AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #1 Del Skrevet 20. november 2018 Hei. Strikker en islender (genser) i julegave, og har kommet ca halvveis. Hadde fått for meg at alpakka fra Sandnes hadde 65% ull og 35% alpakka, og kjøpte det hvite garnet som skulle være i genseren fra drops (Lima) med dette innholdet. Merket selvfølgelig at de var forskjellige, men tenkte ikke videre over det. Fant nå ut at det grå garnet er 100% alpakka. Strikkefasthet i plagget er forøvrig korrekt. Hvor krise er det? Har rakket opp halve genseren en gang før pga feil strikkefasthet, og blir nok ikke ferdig før jul pga eksamenslesning hvis jeg må begynne på nytt. Samtidig så vil jeg jo gjerne at genseren skal bli fin siden den er en gave. Synes ikke den ser stygg ut nå, men alpakkagarnet er jo mye mykere enn Lima så det er litt dumt. Anonymkode: 6f493...a85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 21. november 2018 #2 Del Skrevet 21. november 2018 Hvis strikkefastheten blir riktig uavhengig av garn og det ser fint ut, hadde jeg ikke brydd meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå