Gå til innhold

14 dager til julebord hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger å gå ned 5 kg på to uker. Hvordan vil jeg klare dette mest effektivt?

2:5 dietten? Eller spise Ca 1000 kalorier hver dag, pluss kardiotrening? Klarer ikke shaker. Da spiser jeg heller bare knekkebrød.. 

Jeg begynner i dag. Hvis noen har noen dietter til meg er det bare å komme med tips. Er mildt sagt desperat nå. Må inn i den kjolen!!! 

Anonymkode: 84c11...e15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Risikere å være slapp og gretten + bli kanakas allerede etter velkomstdrinken på julebord for å "komme seg inn i kjolen"? Høres kjedelig ut. 

Anonymkode: a1e42...e02

• Liker 7
Skrevet

Kjøpe ny kjole og begynn å tren/spis rett fra nå av så unngår du problemet til neste år. 5 kg på 2 uker er ikke å anbefale.

Anonymkode: 08ceb...4b6

Skrevet

Spis hva du vil, men innen for en lav kcal grense. Tror ikke det er lov å snakke om under 1500 kcal her inne, men mulig det er det når det bare er et par uker (?). 

Og bare gjør det, ikke snakk om det, du vil aldri få positive reaksjoner på ekstremslanking. Har gjort det et par ganger selv, fordi jeg er en person som utsetter alt før det plutselig slår meg at jeg har noen få uker til en event. Det er jo selvfølgelig en øvelse i ren viljestyrke, men om man takler å gå sulten så kommer resultatene. 

Anonymkode: d22f6...a12

• Liker 2
Skrevet

Anbefaler da å kutte ned på karbohydratene og spise LCHF med et fornuftig kaloriunderskudd. Man mister da gjerne i tillegg en del ekstra vannvekt de første ukene, da karbohydrater binder vann. Man opplever derfor ofte å gå ned en del kilo de første ukene. Vet ikke hvor mye du har å gå på, men for å ta meg som et eksempel; Veide 78 kg og gikk ned til 72 kg på to uker, nettopp på grunn av at jeg hadde en del vann i kroppen som forsvant i tillegg til litt fett. Dette vil jeg påstå er en mye mer fornuftig måte enn å trappe drastisk ned på kaloriene, ihvertfall. :) 

Anonymkode: dc7a5...a58

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler da å kutte ned på karbohydratene og spise LCHF med et fornuftig kaloriunderskudd. Man mister da gjerne i tillegg en del ekstra vannvekt de første ukene, da karbohydrater binder vann. Man opplever derfor ofte å gå ned en del kilo de første ukene. Vet ikke hvor mye du har å gå på, men for å ta meg som et eksempel; Veide 78 kg og gikk ned til 72 kg på to uker, nettopp på grunn av at jeg hadde en del vann i kroppen som forsvant i tillegg til litt fett. Dette vil jeg påstå er en mye mer fornuftig måte enn å trappe drastisk ned på kaloriene, ihvertfall. :) 

Anonymkode: dc7a5...a58

Dette, og kjøre eggefaste i fem dager. 

Anonymkode: 1119f...d57

Skrevet

Kjære Trådstarter.

Jeg stenger denne tråden nå da den bryter med retningslinjene for Kosthold, trening og sport.

- Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. 

- Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt. Etter en lengre diskusjon og gjennomgang av informasjon, har vi nå kommet frem til at vi vil endre minstegrensen til 1500 kalorier, i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her

Viser også til deres kilde her (side 187)

- Tråder hvor trådstarter ber om råd til å bli undervektig ifølge BMI-kalkulator vil bli stengt. BMI er ikke likt for alle og man kan gjerne diskutere hvorvidt det er et godt mål for absolutt alle, men vi anser det som en god nok grense for hvor langt man kan gå med å gi råd for å gå ned i vekt.

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/ eller svar på spørsmålene dine. 

Vennlig hilsen
lillesky (mod)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...