Gjest solana Skrevet 28. mars 2005 #1 Skrevet 28. mars 2005 Jeg skjønner ikke denne voldsomme Thailand-interessen! Det er plagsomt langt å fly, stor tidsforskjell, fuktig klima og reell fare for jordskjelv og mulighet for tsunamier. Har vært der selv, men ble ikke "frelst". Derimot anbefaler jeg varmt Sør-Afrika-kysten! Ingen tidsforskjell, grei reise - via Paris, London eller andre storbyer i Europa, herlig klima, svært lave priser (som Thailand), utrolig høy standard og ekstremt bra service over alt. Nydelige strender og spennende, variert natur. Venstrekjøring, ja, men lite trafikk og veier av meget høy standard. REIS og se selv! Anbefaler spesielt området kalt "garden route" melom Port Elizabeth og Cape Town - eller Durban-området! Perioden desember - mai er best, men vinteren der nede er omtrent som en dårlig norsk sommer, så juni - oktober kan også være ok, selv om vannet ikke er så varmt da.
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2005 #2 Skrevet 29. mars 2005 Noe av grunnen er nok at det går charterfly dit. Det er altså enkelt å komme seg dit. Tror det er et neste skritt for de som har feriert på gran canaria i mange år. Jeg syntes heller ikke noe om Thailand, og synes utvilsomt at det er mange andre flotte land i verden det er langt større grunn til å besøke.
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2005 #3 Skrevet 29. mars 2005 Har vært i både Thailand og i Sør-Afrika og likte meg godt begge stedene. Enig at det er veldig mange muligheter i Sør-Afrika. Selv synes jeg kanskje at det helt sørlige området: Cape Town - Garden Route, Port Elizabeth og Durban var flott, men veldig lite typisk afrikansk. Likte meg bedre i Zululand. Der føler man mer at man er i Afrika. Her går det kvinner langs veien med krukker på hodet, og skolebarn går barbeint langs veien og vinker til biler som kjører forbi. Tips til andre Sør-Afrika-farere: Besøk zululandsbyen Simunye. Der kan du overnatte i flotte stråhytter og snakke med høvdingen. http://kwazulu.hotelguide.co.za/Luxury_Hot...el-simunye.html
LilleBille Skrevet 29. mars 2005 #4 Skrevet 29. mars 2005 Ville valgt Sør-Afrika foran Thailand når som helst - og skal jeg ha bare sol/varme/strender så ville jeg heller reist vestover mot Karibien i stedet for østover.
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2005 #5 Skrevet 30. mars 2005 Litt utenfor tema, men jeg prøver likevel: Er det noen av dere som har vært i Thailand som kan si noe om hvordan varmen og luftfuktigheten kjennes? Er det veldig varmt, slik at man ikke orker å bevege seg så mye? Vi skal på en reise i januar 2006, men vet ikke hvor. Vi er ikke spesielt glad i å ha det alt for varmt, så da bør vi kanskje styre unna Thailand? Kanskje Sør-Afrika er et bra alternativ! Takk for tipset, solana!
Gjest Melk Skrevet 30. mars 2005 #6 Skrevet 30. mars 2005 Nordmenn er glad i charterturer. Enkelt og greit.
Gjest Gjest 2 Skrevet 30. mars 2005 #7 Skrevet 30. mars 2005 Litt utenfor tema' date=' men jeg prøver likevel: Er det noen av dere som har vært i Thailand som kan si noe om hvordan varmen og luftfuktigheten kjennes? Er det veldig varmt, slik at man ikke orker å bevege seg så mye? Vi skal på en reise i januar 2006, men vet ikke hvor. Vi er ikke spesielt glad i å ha det alt for varmt, så da bør vi kanskje styre unna Thailand? Kanskje Sør-Afrika er et bra alternativ! Takk for tipset, solana![/quote'] Vært i Thailand en gang og det var nyttårstider (heldigvis ikke i år) og da var det +33. Det var helt greit det.
Gjest gjest1 Skrevet 1. april 2005 #8 Skrevet 1. april 2005 Var i Thailand for en drøy måned siden. Vi reise rundt en ukes tid - endel i innlandet. Da var det til tider veldig varmt og høy luftfuktighet. Var konstant svett! Siste uken var vi ved kysten, og der var klimaet mye bedre. En behagelig bris fra havet gjorde at temperaturen var helt perfekt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå