AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #1 Skrevet 20. november 2018 Hei! Håper noen kan hjelpe meg litt her! Jeg har en veldig gammel sak som går fra 2011 da jeg akuratt hadde fylt 18, og brukte delbetling hos klarna. Denne saken står fortsatt, og har stått som betalingsanmerking for i siden 2013, altså over 5 år nå. Noe som har ført til at jeg ikke kan ha mitt eget mobil/internet abonnoment osv. Denne saken har ødelagt ganske mye for meg, og har ført til over 20.000 kroner i renter//gebyr osv. Den var opprinelig på rundt 7000 kroner. Nå er den på over 30.000 kroner. Dette er den eneste, og største smellen jeg gikk på, og da har bare ballet seg på. Nå jeg mulighet med egenkapital og betale ned beløpet. Dette er alle sparepengene mine, men for å bli kvitt betalingsanmerkingen så er jeg villig til å gjøre det. Dette er jo penger jeg så klart skylder uansett, men å kunne tegne eget mobil abonnoment/internett, og få kredittkort til å bruke på reiser ( for å slippe utak gebyr osv) vil være verdt det. Da kan jeg også få bil lån, håper jeg. Jeg har en god orden på økonomien min i dag, men denne saken har bare ballet seg på, og bare noe jeg har oversett. Noe som koster meg dyrt. Det jeg lurer på, er at dette er den eneste anmerkingen jeg har. Vist jeg betaler ned hele dette beløpet på dagen, vil betalingsanmerking min da bli slettet slik at jeg kan få mobil abonoment, og kreditt kort osv uten problemer? Nå bruker jeg bare over 2000 kroner på data til kontant kort da jeg ikke har mulighet for brebånd på grunn av betalingsanmerking. Vist jeg betaler det jeg skylder for å bli kvitt betalingsanmerking, vil det da bli borte for godt? vist jeg betaler, og søker om kredittkort, vil de da sjekke dette? siste betalingsanmerking jeg hadde osv. Jeg vil betale dette med sparepengene mine, fordi nå har jeg en stabil økonomi. Å det ville vært utrolig godt å kunne ha et mobil/brebånd abonnoment, og få et bil lån. Også et kredittkort da jeg er mye ute å reiser, og da slipper jeg bank gebyr for uttak. Håper noen kan hjelpe meg, takk på forhånd Anonymkode: fa0a9...ea7
Gjest AmPo Skrevet 20. november 2018 #2 Skrevet 20. november 2018 Ja. Betalingsanmerkningen blir fjernet. Kjør på og få et nytt og bedre økonomisk liv
halamrsz Skrevet 20. november 2018 #3 Skrevet 20. november 2018 2 minutter siden, AmPo said: Ja. Betalingsanmerkningen blir fjernet. Kjør på og få et nytt og bedre økonomisk liv Ok, tusen takk for svar!
Mæn40 Skrevet 20. november 2018 #4 Skrevet 20. november 2018 Se om du kan forhandle ned totalbeløpet. I noen tilfeller er kreditor villig til det. Du har ingenting å tape ihvertfall. 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #5 Skrevet 20. november 2018 (endret) 1 time siden, Mæn40 skrev: Se om du kan forhandle ned totalbeløpet. I noen tilfeller er kreditor villig til det. Du har ingenting å tape ihvertfall. Hei! Jeg har en nedbetalingsplan med kredinor, som sagt! men betalingsanmerkingen min vil vel ikke bli fjernet før totalt betløpet er nedbtalt? Derfor jeg ønsker å betale ned alt på engang nå, slik at jeg kan få bredbåd osv! Anonymkode: fa0a9...ea7 Identifiserende bilde er fjernet. Perelandra, mod. Endret 20. november 2018 av Perelandra
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #6 Skrevet 20. november 2018 ops, vet ikke hvordan det screenshotet ble med xD Anonymkode: fa0a9...ea7
Mæn40 Skrevet 20. november 2018 #7 Skrevet 20. november 2018 (endret) Men hvis du ringer dem å sier f.eks at du har fått muligheten til å betale ned en stor del av summen og om de har mulighet til å kutte litt på totalbeløpet. Så er det mulig de er villige. Anmerkning blir ikke borte før alt er betalt. Identifiserende bilde er fjernet. Perelandra, mod. Endret 20. november 2018 av Perelandra 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #8 Skrevet 20. november 2018 1 minutt siden, Mæn40 said: Men hvis du ringer dem å sier f.eks at du har fått muligheten til å betale ned en stor del av summen og om de har mulighet til å kutte litt på totalbeløpet. Så er det mulig de er villige. Anmerkning blir ikke borte før alt er betalt. Ok, skal prøve det i morgen! Takk! Denne gjelden er som sagt fra 2011! Tror du de kan være villig til å kutte litt for å få alt betalt på dagen? Det høres jo logist ut, men vet ikke hvordan det vil fungere i praksis...? Anonymkode: fa0a9...ea7
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #9 Skrevet 20. november 2018 @Perelandra Anonymkode: 16c34...ef5
Gjest AmPo Skrevet 20. november 2018 #10 Skrevet 20. november 2018 (endret) 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, skal prøve det i morgen! Takk! Denne gjelden er som sagt fra 2011! Tror du de kan være villig til å kutte litt for å få alt betalt på dagen? Det høres jo logist ut, men vet ikke hvordan det vil fungere i praksis...? Anonymkode: fa0a9...ea7 Hva om du sier: - Jeg har 15 000,- som dere kan få nå, vil dere da slette hele kravet? Nøler de, si: - jeg har hatt denne gjelden siden 2011 og har betalt x i renter og gebyrer. Nøler de enda: - hva om jeg forsøker å skaffe 20 000,- i løpet av dagen? Forsett slik, forhandle med de, så kan det godt være du sparer masse. Endret 20. november 2018 av AmPo
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #11 Skrevet 20. november 2018 (endret) Ville fått fjernet det screenshoter der mtp at navn og epost ligger ute.. Anonymkode: 198c3...446 Identifiserende bilde er fjernet. Perelandra, mod. Endret 20. november 2018 av Perelandra
Perelandra Skrevet 20. november 2018 #12 Skrevet 20. november 2018 Tråden er ryddet for screenshot-bilde med identifiserende innhold Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå