Gjest Formosiss Skrevet 28. mars 2005 #1 Skrevet 28. mars 2005 Er det noen her som har oppskriften til denne herlige, men gud så kvalme kaken? :-D
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2005 #2 Skrevet 28. mars 2005 Mener å huske at Arkana har en oppskrift liggende i dagboken sin (Arkadia).
Arkana Skrevet 29. mars 2005 #3 Skrevet 29. mars 2005 Jeg har en oppskrift på en oreo ostekake. Men det er dessverre ikke den samme som du tenker på. Jeg prøver ennå å finne den riktige. Men, jeg kan jo legge den ut likevel. Kanskje du liker den også? Oreo Cheese Cake 25 oreo kjeks smeltet smør 800-900 g kremost 1 ¾ kopp grovhakkede oreos (ca 15 kjeks) 1¼ kopp sukker 2 ss hvetemel 4 store egg 3 store eggeplommer ⅓ kopp kremfløte 1 ts vaniljeekstrakt 2 kopper rømme ¼ kopp sukker Knus kjeksen og bland med smeltet smør. Press ned i en springform (26 cm) og sett i kjøleskap til det er stivnet. Visp kremosten glatt, tilsett sukker og visp til lett og kremet konsistens (ca 3 minutter). Bland inn melet. Bland inn egg, eggeplommer, kremfløte og vaniljeekstrakt under kraftig visping. Hell halvparten over bunnen, dryss over knuste kjeks og hell resten oppå. Stek ved 220 grader i 15 minutter, slå ned til 100 grader og stek videre 50 minutter. Ta kaken ut av ovnen og slå temperaturen opp til 175 grader. Visp rømmen med sukkeret og fordel over kaken. Stek i 7 minutter. Avkjøl til romtemperatur og sett så i kjøleskap over natten.
leela Skrevet 29. mars 2005 #4 Skrevet 29. mars 2005 Åh.. jeg regner med det er denne kaken det snakkes om Jeg har også lett og lett, men aldri funnet noe oppskrift. Noen som har prøvd den som selges på Smart Club?
Charmina Skrevet 29. mars 2005 #5 Skrevet 29. mars 2005 Åh.. jeg regner med det er denne kaken det snakkes om Jeg har også lett og lett, men aldri funnet noe oppskrift. Noen som har prøvd den som selges på Smart Club? Å ja den kaken ja den er god den
Gjest Lea Skrevet 29. mars 2005 #6 Skrevet 29. mars 2005 De har den på Deli de Luca også. Både som stykker og hel kake. (men så har de så mange gode kaker der at jeg aldri får bestemt meg...)
kariannemor Skrevet 3. april 2005 #7 Skrevet 3. april 2005 Snufs.... er det virkelig ingen som har oppskriften på denne utrolig gode kaka???
Arwen Skrevet 3. april 2005 #8 Skrevet 3. april 2005 Snufs.... er det virkelig ingen som har oppskriften på denne utrolig gode kaka??? Har spurt i forumet flere ganger før, men ingen som har visst. Fikk denne oppskriften av dame som har bodd i USA, men har ikke testet den enda. ¤¤¤¤¤¤¤ 28 OREO Chocolate Sandwich Cookies, divided 1/4 cup (1/2 stick) margarine or butter, melted 24 JET-PUFFED Marshmallows 1/2 cup milk 2 cups thawed COOL WHIP Whipped Topping CHOP 8 of the cookies coarsely; set aside. Finely crush 20 cookies. Mix cookie crumbs and margarine; press firmly onto bottom and up side of 9-inch pie plate. Refrigerate until ready to use. PLACE marshmallows and milk in 2-qt. saucepan; cook on medium heat until marshmallows are completely melted and mixture is well blended. Cool completely. Gently stir in whipped topping and the chopped cookies. Spoon into prepared pie crust. REFRIGERATE several hours or until firm. Store leftover pie in refrigerator.
Gjest LoisLane Skrevet 20. april 2005 #9 Skrevet 20. april 2005 Har spurt i forumet flere ganger før, men ingen som har visst. Fikk denne oppskriften av dame som har bodd i USA, men har ikke testet den enda. ¤¤¤¤¤¤¤ 28 OREO Chocolate Sandwich Cookies, divided 1/4 cup (1/2 stick) margarine or butter, melted 24 JET-PUFFED Marshmallows 1/2 cup milk 2 cups thawed COOL WHIP Whipped Topping CHOP 8 of the cookies coarsely; set aside. Finely crush 20 cookies. Mix cookie crumbs and margarine; press firmly onto bottom and up side of 9-inch pie plate. Refrigerate until ready to use. PLACE marshmallows and milk in 2-qt. saucepan; cook on medium heat until marshmallows are completely melted and mixture is well blended. Cool completely. Gently stir in whipped topping and the chopped cookies. Spoon into prepared pie crust. REFRIGERATE several hours or until firm. Store leftover pie in refrigerator. Noen som har prøvd den siste oppskriften her? kan man bruke krem som whipped topping-greia?
Nella Skrevet 20. april 2005 #10 Skrevet 20. april 2005 Ikke prøvd. Satt søster'n på saken så det skjer nok i løpet av et par dager. Jeg bruker vanlig krem når det er andre oppskrifter som sier whipped topping og det funker fint.
Gjest LoisLane Skrevet 20. april 2005 #11 Skrevet 20. april 2005 Ååå! Det dirrer i kakenerven! men hvor pokkern får man kjøpt Oreo-kjeks? Finnes det noe som kan brukes i stedet?
Arkana Skrevet 20. april 2005 #12 Skrevet 20. april 2005 men hvor pokkern får man kjøpt Oreo-kjeks? Finnes det noe som kan brukes i stedet? SmartClub og Deli de Luca.
Nella Skrevet 20. april 2005 #13 Skrevet 20. april 2005 SmartClub og Deli de Luca. Så langt fra Tønsberg da Derfor oppskrift oversendt søster'n for hun bor i Oslo. Skal dit i morra så kanskje jeg bør kjøpe kjeks. Så på nett at noen som hadde lagd oreo balls hadde byttet ut oreo med annen kremfylt kjeks. Så finnes det noen sjokoladekjeks med kremfyll så kan jo det prøves.
Arwen Skrevet 20. april 2005 #14 Skrevet 20. april 2005 kan man bruke krem som whipped topping-greia? whipped topping er det samme som sånn ferdigkrem, så regner me at vanlig krem er like greit :D
Nella Skrevet 20. april 2005 #15 Skrevet 20. april 2005 Ååå! Det dirrer i kakenerven! men hvor pokkern får man kjøpt Oreo-kjeks? Finnes det noe som kan brukes i stedet? Dobble vaffelkjeks med vaniljekrem og sjokoladetrekk som en erstatning kan jo bli bra. Var på butikken i stad og det er jommen meg dårlig utvalg av sjokoladekjeks med fyll.
Gjest Gjest_Ariel_* Skrevet 21. september 2006 #16 Skrevet 21. september 2006 Dreamcake? Oreocake? Jeg er på jakt etter oppskriften som de har på en kake seveneleven hvertfall i tromsø og på oslo flyplass. Det er nesten som en vanlig sjokoladekake, men med et tynt lag med en slags hvit krem i midten, og en slags seig sjokoladekrem på toppen ( det var også knuste oreokjekt på toppen, muligens inni også) Noen som vet noe om denne kaken? hva den heter eller aller helst en oppskrift eller hvor jeg kan få kjøpt den henne. Bor i stavanger, og her har de ikke den kaken på seveneleven eller noen andre steder jeg har sett. desperat... Den ligner ikke på bildet som er lagt inn her.
♥Mirella♥ Skrevet 26. mars 2007 #17 Skrevet 26. mars 2007 (endret) Henter opp denne gamle tråden, kanskje noen har funnet oppskriften på Oreo Dream nå? Jeg prøvde meg i helgen på en oppskrift jeg fant på detsoteliv.no, men det var ikke i nærheten av peppes-varianten! Den het "Oreo Dream Cake": 3 eggehviter piskes sammen med en klype salt. 160 g sukker tilsettes litt og litt under pisking. Skal piskes til en svært stiv og tykk marengs. Vend i 0,5 ts vaniljeessens, 13 grovt hakkede Oreo kjeks og 75 g (en pose fra Den lille nøttefabrikk) grovt hakkede Pecan nøtter. Ha deigen i en rund kakeform (22 cm diameter) med bakepapir i bunnen. kaken skal stekes midt i ovnen ved 170 grader i 35 min. Avkjøl kaken i formen. Pynt: Pisk 3 dl kremfløte og fordel oppå den kalde kaken. Pynt med grovt hakkede Oreo kjeks. Oppbevares kjølig til den skal serveres. Jeg fant faktisk Oreo-kjeks på Kiwi. Tipper at flere matbutikker kan skaffe dersom man spør. Jeg lagde hvit sjokoladeglasur istedet for krem (fulgte oppskriften på papiret til Hvit Dronningsjokolade). Kaken ble alt for søt, hjalp litt med is ved siden av. (Liker ikke vanlig krem, derfor jeg prøvde hvit sjokolade). Er det noen som har en oppskrift som ligner mer på Peppes-varianten? Liker vanligvis ikke kaker, men denne er jo bare helt fantastisk. Endret 26. mars 2007 av Tez
Arkana Skrevet 26. mars 2007 #18 Skrevet 26. mars 2007 Har fremdeles ikke funnet den rette oppskriften, og ingen av dem på Det Søte Liv er gode nok. En gledelig nyhet er derimot at de nå selger Oreo-kjeks nær sagt overalt.
Gjest Tweek Skrevet 26. mars 2007 #19 Skrevet 26. mars 2007 Mmm, Vi selger sånn på jobb, så pleier å spise sånn en del ganger, nam :-D Jeg digger oreo cookiesene
helludu Skrevet 27. mars 2007 #20 Skrevet 27. mars 2007 Oreo kjeksene selges nå også i de fleste Coop butikkene, har jeg funnet ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå