Gå til innhold

Er det noe vits å ha en panelovn her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har et kjøkken som ser ut som tegningen her. Ver grei å ikke kritiser mine Paint-ferdigheter :fnise: 

På veggen X vil jeg ha en panelovn på 900 W, kjøkkenet er ca. 12 kvm. Dør Y er døra ut til stua - denne står stort sett åpent. Dør Z er døra ut i gangen, denne er stort sett lukket. 

Er det noe vits å plassere ovnen her, eller vil all varmen gå inn i stua da? Vil temperaturen i stua gjøre at ovnen skrur seg av - selv om resten av kjøkkenet er kaldt? 😛 

Skjermbilde 2018-11-20 kl. 21.10.54.png

Anonymkode: 09c8e...4b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe vindu på vegg X?

Hvis det er det er det fortsatt fornuftig å plassere panelovnen der. 

Panelovner kommer mest til sin rett om de står under vinduer.  Hindrer kaldras fra vinduet, så gulvet og lufta like over ikke blir mye kaldere enn resten av rommet.

Skrevet
1 minutt siden, stan skrev:

Er det noe vindu på vegg X?

Hvis det er det er det fortsatt fornuftig å plassere panelovnen der. 

Panelovner kommer mest til sin rett om de står under vinduer.  Hindrer kaldras fra vinduet, så gulvet og lufta like over ikke blir mye kaldere enn resten av rommet.

Nei 😬👎🏽 Kan ikke ha ovnen under vinduet pga møbler. Kan alternativt ha den i det store hjørnet nede til venstre på tegningen. Ville det vært bedre? Holder en ovn på 900W til et kjøkken på 12 kvm som er moderne isolert - men helt uten annen varme?

Anonymkode: 09c8e...4b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...