AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #1 Skrevet 21. november 2018 Kjæresten min har en sønn fra før på 5 år. Nå i julen skal sønnen mye frem og tilbake mellom mor og far da han skal få med seg familiefeiringer på begge sider. Jeg syns det blir for mye X’ en inn i bilder når de skal møtes hver dag for å hente/levere sønnen. Prøver å si til kjæresten min at det at han skal møte x’ en 6 ganger iløpet av 7 dager syns jeg blir for mye og intens. Blir jo ingen koselig julero over dette. Overreagerer jeg? Jeg og min x bytter kun 1 gang iløpet av julen da vi har hver vår periode der vi tar m barnet på ting. Ser liksom ikke behovet for at man må møtes så ofte og la barnet være med på alt på begge sider. Anonymkode: 540ed...4ee
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2 Skrevet 21. november 2018 Det jeg tenker er at dette må være mer slitsomt for barnet å flytte så mye frem og tilbake enn det er for deg å møte henne? Anonymkode: 05d92...81f 20
TeamWP Skrevet 21. november 2018 #3 Skrevet 21. november 2018 Hvordan foregår disse byttene hos dere,hvis det er mye og intenst? Ja du overreagerer. 5
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 21. november 2018 #4 Skrevet 21. november 2018 Det må du nesten bare finne deg i når du er sammen med en som har barn fra før.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #5 Skrevet 21. november 2018 Ja, du overreagerer. Du må tåle at han møter eksen når du har valgt en mann med barn fra før. Og jula er spesiell mtp mye familie som møtes ol. Anonymkode: 219f8...d3a 6
Kattugla Skrevet 21. november 2018 #6 Skrevet 21. november 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg tenker er at dette må være mer slitsomt for barnet å flytte så mye frem og tilbake enn det er for deg å møte henne? Anonymkode: 05d92...81f Enig i dette. 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #7 Skrevet 21. november 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg tenker er at dette må være mer slitsomt for barnet å flytte så mye frem og tilbake enn det er for deg å møte henne? Anonymkode: 05d92...81f Samme tenker jeg. Det er en uting å prøve å dytte alt samvær med alle familiemedlemmer inn i jula når foreldre er skilt. Det må gå an å si nei til noe av det og la ungen falle til ro på ett sted. Anonymkode: bb512...752 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #8 Skrevet 21. november 2018 Skal han feire julaften begge steder? Hva synes barnet om dette? Anonymkode: de201...1f2
FrodeF Skrevet 21. november 2018 #9 Skrevet 21. november 2018 Du har helt rett, julen handler jo om deg. Si at han heller får være uten barnet hele slik at du unngår dette 7
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #10 Skrevet 21. november 2018 Stakkars barn tenker jeg. Her hadde dette aldri fungert da våres unger viste ganske tidlig at de var misfornøyde med håndteringen av samvær. Da fant vi ut at det beste var å ha hver annen jul/nyttår. I år er det far som har de fra 23des- 1.jan Fungerer fint her. Anonymkode: fe2b3...241
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #11 Skrevet 21. november 2018 7 minutter siden, FrodeF said: Du har helt rett, julen handler jo om deg. Si at han heller får være uten barnet hele slik at du unngår dette Du mener vel omvendt, siden for han handler julen on han. Han får si at TS heller får være uten barnet hele slik at TS unngår dette. Anonymkode: fef6e...bd8 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #12 Skrevet 21. november 2018 Deal with it. Du har selv valgt å være med en mann som har barn fra før. Voks opp. En annen ting er jo såklart om ordningen er ok for barnet eller ikke. Anonymkode: 7cae6...0a0 2
Forever22 Skrevet 21. november 2018 #13 Skrevet 21. november 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mener vel omvendt, siden for han handler julen on han. Han får si at TS heller får være uten barnet hele slik at TS unngår dette. Anonymkode: fef6e...bd8 Tror FrodeF var ironisk her. For ja, ts overreagerer jo og får det til å handle om henne. Jeg tenker også at det kan bli mye for barnet med all denne flyttingen hit og dit, rart at du ikke tenker på det ts 🤷🏼♀️ Men du ts kan heller ikke nekte din mann i å møte eksen om det er dette de har bestemt. Det må du fint tolerere siden du har valgt å gå inn i et forhold med han. 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #14 Skrevet 21. november 2018 42 minutter siden, Forever22 skrev: Tror FrodeF var ironisk her. For ja, ts overreagerer jo og får det til å handle om henne. Jeg tenker også at det kan bli mye for barnet med all denne flyttingen hit og dit, rart at du ikke tenker på det ts 🤷🏼♀️ Men du ts kan heller ikke nekte din mann i å møte eksen om det er dette de har bestemt. Det må du fint tolerere siden du har valgt å gå inn i et forhold med han. TS her jeg syns synd på barnet som må bli kjørt hit og dit. Har sagt det også, men moren til barnet mener allikevel det er best. Selvom barnet er sensitiv på byttedager allerede. Jeg sier ikke at jeg ikke skjønner at de må møtes, men må ikke like alt allikevel. Anonymkode: 540ed...4ee
Jadzia Skrevet 21. november 2018 #15 Skrevet 21. november 2018 Jeg hadde også reagert, men mest fordi jeg synes det er forferdelig dårlig lagt opp av foreldrene. Kjempeflott at de kan samarbeide og at barnet skal få med seg alt som skjer. Men det høres ut som maratonkjør fra ende til annen hele juleferien. Og det tror jeg virkelig ikke barnet har godt av. 2
Sola* Skrevet 21. november 2018 #16 Skrevet 21. november 2018 1 minutt siden, Jadzia skrev: Jeg hadde også reagert, men mest fordi jeg synes det er forferdelig dårlig lagt opp av foreldrene. Kjempeflott at de kan samarbeide og at barnet skal få med seg alt som skjer. Men det høres ut som maratonkjør fra ende til annen hele juleferien. Og det tror jeg virkelig ikke barnet har godt av. Enig! Vi har valgt å dele julen i 2, med hensyn til barnet. Hun er veldig sensetiv dersom jeg er med henne ved overlevering til far. Hun sliter med å slippe taket på meg, så dersom det skulle vært så mye frem og tilbake hadde ikke hun kost seg eller fått slappet av iløpet av ferien.
hutula1 Skrevet 21. november 2018 #18 Skrevet 21. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjæresten min har en sønn fra før på 5 år. Nå i julen skal sønnen mye frem og tilbake mellom mor og far da han skal få med seg familiefeiringer på begge sider. Jeg syns det blir for mye X’ en inn i bilder når de skal møtes hver dag for å hente/levere sønnen. Prøver å si til kjæresten min at det at han skal møte x’ en 6 ganger iløpet av 7 dager syns jeg blir for mye og intens. Blir jo ingen koselig julero over dette. Overreagerer jeg? Jeg og min x bytter kun 1 gang iløpet av julen da vi har hver vår periode der vi tar m barnet på ting. Ser liksom ikke behovet for at man må møtes så ofte og la barnet være med på alt på begge sider. Anonymkode: 540ed...4ee Ja du overreagerer. 1
I Grosny Skrevet 21. november 2018 #19 Skrevet 21. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjæresten min har en sønn fra før på 5 år. Nå i julen skal sønnen mye frem og tilbake mellom mor og far da han skal få med seg familiefeiringer på begge sider. Jeg syns det blir for mye X’ en inn i bilder når de skal møtes hver dag for å hente/levere sønnen. Prøver å si til kjæresten min at det at han skal møte x’ en 6 ganger iløpet av 7 dager syns jeg blir for mye og intens. Blir jo ingen koselig julero over dette. Overreagerer jeg? Jeg og min x bytter kun 1 gang iløpet av julen da vi har hver vår periode der vi tar m barnet på ting. Ser liksom ikke behovet for at man må møtes så ofte og la barnet være med på alt på begge sider. Anonymkode: 540ed...4ee Når jeg leste overskriften så jeg for meg at du skulle tilbringe time etter time sammen med hans x i familieselskaper, og forsto at det er slitsomt, men her snakker du jo om mange relativt korte møter. Det er jo litt stress, men det bør gå greit. Går det an å begrense styret littegrann? Ungen kan f.eks få to store familietreff på hver side. Det enkleste hadde selvfølgelig vært med f.eks 4 dager her og 4 dager der. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå