Gå til innhold

Hårolje, effektivt eller bullshit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn olje du har på tuppene, hva er det egentlig for? jeg vil tippe for slitte tupper og for å få de mer fuktig og ikke se så slitt ut? men er det egentlig effektivt? 

Anonymkode: c2776...e60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Olje er godt for hud og hår. Finnes mange gode! Agran, jojoba etc.

Anonymkode: 0ad41...29f

Skrevet

Effektivt! Før måtte jeg klippe de slitte tuppene hver 3. måned, så tipset frisøren min meg om hårolje og nå er de knapt slitt etter 6. måneder. Jeg er mye ute i friluft og det er noe som sliter en del på håret. Superfornøyd med hva hårolje har gjort for håret! Bruker O-Way Glossy Nectar :)

Skrevet

#avhengi 😳

Anonymkode: 41c37...1ff

Skrevet

Bruker dere det i tørt hår? Blir ikke tuppene fete og klebrige av det? Har prøvd selv, men føler bare jeg må vaske håret igjen, ser så fett ut;/

Skrevet

Olje/fuktighet, og det å rett og slett ta vare på håret, et godt tips, om man vil ha langt, og da mener jeg LANGT hår, er å behandle det som "old lace".

Men siden de fleste i dag holder forholdsvis korte frisyrer, sånn kortere enn ordentlig skulderlengde, så spiller det egentlig ingen rolle, dere klipper håret før det i det hele tatt blir så slitt at dere trenger å tenke på å redde det.

Ødelegger dere håret (farge, varme, osv) før den tid, så får dere bare punge ut hos frisøren.

Anonymkode: a8d96...d59

Skrevet (endret)

Helt avhengig av hårolje, har brukt morrocanoil sin i mange år.

Har krøller og hår som floker seg lett, oljen er veldig effektiv på flokene. I tillegg blir ikke håret brusete. Og den er super mot tuppene, trenger bare stusse et par ganger i året. 

Uten hårolje ser jeg ut som pulverheksa på en dårlig dag 

edit;

Jeg fordeler en liten mengde olje i lengdene (har langt hår) når håret er vått. Kan også fordele en liten mengde i håret når det er tørt for å roe det ned. Blir ikke fett av oljen (bruker såklart aldri oljen inn mot hodebunnen)

Endret av skruf
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Olje/fuktighet, og det å rett og slett ta vare på håret, et godt tips, om man vil ha langt, og da mener jeg LANGT hår, er å behandle det som "old lace".

Men siden de fleste i dag holder forholdsvis korte frisyrer, sånn kortere enn ordentlig skulderlengde, så spiller det egentlig ingen rolle, dere klipper håret før det i det hele tatt blir så slitt at dere trenger å tenke på å redde det.

Ødelegger dere håret (farge, varme, osv) før den tid, så får dere bare punge ut hos frisøren.

Er man flink til å pleie håret og bruke varmebeskyttende ødelagger man ikke håret. 

Skrevet
6 minutter siden, Nerine_ said:

Er man flink til å pleie håret og bruke varmebeskyttende ødelagger man ikke håret. 

Men om man vil ha langt hår så legger man heller ikke noe godt grunnlag ved å gjøre disse tingene.

Skrevet

Bruker arganolje og elsker det. Håret ser og føles definitivt mye bedre ut!

Tar 1-2 små pump i håndflaten og påfører det spesielt langs tuppene i håndkletørt hår etter en dusj. Grer gjennom håret med fingrene og tvinner det litt for å spre oljen utover. Mulig at jeg bruker litt lite olje, men håret mitt er nokså fint og blir fett av for mye 

Anonymkode: 5a7b6...012

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...