AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #1 Skrevet 21. november 2018 Jeg har vært så heldig å få ny jobb med reising. På reise er alt dekket, jeg er borte mandag-fredag. Hvordan opprettholde et greit kosthold når jeg ikke kan tilberede mat selv, men spiser ute? Tenker særlig på middagene. Anonymkode: f6095...e6d
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #2 Skrevet 21. november 2018 Er tips er å f.eks. sjekke om byen du skal til har noen veganske restauranter (du kan bruke happycow). Da er du i alle fall garantert noe litt sunnere og mer grønnsaker i blant dersom du føler for det (ikke veganer selv, men har spist meg lei på pizza og pasta et par ganger) Anonymkode: 9b5f6...ffe 2
Gjest Kritt Skrevet 21. november 2018 #3 Skrevet 21. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært så heldig å få ny jobb med reising. På reise er alt dekket, jeg er borte mandag-fredag. Hvordan opprettholde et greit kosthold når jeg ikke kan tilberede mat selv, men spiser ute? Tenker særlig på middagene. Anonymkode: f6095...e6d Jeg tenker som så at det ikke er noe problem å få tak i sunn mat om du befinner deg i en større by. Problemet er derimot å stå i mot alle fristelsene som gjerne er langt fra sunne, alene eller med kolleger. Ville i hvert fall hatt problemer med det selv.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #4 Skrevet 21. november 2018 Det er vel ikke noe problem? Gå på skikkelige restauranter og ikke gatemat. Biffrestauranter for eksempel, så får du et godt kjøttstykke og kan ofte velge saus og tilbehør selv. Anonymkode: d3e44...048 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #5 Skrevet 21. november 2018 Hva legger du i greit kosthold? Gå ned i vekt, opprettholde vekt, eller bare generelt sunn, variert mat? Hvordan spiser du nå? Det er absolutt mulig så lenge du går inn for det, ta gode valg både når det gjelder valg av restaurant og valg av mat på menyen. Anonymkode: f1d92...d8e
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #6 Skrevet 21. november 2018 Takk for gode svar! Jeg spiser mindre porsjoner, ligger på rundt 1700kcal til. Likte godt veganer tipset over her 🙂 Anonymkode: f6095...e6d
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #7 Skrevet 21. november 2018 Jeg tenker at det at du er obs på det er en god start! At man ikke fråtser bare fordi det er buffet feks. At man prøver å tenke at det skal være et hverdagskosthold. Anonymkode: bec8e...0a3 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #8 Skrevet 21. november 2018 Vi får kostpenger, og spiser da stortsett på trendy steder med sunn mat. Ellers er det ikke alltid maten vi får servert på kurs er like mettende eller sunn. Jeg løser det med å ha med litt nøtter og slikt Anonymkode: 48efc...b8f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå