Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har nå gått på en 12 dagers kur på Provera og fra 2-5 dager etter pilleslutt skal jeg få mensen. Er på dag 4 etter siste Provera pille. Når fikk dere mens etter kuren? Dere som har gått på det :) Jeg har hatt de siste åra hatt regelmessig mens men har ikke alltid hatt eggløsning. Gynekologen sa at blodprøvene visste at jeg kunne ha eggløsning like før jeg fikk mens (den som skjønner seg på det). Jeg har da gått på Provera for å få mens til riktig tid. Har vært gravid 2 ganger før og har da ikke fått positiv test før 2 uker etter jeg skulle hatt mens, så kan jo stemme når eggløsningen ikke er da den skal :P 

Jeg har har vært trøtt, ømme bryster og hatt stikkninger, men dette kan vel være symptomer på tablettene eller at mens er rundt hjørnet? Er jo bare på dag 4 så er ikke krise enda, men har ikke antydning til mens enda. Det kan jo kanskje gå lenger enn 5 dager? Noen som har erfaring? :) 

Anonymkode: ff0e4...a57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg har den vet ett tilfelle kommet litt sent i forhold til estimering. Men tok du graviditetstest før du startet Provera? Man skal nemlig utelukke graviditet før man starter på kuren da Provera kan gi misdannelser hos foster hvis gravid.

Skrevet
21 minutter siden, Miss.Wildfox skrev:

Hos meg har den vet ett tilfelle kommet litt sent i forhold til estimering. Men tok du graviditetstest før du startet Provera? Man skal nemlig utelukke graviditet før man starter på kuren da Provera kan gi misdannelser hos foster hvis gravid.

Ja tok test før jeg begynte, bare for å utelukke det da jeg begynte

Skrevet

Du burde ta ny test nå.  Fullt mulig å bli gravid på provera. 

Anonymkode: c02e5...ec2

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du burde ta ny test nå.  Fullt mulig å bli gravid på provera. 

Tok en test på tirsdag som viste negativ, så regner med at jeg ikke er gravid 😕 men igjen så får jeg aldri positive tester før lenge etter IKM pga eggløsning ikke er som den skal. Hvis jeg skal få mensen så håper jeg den kommer snart. Jeg vet ikke hva som er lenge å vente etter Provera.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok en test på tirsdag som viste negativ, så regner med at jeg ikke er gravid 😕 men igjen så får jeg aldri positive tester før lenge etter IKM pga eggløsning ikke er som den skal. Hvis jeg skal få mensen så håper jeg den kommer snart. Jeg vet ikke hva som er lenge å vente etter Provera.

Mens kommer som regel på dag 3-7.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...