut røyklukten, og jeg fryyyser. 

Hjelp

Anonymkode: b2f7f...5af

• 2 uker senere...
Skrevet

Har du mulighet til å skifte vinduer eller tilgang til å sett inn et rør eller to i veggen som kan brukes til kanaler ti mekanisk ventilasjon?

Anonymkode: cb513...2e8

Skrevet

Er det ingen form for ventilasjon ? Det høres veldig rart ut. Ingen ventiler på badet, vaskerommet eller kjøkkenet som trekker ren luft inn ? Bor selv i en leilighet fra 1975, og vi har hatt en del problemer med ventilasjonen. På det verste er det nesten umulig å få opp vinduer og altandør, og det hyler inn via både vinduer og dører fordi ventilasjonsanlegget prøver å trekke inn luft i leiligheten. Det har vist seg at det har vært noe galt med luftingen på taket av bygget, slik at anlegget ikke har fått den luftmengden det skal derfra. Det virker nå til å være ordnet. Jeg hadde snakket med styret om dette, for det er mest sannsynlig flere enn deg som er plaget. Et problem som dessverre kan oppstå, er at folk kobler ventilrøret på ventilatoren til felles luftekanaler. Det kan nok skape en del lukt. Det er ikke lov her hos oss, men hva vet man om hva folk finner på....

Anonymkode: fd3c9...80a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...