Brimi Skrevet 20. november 2018 #1 Skrevet 20. november 2018 Vi har kjøpt vår første bolig (yay). Har derfor noen spørsmål. I et av papirene spør de etter når vi vil flytte inn. Kan vi flytte inn den dagen vi overtar boligen? Hva har det å si når vi flytter inn? Også lurer jeg på hvordan og når overfører vi strøm, TV og internett til oss?
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #2 Skrevet 20. november 2018 1 minutt siden, Brimi skrev: Vi har kjøpt vår første bolig (yay). Har derfor noen spørsmål. I et av papirene spør de etter når vi vil flytte inn. Kan vi flytte inn den dagen vi overtar boligen? Hva har det å si når vi flytter inn? Også lurer jeg på hvordan og når overfører vi strøm, TV og internett til oss? Hvis du vil flytte inn samme dag som overtagelse, så blir det ikke tid til å få vasket om igjen om du ikke er fornøyd. Vet om noen som gjorde det slik, og de var ikke fornøyd med vasking. Flyttelasset stod klart, så det ble ikke til at selgerne vasket om igjen. Jeg ville ikke gjort det slik. Noen dager å gå på slik at selgerne får tid til å fikse det dere ikke er fornøyde med, tror jeg er lurt. Om dette ikke er viktig for deg, så kan du flytte inn samme dag Anonymkode: a6f2c...824
Gjest Vil ikke Skrevet 20. november 2018 #3 Skrevet 20. november 2018 Overtakelsesdato er den datoen boligen står til deres disposisjon. Dere står fritt etter det når dere vil flytte inn. Lån og andre kostnader løper fra overtakelsesdato.
Brimi Skrevet 20. november 2018 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du vil flytte inn samme dag som overtagelse, så blir det ikke tid til å få vasket om igjen om du ikke er fornøyd. Vet om noen som gjorde det slik, og de var ikke fornøyd med vasking. Flyttelasset stod klart, så det ble ikke til at selgerne vasket om igjen. Jeg ville ikke gjort det slik. Noen dager å gå på slik at selgerne får tid til å fikse det dere ikke er fornøyde med, tror jeg er lurt. Om dette ikke er viktig for deg, så kan du flytte inn samme dag Anonymkode: a6f2c...824 Takk for svar Vi har tenkt til å begynne å pakke nå, men ikke alt slik at vi eventuelt kan vente noen dager 1 time siden, Vil ikke skrev: Overtakelsesdato er den datoen boligen står til deres disposisjon. Dere står fritt etter det når dere vil flytte inn. Lån og andre kostnader løper fra overtakelsesdato. Takk for svar Får spørre på kontraktsmøte om selger har avsluttet diverse abonnementer og når vi eventuelt må ordne det. Går det f.eks an å ringe noen uker før og be om oppstart på overtakelsesdato? Tenker da på opprettelse av strømabonnement og overføring av tv/internett-abonnement.
Brunello Skrevet 20. november 2018 #5 Skrevet 20. november 2018 Er det leilighet eller hus dere har kjøpt? Dersom boligen er en del av et sameie eller borettslag er ofte kabel-TV og nett i leiligheten når dere overtar. Strøm ordner seg. Her avslutter selger sitt abonnement og dere opprettet eget.
Brimi Skrevet 20. november 2018 Forfatter #6 Skrevet 20. november 2018 51 minutter siden, Brunello skrev: Er det leilighet eller hus dere har kjøpt? Dersom boligen er en del av et sameie eller borettslag er ofte kabel-TV og nett i leiligheten når dere overtar. Strøm ordner seg. Her avslutter selger sitt abonnement og dere opprettet eget. Takk for svar. Vi har kjøpt leilighet
Dr. A. Kula Skrevet 21. november 2018 #7 Skrevet 21. november 2018 Gratulerer med ny bolig. Nå er det en stund siden jeg selv flyttet sist, så enkelte ting kan ha endret seg... Men har hørt om tilfeller der feks TV/Internett ab er gunstigere å overføre enn at tidligere eier sier opp og dere etablerer nytt. Da legger gjerne tjenestetilbyderen på oppstartsgebyr til dere og stengegebyr til forrige eier. Sjekk hva de har og få til avtale om overføring på overtakelsesdato. Du kan uansett si opp abonnementet du får overført om du får bedre tilbud av andre senere. Strøm leses av ved overtakelse. Om overtakelsen ikke skjer i leiligheten, så besøker du leiligheten selv umiddelbart etter at du har fått nøkler og leser selv av strøm, samt sjekker at utvask er tilfredstillende etter standard. Sjekk samtidig for andre feil som kan ha oppstått i perioden fra salg til overtakelse, samt at ovner/skap/røykvarslere/brannutstyr/etc er i overensstemmelse med salgskontrakt og lovbestemmelser. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå